Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 50D welke lens voor deze camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CANON 50D welke lens voor deze camera?

HELPPP!!!

Ik zit er al een tijd mee. Sinds September (2010) ben ik in het bezit van een Canon 50d (mijn vorige camera was een 350d) Dus opzich leek de 50d een enorme verbetering.
    Maar nu heb ik problemen met fotograferen.

Zulke mooie en perfecte foto's ik kon maken met mijn 350d , zulke slechte foto's maak ik met mijn 50d.

Zelf heb ik twee objectieven:

- Canon lens 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM
    - Canon lens 70-300 mm f/4-5.6 IS USM

Opzich prima lenzen om mee te werken (bij de 350d dan)

Nu krijg ik te horen dat ik L lenzen moet kopen.

Wat ik het meest fotografeer is:
    - portret fotografie (mensen)
    - Dieren
    - Natuur / landschappen

WIE KAN MIJ HELPEN: welke lens moet ik in godsnaam aanschaffen?

Re: CANON 50D welke lens voor deze camera?

Ik zou nog even wachten voor je naar de winkel gaat om een L-lens.
    Wat is er dan precies slechter geworden?
    Scherpte, belichting?

Comment

Misschien moet je gewoon wat met je toestel leren werken en oefenen ? Je 350 kende je ms van buiten en dit nieuwe toestel niet.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Een 17-55 2.8 en een 70-200 2.8 dan ga je zeker goed zitten .

Maar nu effe serieus ik ben zelf beginner maar met mijn beperkte kennis zou ik denken dat beide camera's crop camera's zijn en dat er dus geen verschil gaat zijn naar lenzen toe tussen je 350 en 50 en dat beide lenzen ook geschikt zijn voor je 50D of ben ik mis? Dit is een vraagje naar de kenners toe om zelf bij te leren.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Misschien moet je gewoon wat met je toestel leren werken en oefenen ? Je 350 kende je ms van buiten en dit nieuwe toestel niet.
          +1

Ik had het zelfde met de over stap naar de 7D. Heb gewoon paar avonden met handleiding en camera avonds op de bank gezeten en gespeeld met de instellingen.

Advies plaats eens een foto met exif informatie er bij.

Comment

Toen ik van mijn 500D op een 5D MII overstapte, dacht ik dat ik plots ook spectaculaire foto's ging nemen, maar dat was niet het geval ... waardoor ik gefrustreerd was.

Als je op een nieuw toestel overstapt, heb je blijkbaar eerst een terugval in kwaliteit van je foto's.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fleuranne19
              HELPPP!!!

Ik zit er al een tijd mee. Sinds September (2010) ben ik in het bezit van een Canon 50d (mijn vorige camera was een 350d) Dus opzich leek de 50d een enorme verbetering.
              Maar nu heb ik problemen met fotograferen.

Zulke mooie en perfecte foto's ik kon maken met mijn 350d , zulke slechte foto's maak ik met mijn 50d.

Zelf heb ik twee objectieven:

- Canon lens 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM
              - Canon lens 70-300 mm f/4-5.6 IS USM

Opzich prima lenzen om mee te werken (bij de 350d dan)

Nu krijg ik te horen dat ik L lenzen moet kopen.

Wat ik het meest fotografeer is:
              - portret fotografie (mensen)
              - Dieren
              - Natuur / landschappen

WIE KAN MIJ HELPEN: welke lens moet ik in godsnaam aanschaffen?
              Wat superdaantje zegt, is idd waar,
              een overstap van de 350d naar de 50d zijn lijkt klein, maar de effecten van de bediening zijn groot.
              Zelf heb ik verschillende avonden op de bank gezeten ,
              met de camera (50d)om instellingen uit te proberen.
              gewoon de 50 mm, f1.7 er op en proberen...
              En over lenzen, er is veel over geschreven,
              Maar L lenzen komen zeker tot zijn recht op de 50d
              zelf heb ik o.m.de 24-105.

Gezien je voorkeuren, landschap, een niet al te lange brandpuntafstand
              bv 17-40 mm.
              Portret ,om mooi mee te oefenen, een 50mm f1.8
              is, heel mooi daarvoor.(is ook niet zo duur)
              Natuurlijk zijn er ook bv een canon 85 mm f1.8,
              waar hele mooie resultaten mee kun maken.

lenzen zijn duur, maar gaan ,als je goede koopt,
              lang mee en waarde vast.
              Kijk goed wat je fotografeerd en koop daar de juiste lenzen bij
              scherptediepte (f-getal, brandpuntafstand) of snelle AF (usm), stabilisatie
              zijn daarin van grote invloed op de foto.
              Meer info : http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...p?f=17&t=46371
              Last edited by van Zoest; 8 december 2010, 22:19. Reden: link eosdigitaal.
              http://www.flickr.com/photos/49540709@N07/

Comment

Re: Welke lens voor mijn canon 50d

zulke slechte foto's maak ik met mijn 50d
                Er is geen reden waarom je lenzen plots minder zouden presteren op een andere body
                Tenzij de focusinstelling

Wat is er slecht aan je fotos, zijn ze niet scherp ?

Misschien een voorbeeld posten ?

Comment

Ik heb een 50D en daarbij de 17-55 2.8.
                  Vind ik zelf een prachtige lens, ondanks het feit dat het geen L-lens is.
                  Tweede hands moet je ze zeker kunnen vinden (een tijdje zoeken misschien wel, want weinigen doen zo'n goeie lens weg, tenzij ze naar full frame overstappen) voor ongev. 600 euro.

PS Met wat je nu hebt aan lenzen zou je ZEKER ook goede foto's moeten kunnen maken. Misschien inderdaad nog wat oefenen met de nieuwe body.

Groetjes

Comment

Toen ik van mijn 500D op een 5D MII overstapte, dacht ik dat ik plots ook spectaculaire foto's ging nemen, maar dat was niet het geval ... waardoor ik gefrustreerd was.
                    Yep, dat hebben wij een beetje gemerkt op dit forum.

Als je op een nieuw toestel overstapt, heb je blijkbaar eerst een terugval in kwaliteit van je foto's.
                    Aan die Canon objectieven zal het niet liggen, de fotografe moet zich gewoon een beetje aanpassen aan de nieuwe hardware.
                    Lees de handleiding een keer of drie, dat zal helpen.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik ben van een 350D naar de 50D gegaan en moet toch zeggen dat ik weinig problemen
                      heb ondervonden, of dat er van een terugval of iets dergelijks sprake was.
                      Ik zie ook niet goed hoe dat zou moeten. Je trekt op manueel, AV of heel soms TV en in
                      RAW. Soms een stapje over- of onderbelichten. Maar dat was met de 350D ook al zo.
                      Daar heb je zelfs geen handleiding voor nodig.

Misschien verwacht je te veel. De 50D is een fijne machine. Twee wieltjes voor de
                      bediening, prachtig schermpje, betere en snellere AF. Maar de fotokwaliteit met de
                      350D is echt niet zo spectaculair.
                      Niet zo groot als de fabrikanten willen laten geloven. (Wat natuurlijk niet wil zeggen
                      dat je foto's er moeten op achteruit gaan, dat nu ook weer niet.)

Mijn lens is de 17-55 2.8. Ik had ook nog een gewoon kitlensje liggen. 18-50 IS. Wel,
                      toen (want nu verkocht) ik de kitlens op mijn 50D schroefde en de 17-55 2.8 op mijn
                      350D, had ik met de 350D de betere foto's.
                      Indien je er het geld voor hebt, dan kan ik die 17-55 2.8 van harte aanbevelen. Heel
                      fijne en goede allround lens en een prima combinatie met de 50D.
                      Heel wat mensen die overschakelt zijn op full frame hebben spijt dat ze deze lens niet
                      kunnen meenemen.

Comment

[Mod-LesC]Omdat dit een vraag is over "welke lens?" en de body al gekend is, heb ik de topic verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]

Persoonlijk kan ik met Doudeke instemmen; ook ik ben van de 350D naar de 50D gegaan, en dat was alleen maar een verbetering. Wel had ik, vóór overstap, mijn standaardkitlens vervangen door de EF-s 17-55 f/2.8 IS. Die presteerde al behoorlijk op de 350D, maar zichtbaar beter op de 50D. Ook de standaardtele (55-200) was al vervangen door de EF-s 55-250 IS.

Je zult in meer topics lezen dat de kwaliteit van de foto op de eerste plaats afhangt van de fotograaf, m.a.w. een (zeer) goede fotograaf maakt met een simpel toestelletje betere foto's dan ik met mijn (huidige) 7D.
                        Maar na de fotograaf is het gebruikte objectief het belangrijkste. En dan pas de body.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@ ts

heb ook de 50d met de 17-55 f2.8 en de 70-200L f2.8, geweldige combinatie!

heb ongeveer alle standaardzooms gehad, van 18-55is --> 17-85 is usm --> 17-40L f4.0 --> 10-22 breedhoek en nu de 17-55 f2.8, deze laatste is voor cropcamera waarschijnlijk toch de beste lens
                          Als je de f2.8 niet echt nodig hebt, is de 17-40 ook te overwegen.

qua telezoom ben ik begonnen met de 55-250 (prijs -kwaliteit), dan de 70-200L f4.0 () en nu de 70-200L f2.8 ()

maar met de lenzen die je nu hebt, moet je ook zeker geweldige foto's kunnen maken...

groeten, Marc
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

is als bij een nieuwe auto hè, betere prestaties waar je mee om moet leren gaan.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              [Mod-LesC]Omdat dit een vraag is over "welke lens?" en de body al gekend is, heb ik de topic verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]

[Mod-LesC]Nadien bleek dat de TS ook in Objectieven had gepost. Dit noemen wij crossposting en is tegen de regels. De twee topics zijn nu samengevoegd.[/Mod]
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X