Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel bij aankoop van zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel bij aankoop van zoomlens

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zoomlens om het bereik van mijn 18-55mm lens uit te breiden. Mijn toestel is de Canon 1000D, de lens zal voornamelijk gebruikt worden voor concertfotografie en voor foto's te trekken op fuiven. Beeldstabilisatie is een must, omdat mijn andere lenzen dat niet hebben... Mijn budget ligt rond de €300.

Ik had deze al in gedachten:
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
    (http://www.digicamshop.be/product/55...-6-is-usm.html)
    Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
    (http://www.digicamshop.be/product/79...-5-5-6-is.html)
    Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    (http://www.digicamshop.be/product/34...-os-canon.html)

Is er iemand die ervaring heeft met één van deze lenzen, of weet welke het beste is? Andere voorstellen van dezelfde prijsklasse zijn zeker welkom!

Alvast bedankt.
    www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

Re: Twijfel bij aankoop van zoomlens

Voor het omschreven doel zie ik het met dit soort lenzen weinig heil. Beter iets lichtsterkers, bijvoorbeeld een 1.8 85mm of een 2.8 70-200.
    Geen idee waarom IS een must zou zijn bij onderwerpen waarbij sluitertijden onder de 1/125 sowieso bewegingsonscherpte van de personen gaan geven.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Voor fuiven komen die lenzen niet echt in aanmerking zeker al de laatste 2 niet, is weggesmeten geld. Redelijk voor buiten, binnen zijn ze waardeloos.
      Ik zou je een 50mm 1,8 (90 euro +-) of de 50mm 1,4 (400 euro) aanraden.
      De 85mm 1,8 is ook zeer goed maar kan ietsje te ver zijn al voor fuiven, daar is de 50 beter inzet. Voor concert is de 85 dan iets beter keuze omdat je verder van je scene staat.

Comment

Bedankt voor jullie advies! Die 1.8 85mm lijkt mij wel iets voor concertfotografie. Om eerlijk te zijn had ik nog niet naar de lenzen met een vast brandpunt gekeken...
        En dan kan ik mij op fuiven nog steeds redden met mijn 18-55mm.
        De 2.8 70-200mm is mij net iets te duur
        Nog een laatste vraagje: die zoomlenzen zijn dan eventueel wel geschikt voor buiten? (Vb. op reis?) Want tegen deze zomer zou ik daarvoor ook een nieuwe lens willen kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie advies! Die 1.8 85mm lijkt mij wel iets voor concertfotografie. Om eerlijk te zijn had ik nog niet naar de lenzen met een vast brandpunt gekeken...
          En dan kan ik mij op fuiven nog steeds redden met mijn 18-55mm.
          De 2.8 70-200mm is mij net iets te duur
          Nog een laatste vraagje: die zoomlenzen zijn dan eventueel wel geschikt voor buiten? (Vb. op reis?) Want tegen deze zomer zou ik daarvoor ook een nieuwe lens willen kopen...
          Maar voor de beeldkwaliteit zal je dat niet hoeven doen, alleen voor het gemak.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Hm, dan ik daarvoor evengoed bij mijn 18-55mm f/3.5-5.6 blijven...

Comment

Die 18-55 , is dat de oude of de nieuwere versie met IS?
              De laatste is significant beter , daar kan je misschien voor weinig geld upgraden....

Voor foto's op fuiven moet je in de eerste plaats naar lichtsterkere lenzen zoals een Tamron SP 17-50 F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Die 18-55 , is dat de oude of de nieuwere versie met IS?
                De oude versie, zonder IS. maar nog steeds een goede lens

Comment

Wil je een lichtsterkere zoomlens voor een schappelijke prijs (330 euro) ga dan naar de Tamron 17-50 f2.8.
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Het is zeer simpel, voor uw budget is er geen lens die geschikt is voor het doel dat je beschrijft.
                    Het dichtste bij je budget dat ik kan vinden is een EF 70-200 mm f.2.8 L USM, die je tweedehands
                    Gaat kopen, geen IS, maar dat is niet onoverkomelijk.

Wat van belang is voor concertfotografie is vooral een lichtsterke optiek, dus is een F 2.8 noodzakelijk
                    En die opening heb je nodig over je ganse bereik, dus vergeet je 300 euro en denk eerder aan 750 tweedehands.

MVG, Jeff Ceuppens
                    Last edited by Digipics357; 25 december 2010, 15:50.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hier ben ik weer, na wat lees werk denk ik toch dat ik voor de 70-200mm f2.8 zal gaan voor concertfotografie. Maar ik zag ook dat Sigma er ook zo eentje heeft ( http://www.digicamshop.be/product/66...ricecomparison )
                      Is dat een goed equivalent voor de Canon 70-200? Want deze is wel een pak goedkoper...

Edit: Ik heb wel al gehoord dat Canon een stuk scherper zou zijn, klopt dat?

Comment

Ga resoluut voor de Canon 70-200 F2,8 L USM, dat is een lens die al vele jaren op de markt is, maar daardoor kan je vrij goedkoop vinden, rond de 750 euro en dan heb je veel lens voor relatief weinig geld.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Ga resoluut voor de Canon 70-200 F2,8 L USM, dat is een lens die al vele jaren op de markt is, maar daardoor kan je vrij goedkoop vinden, rond de 750 euro en dan heb je veel lens voor relatief weinig geld.
                          €750? In welke winkel is dat? voor dat geld ga ik er direct om Ik heb hem nog nooit onder de €999 gevonden...

Comment

€750? In welke winkel is dat? voor dat geld ga ik er direct om Ik heb hem nog nooit onder de €999 gevonden...

Ik ben van in het begin van dit topic bezig voor tweedehands aankoop, L optiek is zo goed gemaakt dat je der geen schrik moet van hebben hoor.
                            Kijk maar is op aangeboden, en op ne schoone dag ga je daar ne 70-200 tussen vinden.

MVG, Jeff C.

Comment

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zoomlens om het bereik van mijn 18-55mm lens uit te breiden. Mijn toestel is de Canon 1000D, de lens zal voornamelijk gebruikt worden voor concertfotografie en voor foto's te trekken op fuiven. Beeldstabilisatie is een must, omdat mijn andere lenzen dat niet hebben... Mijn budget ligt rond de €300.

Ik had deze al in gedachten:
                              Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
                              (http://www.digicamshop.be/product/55...-6-is-usm.html)
                              Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
                              (http://www.digicamshop.be/product/79...-5-5-6-is.html)
                              Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                              (http://www.digicamshop.be/product/34...-os-canon.html)

Is er iemand die ervaring heeft met één van deze lenzen, of weet welke het beste is? Andere voorstellen van dezelfde prijsklasse zijn zeker welkom!

Alvast bedankt.
                              Voor concerrt fotografie heb je een lichtsterkjere lens nodig dan die wat in je lijstje staan.
                              Of u moet zich beperken tot namiddag-concerten in open lucht ?
                              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Working...
                              X