Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loont Nikon - AF-S 35mm f/1.8G DX de moeite als je al 17-55 mm 2.8 hebt ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Loont Nikon - AF-S 35mm f/1.8G DX de moeite als je al 17-55 mm 2.8 hebt ?

Ik gebruik een 17-55 mm 2.8 lens op de D300.
    Om met een nog lagere DOF te werken, overweeg ik een AF-S 35mm f/1.8G DX aan te kopen.
    Maar loont die de moeite: is het verschil tussen een 2.8 en een 1.8 groot ?

Heeft iemand ervaring met die AF-S 35mm f/1.8G DX ? Ze lijkt me helemaal niet duur. Haalt ze wel dezelfde optische kwaliteit als de 17-55, die ik overigens een superlens vind ?

Re: Loont Nikon - AF-S 35mm f/1.8G DX de moeite als je al 17-55 mm 2.8 hebt ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jeepeg Bekijk bericht
    Maar loont die de moeite: is het verschil tussen een 2.8 en een 1.8 groot ?
    het verschil is er zeker, maar daarenboven is het een heel fijn lensje om mee rond te lopen (straat fotografie)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hoi,

ik heb ze eens naast mekaar gehad en de 35mm was op f2.8 wat scherper.
      Maar die 17/55 is een dijk van een lens ,als je de beperkte dof of lichtsterkte echt nodig hebt kan je de 35mm kopen. Anders zou ik het niet doen, de 17/55 is perfect bruikbaar vanaf f2.8 en door zijn zoombereik handiger vind ik.

grtjs Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

die 35mm f/1.8 is echt super. Verschil in scherptediepte kan je toch gemakkelijk in de dof calculator smijten. Dan kan je t gewoon aflezen.

Ik ben te lui om de link te posten, google maar eens dof calculator en je bent er.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Deze link dus:
          http://www.dofmaster.com/dofjs.html

Voorts zou ik de 35mm wel nemen. Het is altijd handig om een extra lichtsterke lens te hebben.
          Camera: Nikon D300 - Nikon D700
          Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

Comment

Working...
          X