Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zijn er zoveel ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het zijn er zoveel ...

Hopenlijk kan iemand mij hier goede raad geven
    want ik weet het helemaal niet meer,ben al lange tijd op zoek maar ik kom telkens
    op een ander objectief uit,daardoor het zijn er wat dat ik het gewoon niet meer weet

Ik heb 2 objectieven de 85mm 1.8 en de 70-200mm f4.0
    allebei zeer goed,ik ben er heel tevreden van, maar soms zit ik strop,
    door de korste scherpstelafstand,ik kan niets te dichtbij fotograferen,
    en het 2e punt is de breedhoek.

Voor studio opname's heb ik het zeker moeilijk doordat ik geen breedhoek heb
    en moet ik toch wel zeer veel achteruit.

ik had eerst op oog de 28-135mm van canon,ik heb er zeer mooie foto's van gezien,
    maar bij deze zal ik breedhoek missen denk ik,en blijft er over

17-85mm 4-5.6 is usm canon
    17-70mm Dc 2.8-4 macro Sigma

17-50mm 2.8 Di II van tamron
    18-50mm 2.8 EX sigma
    18-50 2.8-4.5 DC OS HSM

Eerst had ik meer voorkeur naar de 17-85mm van canon neemt zeer scherpe foto's en toch meer zoom
    maar deze heeft geen macro,niet dat het echt nodig is want macro zou maar voor af en toe zijn en ik dacht dan te kijken voor de close-up 250D voorzetlensjes waar ik ook
    prachtige resultaten van gezien heb.

maar als ik dan foto's zie van de tamron 17-50 2.8 kan ik niet kiezen,deze is dan weer moeilijk 2dehands te vinden
    de sigma 18-50 2.8-4.5 geeft dan weer meer het voorkeur is goedkoop en macro er nog eens bij,
    ik wou 2dehands zoeken wan het budget is nogal klein en deze kan ik dan zelf nieuw kopen kost 199 in de winkel.
    budget zou rond de 250 euro zijn,dus spijtig kan ik niet voor de canon 17-55mm 2.8

Wie kan voor mij de knoop doorbreken.
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

Re: Het zijn er zoveel ...

Hallo Leen,

Ikzelf heb de Tamron 17-50mm2.8f zonder de VC en ik ben daar echt zeer tevreden van.
    Ik denk dat ge deze nog gemakkelijk kan vinden tweedehands.
    Ze schrijven zelf dat de oudere versie zonder VC(die ik heb) beter is dan die met VC.
    Het is echt waar een subliem lensje. Heb er al zeer veel plezier aan beleeft en geloof me haarscherpe en contrastrijke foto's.
    Prijs/kwaliteit= "TOPLENS"

grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Aangezien je met een crop werkt kun je de 28-135 sowieso laten vallen. 28mm op crop is nu niet bepaald breedhoek te noemen.

Zelf kan ik de Tamron 17-50 f2.8 aanbevelen! f2.8 over het hele bereik, en een objectief welke zelfs volopen goede resultaten geeft.

De andere objectieven ken ik niet, maar de eerste, van Canon, is nu niet bepaald lichtsterk te noemen. Die zou ik enkel daarom al laten vallen.

OS op een dergelijk kort objectief is imho ook niet echt noodzaak, de laatste zou ik daarom ook laten vallen. Mede door de variabele lichtsterkte. Zo ook de 17-70 van Sigma, alhoewel dat wel een goed objectief blijkt te zijn en hij beter aansluit op je huidige set objectieven.

De 18-50 van Sigma heb ik lange tijd geleden eens op een Canon gebruikt, was volgens mij ook een prima objectief. Geen idee wat die nu kost, maar afhankelijk van prijs zou ik die...of de tamron nemen.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ik maak gebruik van de 18-50 f2.8-4.5 van sigma met os-versie
        ik ben er content van alhoewel ik voor de volgende lens naar een continu F2.8 ga gaan

moest mijn budget het toegelaten hebbe, zou ik mss overwogen hebben van deze te verkopen en dan de continu te kopen maar moet eerst nog wat sparen ervoor

je bent altijd eventueel eens welkom om te kijken en te testen indien deze je kan bevallen alvorens je overgaat tot de aankoop

over de macro functie ga ik mij niet uitspreken, het enige dat ik hiervan weet door te lezen is dat dergelijke lenzen trager scherpstellen dus ik denk dat als je maar heel sporadisch macro doet, je beter naar de gewone versie gaat
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Van de lenzen die jij noemt zou ik de Tamron 17-50/2.8 kiezen. De Sigma 17-50/2.8 is echter nog beter maar ook duurder.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bedankt allemaal om zo vlug te reageren,

ik heb al veel gezocht voor de tamron 17-50mm 2dehands maar nergens tot nu toe te vinden,of het is te ver.

de sigma 18-50mm vind ik dan weer wel en zelfs voor 90euro dat is dus niet veel
            dan kan ik zelfs nog de 17-85mm van canon erbij nemen.

of enkel de 17-85mm omdat die goed zou aansluiten op de objectieven die ik al heb
            en een setje van die close-up 250D 500D voorzetlensjes erbij nemen voor die af en toe macro fototjes, want de meeste kijken naar de lichtsterkte maar ik heb de 85mm F1.8 ook nog, het allerbelangrijkste wat ik nodig heb is breedhoek voor in de studio en macro is mooi meegenomen moest het erbij zijn.

Zouden die voorzetlensjes van canon 250D geen betere resultaten geven op mijn 85mm f1.8 dan de 18-50mm bevoorbeeld van sigma

Sorry voor de vele vragen,het is niet gemakkelijk
            of ik ben niet gemakkelijk
            Groetjes Leen

Comment

De Tamron heeft een minimale scherpstel afstand van 27cm, dan blijft een werkafstand van zo'n 15cm over, met het volgende resultaat en dan aan jouw de keus of het close up genoeg is.

lensdop 17-55 67mm beide fotos's op 50mm

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Die Sigma 18-50 voor 90 euro die jij bedoelt is wel geen f2.8 . Ik zou die toch zeker niet kopen.

mvg Yves.
                What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  De Tamron heeft een minimale scherpstel afstand van 27cm, dan blijft een werkafstand van zo'n 15cm over, met het volgende resultaat en dan aan jouw de keus of het close up genoeg is.

lensdop 17-55 67mm beide fotos's op 50mm

Bedankt voor de voorbeeld foto's,
                  het is inderdaad close-up genoeg,
                  maar ik bedoelde met die close-up voor de voorzet lensjes of ik daar ook wel mooie
                  beelden mee zou kunnen maken op de 70-200mm voor heel af en toe,dan kan ik
                  beter voor de 17-85mm gaan misschien omdat die beter zou aansluiten bij de 70-200mm die ik heb.
                  het belangrijkste is voor studio en macro komt op de 2e plaats eigenlijk.

Sorry dat ik zo moeilijk doe
                  Groetjes Leen

Comment

ik denk dat ik op zoek zal gaan naar de tamron 17-50mm (wel moeilijk te vinden)
                    die 20mm zal geen verschil maken denk ik,
                    en met de tijd zoeken naar voorzetlensjes of tussenringen voor de m'n andere opbjectieven.
                    alvast bedankt voor de reactie's
                    Groetjes Leen

Comment

Ik heb op crop nooit last gehad van het gat tussen 55 en 80 en later 70mm.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Er staat een Tamron 17-50 op ebay :
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Working...
                        X