Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besluit staat vast!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Besluit staat vast!

Het wordt binnenkort een D90, centjes bijna op.
    Had vroeger spiegelreflex Olympus OM10, veel plezier mee gehad, wil me terug bezig houden en starten met spiegelreflexfotografie digitaal.
    Maar moet toch ook een beginnerslensje kopen om foto's te maken (max. 200€)
    Heb het eerder voor lichtsterkere lenzen i.p.v. set.
    Ik dacht aan:
    Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX of
    Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of
    Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM Nikon of
    iets anders ???
    Nikon D610

Re: Besluit staat vast!

de 35!
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

veel plezier d'ermee. Ik ben sedert dit jaar ook een enthousiaste D90-gebruiker.
      Toch vraag ik me af of je gelet op je budget toch niet beter naar een kitlens gaat (18-105) of de 18-55 3.5-5.6 (86 eur bij konijn).
      De 50 is vermoedelijk wel een lens die je langer zal bijhouden en wat meer creativiteit vergt, maar ik vraag me af of je toch niet snel de beperkingen gaat ontdekken als je lang enkel met een 50 mm moet werken.

Comment

Ik zou voor de 35 gaan !
        Mijn blog

Comment

allebei ! Zoewel de 18-105VR als de 35mm
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Prima toestel, heb hem sinds mei dit jaar, en zeer tevreden. Ben gestart met de kitlens 18/200 vrII, en ben daar zeer tevreden over, zeker als start all-round lens.
            Veel plezier en nice pics.
            Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Tamron 17-50 2.8 vind je met wat geluk voor een dikke 200€, en is echt wel een goede lens.
              Een betere verhouding prijs/kwaliteit vind je niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Tamron 17-50 2.8 vind je met wat geluk voor een dikke 200€, en is echt wel een goede lens.
                Een betere verhouding prijs/kwaliteit vind je niet.
                toch wel. Met de 35 f/1.8!
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

de 35 is een perfecte keus! super lensje!

de 50mm komt beter tot z'n recht op een fullframe...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Beneden de 200 euro, de 35mm!

Zooms zijn niet echt aan te raden om goed te leren fotograferen. Start op de D90 met de 35mm, je zal het je niet beklagen! Het is op de D90 DE standaard brandpunt afstand.
                    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

ik raad ook de 35mm 1.8 aan ofwel de 18-105 kitlens , ook zeker een goed lensje en toch handig omdat je wat zoom hebt voor weinig geld

Comment

Ik heb nu de Sigma 17-70 f:2,8-4 OS HSM macro kost rond de € 350 en is een superlens om mee te beginnen vind ik. Beetje zoom, lichtsterk en ongelooflijk scherp. kijk maar eens naar mijn landschap bij probeersels 2 op beginnershoek.
                        Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

als ik het hier lees heb ik een goeie lenzenset in mn tas en op mn D90

ik heb bij aankoop van de D90 er de 18-105 bij gekocht en heb me enkele dagen later ook de 35mm 1.8 erbij gekocht. ik moet zeggen die 35mm die gebruik ik stiekem heeeel veel, tis een prachtlensje voor een klein prijsje (minder dan 200euro)
                          Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Working...
                          X