Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel bij aankoop van zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel bij aankoop van zoomlens

Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
    Hier ben ik weer, na wat lees werk denk ik toch dat ik voor de 70-200mm f2.8 zal gaan voor concertfotografie. Maar ik zag ook dat Sigma er ook zo eentje heeft ( http://www.digicamshop.be/product/66...ricecomparison )
    Is dat een goed equivalent voor de Canon 70-200? Want deze is wel een pak goedkoper...

Edit: Ik heb wel al gehoord dat Canon een stuk scherper zou zijn, klopt dat?
    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ga resoluut voor de Canon 70-200 F2,8 L USM, dat is een lens die al vele jaren op de markt is, maar daardoor kan je vrij goedkoop vinden, rond de 750 euro en dan heb je veel lens voor relatief weinig geld.
    Dit komt mij wel héél erg bekend voor Zelf ooit de Sigma 70-200mm in mijn schoenen laten schuiven door de vakhandelaar (omdat hij de Canon niet tijdig kon leveren) Ze zou volgens hen minstens evenwaardig zijn dan de Canon. Niet dus. Ik fotografeer vooral indoor actie maar snelheid van de AF is teleurstellend en echt scherpe platen heb ik er niet mee gemaakt. Zelfs niet bij stilstaande onderwerpen! Toen ik hier mijn probleem op BD wierp stelde Digipics357 mij voor om zijn Canonversie eens aan de tand te voelen. Na de eerste foto's wist ik het meteen. Sigma buiten en meteen de Canon besteld. Zit nu al aan versie II maar de eerste werkt nog steeds picobello. Later mij nog eens laten overhalen om de Sigma 120-300mm f2.8 bij aan te schaffen. En dan te denken dat een ezel zich geen twee keer enz. Canon's 300mm f2.8, subliem gewoon. Mijn advies: Ga voor de Canon!

Comment

Working...
    X