Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief Rallyfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief Rallyfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    da's helemaal niet stom. Tel maar eens uit wat je aan geld weggesmeten hebt aan tussenoplossingen die je voor minder geld hebt doorverkocht.

Een betere/duurdere lens gaat je wel in veel meer uiteenlopende omstandigheden een goede foto opleveren. Al is het maar de weersbestendigheid.

Pentax is goei gerief, geen slecht woord daarover, maar de tweedehandsmarkt is een pak kleiner.
    Ja, je koopt duur gerief en komt tot de vaststelling dat het toch niet je dat is, of je komt toch mm te kort...... wat kost het dan ? Ik heb m'n 55-250 tweedehands voor een goeie prijs gekocht en stel nu vast dat voor hetgeen ik er wilde mee bereiken dat ik geen lichtsterkere hoef, maar meer mm moet hebben. Ben nu aan het uitkijken voor iets 'langers' en doe straks die 55-250 van de hand voor dezelfde prijs als ik ervoor betaalde . Door eventjes een winkel binnen te stappen en een paar lenzen te testen weet je nog niet of ze OK is voor je doel. Wanneer je een lens een paar maanden uitprobeert weet je het wel. Ik blijf het stom vinden onmiddellijk duur gerief te kopen als achteraf blijkt dat je dat niet nodig had. Misschien hebben sommige mensen een onuitputtelijke geldbeugel.... ik niet. Ik ben 35 jaar aankoper van beroep geweest.... dus goed leren omgaan met centen !
    Groetjes

Comment

Hoi,

Ik heb de 3 lenzen die jij ook hebt en vanuit mijn ervaring (motorcross fotograaf) zou ik de 70-300 nemen.
      18-200 is leuk voor alround (dus on and off track) maar wanneer je in slechtere lichtomstandigheden terecht dan loopt het vaak mis(bos omgeving, bewolkt, ...) tenzij je natuurlijk zonder ruis problemen hoog in de iso kan.
      55-200 & 70-300 doen het op dat vlak veel beter.
      Die 100 extra van de 70-300 doet het dikwijls hoor en die heeft mij al meer dan eens gered.
      Wanneer ik op grote evenementen ga is (naast de 70-200) mijn 70-300 de eerste die ik inpak.

Veel succes met je aankoop

Groetjes
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ja, je koopt duur gerief en komt tot de vaststelling dat het toch niet je dat is, of je komt toch mm te kort...... wat kost het dan ? Ik heb m'n 55-250 tweedehands voor een goeie prijs gekocht en stel nu vast dat voor hetgeen ik er wilde mee bereiken dat ik geen lichtsterkere hoef, maar meer mm moet hebben. Ben nu aan het uitkijken voor iets 'langers' en doe straks die 55-250 van de hand voor dezelfde prijs als ik ervoor betaalde . Door eventjes een winkel binnen te stappen en een paar lenzen te testen weet je nog niet of ze OK is voor je doel. Wanneer je een lens een paar maanden uitprobeert weet je het wel. Ik blijf het stom vinden onmiddellijk duur gerief te kopen als achteraf blijkt dat je dat niet nodig had. Misschien hebben sommige mensen een onuitputtelijke geldbeugel.... ik niet. Ik ben 35 jaar aankoper van beroep geweest.... dus goed leren omgaan met centen !
        Groetjes
        Dan heb je je 55-250 voor weinig gekocht...want dat is nu niet de meest waardevaste lens...Al veel rally geschoten met die lens?
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Dan heb je je 55-250 voor weinig gekocht...want dat is nu niet de meest waardevaste lens...Al veel rally geschoten met die lens?
          Ieper, Tielt, Roeselare..... en geen problemen . Je moet gewoon je positie weten te kiezen, dat is belangrijker dan de lens zelf. Maar ik weet niet of jij naar rally's gaat.
          Ga reeds naar Ieper sedert eind jaren 60, toen we nog met onze neus op de wagens mochten staan. Toen fotografeerde ik echter nog niet met de 55-250 ......

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
            Hoi,

Ik heb de 3 lenzen die jij ook hebt en vanuit mijn ervaring (motorcross fotograaf) zou ik de 70-300 nemen.
            18-200 is leuk voor alround (dus on and off track) maar wanneer je in slechtere lichtomstandigheden terecht dan loopt het vaak mis(bos omgeving, bewolkt, ...) tenzij je natuurlijk zonder ruis problemen hoog in de iso kan.
            55-200 & 70-300 doen het op dat vlak veel beter.
            Die 100 extra van de 70-300 doet het dikwijls hoor en die heeft mij al meer dan eens gered.
            Wanneer ik op grote evenementen ga is (naast de 70-200) mijn 70-300 de eerste die ik inpak.

Veel succes met je aankoop

Groetjes
            kom je met de canon lens 55 - 250 usm II (die ik heb) al redelijk ver in de rallyfotografie of is het best om onmiddellijk een canon EF 70-200mm f/4.0L USM te kopen? want ik twijfel hierover

gr
            steve
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              kom je met de canon lens 55 - 250 usm II (die ik heb) al redelijk ver in de rallyfotografie of is het best om onmiddellijk een canon EF 70-200mm f/4.0L USM te kopen? want ik twijfel hierover
              De lichtsterkte is geen probleem voor rally's.
              De 250mm is op rally's ook geen probleem, meer bereik is handig meegenomen maar niet noodzakelijk.

Over de kwaliteit kan ik mij niet uitspreken omdat ik deze lens nooit gebruikt heb.

Comment

Working...
              X