Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een lichtsterke telezoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• op zoek naar een lichtsterke telezoom

In mijn zoektocht naar een lichtsterke telelens in de range van 70-200mm kom ik op sigma lenzen uit.
    En dit omdat ze goedkoper zijn dan de nikon's zelf, ik weet dat deze inderdaad een veel beter kwaliteit hebben dan hun concurrenten maar de prijs doet hen de das om.
    Maar ik heb wel een vraagje over deze twee lenzen, wat is het verschil tussen deze lenzen buiten het macro gedeelte.
    En is het een pluspunt dat er een macro functie opzit of niet?
    O ja ik heb een D300.

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...hsm-nikon.html

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...acro-ii-n.html

graag wat advies.
    Of toch gaan voor een occasie nikon.

grtz
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: op zoek naar een lichtsterke telezoom

Macro functie betekend enkel dat de lens wat dichterbij kan scherpstellen...

Verschil tussen deze twee objectieven is OS of niet...de "macro" is ongewijzigd gebleven voor zover ik weet (1m kortste scherpstelafstand).

Nu is van deze Sigma objectieven wel bekend dat ze, juist in dit "macro" vlak het minste presteren en kwalitatief gezien eigenlijk nog steeds een kortste scherpstelafstand van 1,8 meter hebben.

De vraag is eigenlijk...wat wil je met de telezoom gaan doen? Als je sport wil doen zal je een snelle AF nodig hebben, de Sigma is dan een prima keuze...een tweedehands Nikkon alternatief is dan de 80-200 AF-S...niet heel gemakkelijk tweedehands te vinden, maar met een beetje geduld vind je deze wel voor rond de 900 euro. Een ander alternatief is de 70-200 VRI van Nikkon. Tweedehands kost deze iets minder als de Sigma OS versie nieuw. Optisch zal de Nikkon een stuk beter zijn...de "nadelen" van de VRI zaten met name in het Fullframe gebied, op crop was en is dit een zeer goed objectief.

Als snelheid niet belangrijk is kun je ook nog naar een schuifzoom kijken (80-200), optisch superb...enkel wat minder snel.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb een D300s met de "goedkope" 70-200 Sigma.
      het verschil zit voornamelijk ik de OS (stabilisator) Daarnaast is de dure ook optisch een beetje beter maar dat verschil zou alleen bij FF merkbaar zijn.
      Het zijn in ieder geval snelle, scherpe en oerdegelijke lenzen. Ik heb de mijne al voor vanalles gebruikt en nog geen moment spijt van gehad.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Ik heb sinds enkele weken ook de Sigma 70-200 zonder stabilisator. Het is een goede lens, degelijk gebouwd en levert mij de beelden die ik wens. Ik ben alvast een tevreden man met die Sigma. We gebruiken deze voor zowel sport (binnen), als rijdende voertuigen (buiten) en hier ben ik zeer tevreden over.
        Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
        Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Als je niet een razend snelle AF nodig hebt en niet moet focussen rond het gebied van de focuslimiter, zou ik gaan voor een Nikkor, schuif of draai, waarvan ik de schuif makkelijker vind werken.
          volopen schuif 80-200 met een D200 op 200mm
          Last edited by hjanssen; 8 december 2010, 13:04.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

probeer een 2de handse Nikkor 80-200 f/2.8 te vinden. Volopen al scherp en contrastrijk. AF systeem is wat gedateerd, maar zeker snel genoeg.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              probeer een 2de handse Nikkor 80-200 f/2.8 te vinden. Volopen al scherp en contrastrijk. AF systeem is wat gedateerd, maar zeker snel genoeg.
              Die vind je bij foka nieuw.
              Ik vroeg me af, wat is een gangbare 2dehands prijs voor 80-200?
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik denk dat je deze kan op de kop tikken tweedehands tussen de 600 à 800€.
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

Comment

recentelijk een 80-200 schuif gekocht voor 600 euro in goede staat.

Ik kan deze alleen maar aanprijzen. Echt een toplens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                    Ik heb sinds enkele weken ook de Sigma 70-200 zonder stabilisator. Het is een goede lens, degelijk gebouwd en levert mij de beelden die ik wens. Ik ben alvast een tevreden man met die Sigma. We gebruiken deze voor zowel sport (binnen), als rijdende voertuigen (buiten) en hier ben ik zeer tevreden over.
                    Waarom zou iemand voor de veel duurdere OS gaan? Wanneer komt het nut van de OS-functie echt naar boven?
                    Jij hebt niet-OS en sport en zo gaan goed? Heb je voorbeeld foto's?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                    X