Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

    Hallo

    Is het mogelijk om een nieuwe lens te gebruiken op de oudere analoge EOS 100?
    Ik zou het mooi vinden om mijn 17-85 zonder crop factor te kunnen gebruiken.
    Bij 450d is dat x1.6.
    Bij een EOS 100 zou dat x1 moeten zijn.

    Ik krijg hem er niet opgedraaid?
    Omgekeerd krijg ik wel oude lenzen op mijn 450d gedraaid. Dat vind ik vreemd.

    Bestaan er adapters voor?

    Klopt mijn redenering

  • #2
    Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

    De 17-85 is een EF s lens en is daarmee niet geschikt voor een analoge of oudere EOS camera.
    Bij deze lenzen steekt het achterste deel te ver in het camerahuis en zou je hem erop krijgen dan geeft het zware vignettering (donkere hoeken.

    Het is helaas niet anders, voor die camera zul je een echte groothoek moeten kopen (EF dus)

    Comment


    • #3
      Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

      Oorspronkelijk geplaatst door allejandro Bekijk bericht
      ..........

      Ik krijg hem er niet opgedraaid?
      Omgekeerd krijg ik wel oude lenzen op mijn 450d gedraaid. Dat vind ik vreemd.
      is het dan een schroefdraad?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

        Oorspronkelijk geplaatst door allejandro Bekijk bericht
        Hallo

        Is het mogelijk om een nieuwe lens te gebruiken op de oudere analoge EOS 100?
        Ik zou het mooi vinden om mijn 17-85 zonder crop factor te kunnen gebruiken.
        Bij 450d is dat x1.6.
        Bij een EOS 100 zou dat x1 moeten zijn.

        Ik krijg hem er niet opgedraaid?
        Is normaal, die 17-85 is een EF-S lens, die passen alleen op Canon cropcameras vanaf de 300D.

        Omgekeerd krijg ik wel oude lenzen op mijn 450d gedraaid. Dat vind ik vreemd.
        Als die oude lenzen een EF-vatting hebben, is daar niets vreemd aan. Een 450D kan zowel EF als EF-S lenzen gebruiken.

        Bestaan er adapters voor?

        Klopt mijn redenering
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

          Alle analoge EOS camera's kunnen probleemloos overweg met alle EF objectieven,
          maar niet met de EF-S objectieven..

          Is keigaaf, zo een oude camera met de nieuwe IS USM objectieven..
          lijkt wel een old timer met ultra moderne racemotoer der in...

          Ik fotografeer ook met een EOS 100 analoog en een EOS 1000 analoog naast mijn 5D mkII en 500D.
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

            Comment


            • #7
              Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

              Gelukkig heeft Canon de EF-S lenzen zo aangepast dat je die niet op een analoge camera kan zetten.
              Als ze dat niet hadden gedaan, dan was nu de spiegel van je EOS 100 tegen de achterkant van de lens geklapt...


              Op een digitale EOS met een 1,6x cropfactor kan je elke EF en EF-S lens gebruiken, op een 1,3x crop (1D) en full-frame (1Ds en 5D) kan je ook alleen maar EF lenzen gebruiken.

              Op een analoge Canon kan je ook alleen maar EF lenzen gebruiken. Zelfs al zou je er toch een EF-S lens op kunnen zetten, dan zou je er nog niet echt veel aan hebben omdat de lenselementen van een EF-S lens te klein zijn om het negatief gelemaal tot de randen belicht te krijgen (er zou dus een zwarte rand rond de foto zitten).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

                De Canon EF-S 17-85mm lens is ontworpen voor gebruik met de Canon EOS Digital Rebel, EOS 20D, Digital Rebel XT, en EOS 30D digitale SLR camera's.
                Zodat het niet mogelijk om Canon EF-S 17-85mm lens te gebruiken om een oudere analoge EOS 100.
                Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6

                Comment


                • #9
                  Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

                  Zelfs als het zou kunnen, heb je er nog niks aan want een 17-85 vult niet het gehele frame van een FF. Bij Nikon kan het wel, maar dan heb je pas van ongeveer halfverwege het bereik een beeldvullend beeld, maar wat buiten het cropgebied ligt is duidelijk nooit voor gebruik bedoeld.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

                    8 Antwoorden die inhoudelijk indentiek zijn.
                    Het moet de TS nu duidelijk zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 17-85 USM IS op een EOS 100 CANON

                      Allemaal hartelijk bedankt voor een duidelijke NEE !!!
                      Een droom die stukgeslagen is

                      Ik ben een stuk wijzer geworden.

                      Hier mag een slotje op. Doe ik dat zelf?

                      Comment

                      Working...
                      X