Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik heb hier een UV filter van het merk PL made in japan.
ik vind echter geen gegevens over deze filter.
weet iemand iets over deze filter (kwaliteit,...).
Nog nooit gezien en ook niet te googelen omdat pl als algemene naam voor polarisatiefilters wordt gebruikt.
Uittesten of het een PL is: draaien voor je lcd scherm. Werk hij aan voor en achterkant dan is het een lineaire pl filter, werk alleen de zijde die op de camera staat dan is hij circulair maar dan had er eigenlijk cpl op moeten staan.
Is het toch een UV dan heeft er iemand zitten klooien door er ander glas in te zetten.
Eenvoudige test voor de kwaliteit, ongeacht welke soort: avondfoto maken met straatlampen erop en kijken of je verschil ziet met en zonder filter.
Last edited by Spanjaart; 29 december 2010, 22:44.
ik heb hier een UV filter van het merk PL made in japan.
ik vind echter geen gegevens over deze filter.
weet iemand iets over deze filter (kwaliteit,...).
Originally posted 2007-09-21 on Optyczne.pl
When we buy a brand new camera we usually get very excited. We take pictures of everything: objects in motion, contemplative still shots, the tiniest of objects and the largest of objects, from far away and close-up ...
While preparing our polarizing filters test supplement we decided to update also our ...
Lees het testprotocol, kies een willekeurig filter en bekijk de testfoto's onderin, mn. die van de straatlantaarn.
Die test kun je zelf gemakkelijk uitvoeren.
ik zal deze eens testen.
ik heb deze filter enkel als bescherming van lens maar wil geen kwaliteitsverlies in beeldmateriaal. heb op andere lens een cokin en hier ben ik tevreden over.
alvast bedankt voor de reacties
Comment