Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard zoom lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Standaard zoom lens

Heeft er iemand ervaring met volgende lens?
    Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM
    Welke lens, in dezelfde prijsklasse, zouden jullie me aanraden als standaard zoomlens?

Vriendelijke groet,

PKitoC
    PKitoC

Re: Standaard zoom lens

Tamron 17-50 2.8 --> zelf nog gehad, aan 2 vrienden aangeraden en ze zijn supertevreden.
    Superscherp, constante f2.8 lichtsterkte en mooie bokeh voor portretten, beste prijs/kwaliteit
    Er is ook een VC beeldstabilisatie versie die iets duurder is, maar heb je niet nodig tot 50mm.
    Als aanvulling raad ik de 55-250 IS in, hebben ze ook beiden, idem beste prijs/kwaliteit.
    Last edited by PurePhotography; 3 december 2010, 18:19.

Comment

Ben ook wat aan het rondkijken voor een standaard zoomlens. De Sigma 17-50/2.8 is blijkbaar een dijk van een lens. Beeldkwaliteit zelfs beter dan sommige primes en zeer scherp vanaf 2.8. Baseer me op volgende site http://www.lenstip.com/256.4-Lens_re...esolution.html. Hier zie je dat de beeldresolutie rond de 50 lpmm zit zelfs ingezoomd op 50mm, wat heel goed is. Vergelijk maar eens met de Tamron 17-50.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

de sigma heb ik al van gehoord dat ze goed is...de tamron 17-50mm2.8f heb ikzelf maar zonder de VC. Naar het schijnt zijn dat de beste.
        Ik heb er al heel veel foto's mee genomen en ik moet zeggen niks dan lof voor deze lens...zeer scherp en mooie kleuren en contrast.¨
        Prijs/kwaliteit een TOPLENSJE

grtz templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
        X