Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor MF 50mm f1.2 en MF 35mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor MF 50mm f1.2 en MF 35mm 1.4

ik heb navraag gedaan bij die winkel en die lenzen zijn nog altijd te krijgen en zitten nog altijd in het asortiment van nikon ze hebben ze beperkt in voorraad in de winkel ,maar kunnen ze altijd bestellen zeiden ze me

Comment

De discussie concentreert zich nu een beetje op de 50mm. De ais lens haalt boven 2.8 echt niet de resolutie van het nieuwe G type, maar tekent wel heel mooi.
      De 35mm AI heb ik ooit gehad en die gaf zo veel c.a. dat ik het echt niet mooi vond, bovendien toch aan de zachte kant vol open.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Daarom moet je ook opletten voor je zulke zaken koopt , want die 35mm MF kost maar eventjes 999 euro, maar ja dan heb je natuutlijk een goedkope 35mm 1.4 ,eigenlijk zou je ze moeten kunnen testen ,, hier kan je een beetje het verschil in prijs zien tussen AF en MF , bij de 50mm MF 1.2 kan je dat niet want er is geen AF uitvoering , maar als je afgaat op de 35mm scheelt toch dat 1000 euro , dan zou een 50mm 1.2 AF zo ongeveer 1600 euro kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          Daarom moet je ook opletten voor je zulke zaken koopt , want die 35mm MF kost maar eventjes 999 euro, maar ja dan heb je natuutlijk een goedkope 35mm 1.4 ,eigenlijk zou je ze moeten kunnen testen ,, hier kan je een beetje het verschil in prijs zien tussen AF en MF , bij de 50mm MF 1.2 kan je dat niet want er is geen AF uitvoering , maar als je afgaat op de 35mm scheelt toch dat 1000 euro , dan zou een 50mm 1.2 AF zo ongeveer 1600 euro kosten
          De mf lenzen zijn beide in zeer goede staat te vinden voor 300-400 euro.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            De mf lenzen zijn beide in zeer goede staat te vinden voor 300-400 euro.
            ja dat zal wel, maar als ze makkelijk te vinden is weet ik niet, ik heb ze nog nooit tegen gekomen, en dan moet je nog één vinden van de laatste jaren want die hebben 8 of 9 bladen schijnt nog betere dof te hebben , laatst zag ik de MF noct 55 1.2 voor 880 euro en dat was spotgoedkoop zeiden ze, die was natuurlijk tweedehands want die maken ze niet meer
            Last edited by koen1950; 13 december 2010, 21:35.

Comment

Het verschil is echt wel meer dan gewoon met of zonder AF motor erin. Scherpte, contrast, flare, ghosting,.... allemaal verbeterd met nieuwe technologie, vooral vollopen - waar die lenzen toch voor bedoeld zijn uiteindelijk. Je stelt het wel zeer eenvoudig voor.

Een 70-200 f2.8 II is toch ook niet te vergelijken met een oude 80-200 ai-s...
              Of de nieuwe G-type 50mm f1.4..
              etc..

Comment

nee ik vergelijk niet hoor , want je kan niet vergelijken he er is geen moderne 50mm AF , alleen de AF 35mm is er nu , schijnt heel goed te zijn maar die vergelijk ik niet met de MF , maar als je het toch wil doen moet je met alletwee verschillende foto's nemen onder allelei omstandigheden en dan moet jij uitmaken of die AF je 1000 euro meer waard is , nieuwere lezen horen beter te zijn, maar is dat ook altijd zo ?

Comment

nieuwere lezen horen beter te zijn, maar is dat ook altijd zo ?
                  Ja. Ik gaf toch hierboven voorbeelden? Het lijstje kan nog langer. Bijv. de 85 f1.4 G. Bijvoorbeeld de 24mm f1.4 G (beter, plus 4mm wijder dan de 28 AF-D, kan je bezwaarlijk minder goed noemen). De 50mm f1.4 G, de 35mm f1.4 G.... En zo gaat het rijtje maar door.

Het enige aspect dat je minder goed kan noemen, is dat huidige lenzen geen metalen tanks meer zijn. Ze zijn nog altijd stevig natuurlijk. Maar ze wegen een pak minder.

Als ik moet kiezen tussen:

400 euro 35 f1.4 AI-S
                  1400 euro 35 f1.4 AF-S G

Dan kies ik voor de 35mm F2 AF-D Wat ik ook gedaan heb.
                  Dat was 180 euro, hier gekocht op BD.

Misschien komt daar ooit nog een 24mm f1.8 van Sigma bij, kost ook maar 350.
                  Maar ik ga geen 1400 euro geven aan een 35mm lens, zolang het geld niet op mijn rug groeit.
                  En geen 400 euro aan een MF-only lens zolang ik vooral werk met en nood heb aan AF.

Ik heb nogal wat AF-D lenzen, waardoor ik als ik zin heb, ook perfect kan foto's nemen met m'n FE2 en manueel focussen.

Comment

je hebt daar groot gelijk , als het verschil van de ene 1000 euro duurder is dat moet ie ook 1000 euro beter zijn , wat ik bedoel met niet altijd beter zijn , een voorbeeld neem nu de Nikon AF-S 24-120mm F/3.5-5.6 VR ED die is niet het laatste nieuwe, maar nog in het asortiment, met de reputatie het slechtste nikon obectief te zijn , dan kan je zeggen dat er veel AI lenzen beter zijn , ik veralgemeen niet he , en over de 50mm 1.2 dat is een heel goede lens die enig is in zijn soort want er is maar één 1.2 is ook een hebbeding , maar dan alleen voor de mensen die graag zelf focussen

Comment

Ik heb zelf een tweedehands 35mm f/1.4 met een serienummer dat wijst op productie na 2000. Ik heb nog eens serienummers nagekeken, en het blijkt dat de MF nog altijd in productie is. Kijk eens op deze website. Hetzelfde geldt voor de 50mm f/1.2 (scroll naar beneden op de pagina).

Ik heb beide lenzen. Met de 35mm ben ik heel tevreden, met de 50mm minder. Misschien kan ik er gewoon mijn weg niet mee vinden, maar we vinden elkaar gewoon niet.
                      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Working...
                      X