Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een lens, maar nog niet zeker welke (arizona-related)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar een lens, maar nog niet zeker welke (arizona-related)

Beste BD'ers,

Ik ga in februari op reis naar de VS voor 3 weken. Namelijk naar Arizona. Ik ben in verband daarmee nog aan het twijfelen welke lens ik eventueel zou aanschaffen.

Ik heb nu sinds een paar maand een D90 met 18-105VR lens, maar merk dat ik soms toch wat afstand te kort kom om "wildlife" dichter bij mij te trekken, maar ook om scherp te schellen op zeer korte afstanden...

Nu ben ik aan het twijfelen wat ik wil aankopen in verband met de reis naar Arizona. Maar ik denk dat ik voorlopig meer nut zal hebben aan een lens die de natuur wat dichter bij mij trekt. Omdat ik ook niet zó bekend ben met de natuur en de wilde dieren die daar leven (slangen, schorpioenen en whatnot).

Nu vroeg ik mij af, welke lenzen hiervoor geschikt zouden zijn. (zowel macro als zoomlenzen) tegen een schappelijke prijs. Moeten geen superlenzen zijn, maar moeten wel hun werk goed doen!

Alvast bedankt voor het lezen, en hopelijk ook voor de suggesties die jullie zullen maken =)
    -- Nikon D90 + 18-105VR --
    Mijn foodblog: www.tafel.be

Re: Op zoek naar een lens, maar nog niet zeker welke (arizona-related)

Ik zou naar Az een een super groothoek meenemen om de spectaculaire landschappen vast te leggen, bv een Sigma 10-20 of zelfs een Sigma 8-16.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

welk budget heb je voor ogen ?

De Af-S 70-300 VR is mooie aanvulling als tele voor 'wildlife' van de grotere soort.
      Je kan die lens ook gebruiken voor close-up als je een tussenring gebruikt tussen lens en body.

18-105 VR is prima voor landschap op een D90. Ultra-brede landschappen zijn niet altijd beter of spectaculairder.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik had een budget van om en bij de 500€ voor ogen.

Een vriend van mij raadde me deze lens aan: http://www.pixmania.be/be/nl/533049/...oui#pix-review

Omdat je dan zowel zoom en macro hebt (hoewel ik twijfel aan de kwaliteit van de afbeeldingen als je beide combineert in 1 lens... )

Comment

Een Nikon 18-200? Zelfde breedhoek als je huidige lens, maar bijna dubbel zoveel tele. Perfecte reislens!
          Panasonic FZ20 - Nikon D300s
          Wonka Photography - Flickr

Comment

Als je wat meer zoom wil voor de Nikkor AFS 70-300 VR gaan . Dit is een toplens voor haar prijs .

mvg Yves.
            What you see is what you get

Comment

Ben al verscheidene malen in Arizona geweest en je moet echt niet wakker liggen van wildlife want je gaat het waarschijnlijk nooit zien.

Wat je wel in Arizona gaat vinden zijn verbluffende landschappen met dito lucht.
              Naast de Grand Canyon heb je ook Monument Valley (Kayenta) en in de Badlands is Petrified Forest Nat. Park met Painted Desert zeker de moeite.

Ik zou dus zeker een deftige groothoek meedoen, zoiets als de Tokina 11-16mm.

Comment

Ik kan de meesten hier alleen maar bijtreden, Arizona schreeuwt om een groothoek, met een tele ben je niet veel, wil je de uitgestrektheid goed vastleggen.
                Macro valt er niet veel te zien inderdaad... je moet het hebben van de landschappen daar.
                In principe heb je met je 18-105 al een goede reislens, maar groothoek toch niet het ideale deel van de lens.
                Mijn advies : een van de voorgestelde objectieven door hjanssen of tcf, čn een goed statief, dat zijn weer wat extra kilo's om mee te nemen in je bagage, maar je gaat het niet beklagen.
                Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Bij uw lens zou ik me een 70-300mm VR kopen van Nikon.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik denk dat ik inderdaad zal neigen om een groothoeklens te nemen voor Arizona... Foto's op google wijzen toch ook meer op uitgestrektheid dan op specifiek 'wildlife' of macro... Die kan ik altijd later kopen ;-)

Wat is de prijsklasse voor een goeie groothoeklens? En is het met een D-90 nodig om een UV-filter erop te steken? Want op sommige websites lees ik dat dit voorzien is in de camera zelf, andere zeggen dan weer van niet ...

Comment

Sigma heeft een paar goede, 2x verschillende 10-20's en een 8-16 en er geen UV op zetten het is daar gort droog, dus vuil(stof ed) blijft niet palkken.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je dan toch nog een filter op wil zet er dan een polarisatiefilter op, komen de blauwe luchten en contrasten nog beter naar voor.
                        Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
                          Als je dan toch nog een filter op wil zet er dan een polarisatiefilter op, komen de blauwe luchten en contrasten nog beter naar voor.
                          Zou ik met een UWA niet gaan doen, door de grote hoek verloopt het pola effect.

Comment

Deze lens past nog net binnen m'n budget, is het op die lens dat je het voordien had Hjanssen?

Comment

Prima lens, heb ik jaren op een cropcamera gebruikt met goed resultaat.

En gebruik nu de Sigma 15-30 en daar ben ik net zo tevreden over.

Comment

Working...
                              X