Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 vraagje Sigma lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 vraagje Sigma lenzen

Beste BD'ers ,

met behulp van mijn vorige post ben ik erop uitgekomen om mij een groothoeklens te kopen als uitbreiding voor mijn camera (met als doel om landschappen te fotograferen in Arizona ).

Nu had ik nog een vraagje betreffende de lenzen, heb er momenteel 2 gevonden, maar weet niet zo goed waar het verschil zit (behalve de F-stop die bij de ene lens 4 is en bij de andere 3.5...)

De beide lenzen:

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Kan iemand mij helpen om te weten te komen of er nog andere verschillen zijn? Ben niet zo bekend met de afkortingen die Sigma gebruikt, noch met het verschil in naam (nikon vs nikon digitaal...)

Alvast bedankt!
    -- Nikon D90 + 18-105VR --
    Mijn foodblog: www.tafel.be

Re: Nikon D90 vraagje Sigma lenzen

De f/3.5 heeft een constante lichtsterkte over het hele zoombereik, is moderner en duurder.
    Zie ook hier http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests voor wat testresultaten en commentaren.

Groet Hans.

Comment

Een heel groot verschil tussen beide objectieven is...de prijs !!

Of een vast diafragma van 3.5 nu veel meer mogelijkheden geeft boven de variant met verlopend diafragma van 4.0-5.6, is een vraag die je jezelf zal moeten stellen als je van plan bent om dit Sigma objectief te gaan aanschaffen. Beide objectieven hebben dezelfde brandpuntsrange, en doen het op een D90 meer dan uitstekend.
      Voor landschapsfoto's zul je niet zo snel met open diafragma's werken, en als je bijv. in Arizona landschappen met ondergaande (of opkomende) zon wil fotograferen, dan is een statief heel erg handig. De meer lichtsterke 3.5 variant zal je dan eigenlijk niet nodig hebben, en zodoende kun je meer dan 100 Euro besparen...kun je weer gebruiken om iets anders te gaan opsparen.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Hey!

Bedankt voor die link, die moet zeker in m'n favorieten!

Na het lezen van de beide artikelen ben ik toch geneigd naar de f4 versie te gaan.

bedankt!

Comment

Je gaat absoluut geen spijt krijgen van dit objectief...

Nu nog even zoeken naar een gunstig prijsje, want 479 Euro is niet echt goedkoop te noemen...

Comment

Ik vind hem overal duurder voor het ogenblik op digicamshop gaat hij voor 499€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anarchy9x Bekijk bericht
              Ik vind hem overal duurder voor het ogenblik op digicamshop gaat hij voor 499€
              Bij Kamera-express.nl gaat hij over de toonbank voor ongeveer 443 Euro, echter op dit moment niet op voorraad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Je gaat absoluut geen spijt krijgen van dit objectief...

Nu nog even zoeken naar een gunstig prijsje, want 479 Euro is niet echt goedkoop te noemen...
                Beste anarchy9x

Op dit ogenblik staat deze lens 459 euro's bij de Konijnenberg in Turnhout, en is ze in voorraad.
                I try to do always my best.
                http://fotografieluc.jimdo.com/

Comment

Hoi ,

deze lens (de goedkoopste) staat diverse malen tweedehands koop, ga eens kijken op marktplaats of tweedehands, dan kan het voor minder dan 300 euro.
                  Gewoon kijken of het een recent exemplaar is (factuur) en eens goed testen op scherpte,
                  beschadigingen en soepele werking, deze soort lenzen wordt meestal niet intensief gebruikt dus zijn meestal in goede staat.

grtjs Jozef
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                  X