Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief Rallyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief Rallyfotografie

    Dag iedereen

    Na het laatste twijfel over welke body te kopen is de uiteindelijke knoop toch doorgehakt om voor pentax te gaan.

    Eerst dacht ik voor een K-7 of K-5 te gaan maar na veel lovende reviews te lezen over de K-X is het deze laatste geworden. De body was vrij goedkoop en als fotografie me echt begint te boeien zal deze als reserve body aangehouden worden.

    Nu heb ik de Pentax K-X besteld in mettal brown (vriendin vond het een mooi kleurtje ) met de 18-55mm kitlens.

    Wat wil ik met de Pentax gaan doen:

    - Portretten;
    - Rallyfotografie;
    - Gewone vakantie-, huis- en thuisfoto's.

    Nu welke (voorlopig) lowbudget lens zoek ik er het beste bij om deze kitlens aan te vullen zodat ik de techniek kan aanleren en zo later door te groeien naar beter materiaal.

    Ik zelf dacht aan: 50-200 mm of 70-300mm of 18-200mm?

  • #2
    Re: Objectief Rallyfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
    Dag iedereen

    Na het laatste twijfel over welke body te kopen is de uiteindelijke knoop toch doorgehakt om voor pentax te gaan.

    Eerst dacht ik voor een K-7 of K-5 te gaan maar na veel lovende reviews te lezen over de K-X is het deze laatste geworden. De body was vrij goedkoop en als fotografie me echt begint te boeien zal deze als reserve body aangehouden worden.

    Nu heb ik de Pentax K-X besteld in mettal brown (vriendin vond het een mooi kleurtje ) met de 18-55mm kitlens.

    Wat wil ik met de Pentax gaan doen:

    - Portretten;
    - Rallyfotografie;
    - Gewone vakantie-, huis- en thuisfoto's.

    Nu welke (voorlopig) lowbudget lens zoek ik er het beste bij om deze kitlens aan te vullen zodat ik de techniek kan aanleren en zo later door te groeien naar beter materiaal.

    Ik zelf dacht aan: 50-200 mm of 70-300mm of 18-200mm?

    Ken niet zoveel van Pentax... maar ik zou de range 70-300 nemen ( in de bovenstaande ranges). Daar behelp je je in rally's zeer goed mee.

    Comment


    • #3
      Re: Objectief Rallyfotografie

      Sigma en Tamron zijn allemaal te verkrijgen in pentax vatting.

      ergens meer info/reviews terug te vinden van deze lenzen voor mijn gebruik?

      Comment


      • #4
        Re: Objectief Rallyfotografie

        Heb dit jaar voor het eerst rallyfoto's gemaakt met mijn Nikon D300s en mijn Sigma 70-200 2.8 HSM.
        500 foto's, 495 scherp.
        Een juweel van een lens. Vooral de snelle scherpstelling is bij dit soort fotografie heel belangrijk en dat doet ie als de beste.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Objectief Rallyfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          Heb dit jaar voor het eerst rallyfoto's gemaakt met mijn Nikon D300s en mijn Sigma 70-200 2.8 HSM.
          500 foto's, 495 scherp.
          Een juweel van een lens. Vooral de snelle scherpstelling is bij dit soort fotografie heel belangrijk en dat doet ie als de beste.

          Groeten, Bert
          Mag ook hé Bert, voor een objectief van 700/800 euro .
          Dacht gelezen te hebben dat de starter van dit topic van een 'low budget' objectief sprak om mee te starten..... Voor de ene is low wat lower dan voor de ander zeker .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Objectief Rallyfotografie

            héhé inderdaad, laten we stellen om ermee te starten heb ik er (nog) niet meerdere K euro's voor over, motorsport zelf vreet ook euro's

            Comment


            • #7
              Re: Objectief Rallyfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
              héhé inderdaad, laten we stellen om ermee te starten heb ik er (nog) niet meerdere K euro's voor over, motorsport zelf vreet ook euro's
              Kun je beter doorsparen, want anders koop je toch zoiets, met een aantal tussen uitgaven voor net iets beter.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Objectief Rallyfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Kun je beter doorsparen, want anders koop je toch zoiets, met een aantal tussen uitgaven voor net iets beter.
                Dus jij gaat meteen sparen voor een Ferrari als je nog niet met een gewone auto gereden hebt....... Stomme raadgeving noem ik dat.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief Rallyfotografie

                  Voila, vandaar overweeg ik de Tamron AF 70-300mm F:4.0-5.6 Di LD Macro Pentax

                  Deze lens kost om en bij de 130 euro zie ik, dus is het zijn geen stukken van mensen.

                  http://www.ephotozine.com/article/Ta...LD-Macro-13028

                  Geschikt voor af en toe een mee te pakken naar de rally?

                  De bedoeling is om af en toe eens een leuke foto op onze site te zetten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief Rallyfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Dus jij gaat meteen sparen voor een Ferrari als je nog niet met een gewone auto gereden hebt....... Stomme raadgeving noem ik dat.
                    Groetjes
                    Antwoorden van anderen stom of dom noemen vind ik nu eeuh...niet bepaald slim.

                    Het is gewoon zo...kijk...met auto's...brengen ze je uiteindelijk allemaal van A naar B...ook in de rally (je rijdt immers in je eigen klasse).

                    Met dergelijke objectieven loop je 9 van de 10 keer tegen de beperkingen aan...en maak je geen scherpe/mooie foto's...daardoor je uiteindelijk...eeuh...niets.

                    Dan beter meteen een 70-200 f2.8 kopen. De prijs hierboven klopt ook niet. Sigma 70-200 f2.8 nieuw kost momenteel 650 euro. KBK kan BTW terugvragen, dus scheelt ook nog wat...

                    Tweedehands zijn deze objectieven voor een 350 wel te krijgen...(heb de mijne zelfs voor 250 verkocht laatst, wegens ontbreken van de statiefgondel). Hier zal TS echter tegen een nadeel van Pentax aanlopen en dat is dat deze lens met Pentax vatting lastiger te vinden zal zijn dan voor Nikon of Canon...maar met een beetje geduld kan bij beter een tweedehands Sigma kopen dan een objectief dat niet snel genoeg is.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectief Rallyfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Antwoorden van anderen stom of dom noemen vind ik nu eeuh...niet bepaald slim.

                      Het is gewoon zo...kijk...met auto's...brengen ze je uiteindelijk allemaal van A naar B...ook in de rally (je rijdt immers in je eigen klasse).

                      Met dergelijke objectieven loop je 9 van de 10 keer tegen de beperkingen aan...en maak je geen scherpe/mooie foto's...daardoor je uiteindelijk...eeuh...niets.

                      Dan beter meteen een 70-200 f2.8 kopen. De prijs hierboven klopt ook niet. Sigma 70-200 f2.8 nieuw kost momenteel 650 euro. KBK kan BTW terugvragen, dus scheelt ook nog wat...

                      Tweedehands zijn deze objectieven voor een 350 wel te krijgen...(heb de mijne zelfs voor 250 verkocht laatst, wegens ontbreken van de statiefgondel). Hier zal TS echter tegen een nadeel van Pentax aanlopen en dat is dat deze lens met Pentax vatting lastiger te vinden zal zijn dan voor Nikon of Canon...maar met een beetje geduld kan bij beter een tweedehands Sigma kopen dan een objectief dat niet snel genoeg is.
                      Sport vereist een snelle lens en de Sigma 70-200 is hier in de prijsklasse van 650 euro zeker een aanrader.
                      Als je op je Af vooraf scherpstelt op het punt waar je de foto gaat maken, kun je zelf met Tamron lenzen van 100 euro of nog oudere tpres met MF nog zeer behoorlijke foto's trekken.
                      Bij autosport volgt iedere ervaren rijder zo veel mogelijk het ideale parcours en is van te voren scherpstellen uitstekend mogelijk.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectief Rallyfotografie

                        Welk bereik is bij rally het meest noodzakelijke?

                        Soms sta je kort, soms ver...

                        Gebruikt iemand hier tamrons of sigma's voor deze fotografie? Gewoon voor de makkelijkheid, daar deze ook met pentax vatting te verkrijgen zijn.

                        Toevallig nog ergens online lectuur te vinden over deze fotografie? De shoot vond ik niet direct ergens

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectief Rallyfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Dus jij gaat meteen sparen voor een Ferrari als je nog niet met een gewone auto gereden hebt....... Stomme raadgeving noem ik dat.
                          Als iemand al van te voren aangeeft dat die als uiteindelijke doel heeft om in x seconden van 0 tot 100 te acceleren wel, je kunt wel denken dat lukt met wel met een Golf GTi, maar.....maar als iemand gewoon van A naar B wil zal ik dit advies niet geven.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectief Rallyfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
                            Welk bereik is bij rally het meest noodzakelijke?

                            Soms sta je kort, soms ver...

                            Gebruikt iemand hier tamrons of sigma's voor deze fotografie? Gewoon voor de makkelijkheid, daar deze ook met pentax vatting te verkrijgen zijn.

                            Toevallig nog ergens online lectuur te vinden over deze fotografie? De shoot vond ik niet direct ergens
                            Uiteraard schieten er ook in deze tak van sport mensen met tamron en sigma...gezien de "noodzaak" voor een snellere AF zal je waarschijnlijk meer Sigma zien (en nog meer Canon/Nikon)
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectief Rallyfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dus jij gaat meteen sparen voor een Ferrari als je nog niet met een gewone auto gereden hebt....... Stomme raadgeving noem ik dat.
                              Groetjes
                              da's helemaal niet stom. Tel maar eens uit wat je aan geld weggesmeten hebt aan tussenoplossingen die je voor minder geld hebt doorverkocht.

                              Een betere/duurdere lens gaat je wel in veel meer uiteenlopende omstandigheden een goede foto opleveren. Al is het maar de weersbestendigheid.

                              Pentax is goei gerief, geen slecht woord daarover, maar de tweedehandsmarkt is een pak kleiner.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X