Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 90mm macro + portret?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tamron 90mm macro + portret?

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Je kan best een macrolens als portretlensgebruiken, maar dan zal het resultaat even door ps moeten.

    Dat is ook mijn gedacht. In het huidige digitale tijdperk kan je best vertrekken van een zo scherp mogelijke opname, nabewerking voor softere effecten is zo geflikt met ps.

    Het enige voordeel van een "portretlens" is dat je kan werken op diafragma's van 1.8 of 1.4 waarbij je je onderwerp nog beter kan isoleren of spelen met beperkte scherptediepte. Macrolenzen zijn beperkt tot 2.8
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #17
      Re: Tamron 90mm macro + portret?

      Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
      Hallo,

      Mijn oog is gevallen op de tamron 90mm.
      Ik ben namelijk op zoek naar een lens waarmee je mooie macro's kan maken (zou wel zo ver moeten gaan dat je druppels heel dichtbij kan halen...) maar tegelijkertijd zoek ik ook een scherpe portretlens.
      Na het bekijken van reviews denk ik dat deze lens wel voldoet aan beide vereisten.
      Prijs is momenteel €359 bij fotokonijnenberg.

      Zijn er nog andere lenzen die aan beide eisen kunnen voldoen?? en misschien nog beter zijn? of vergelijkbaar?

      Als iemand meer kennis of ervaring heeft met zo'n lens...
      Laat maar iets weten.

      Alvast bedankt,
      Jan
      De Tamron is een prachtige lens, zonder meer geschikt voor portretten. Heb deze lens
      een hele tijd gebruikt, prachtig scherp, mooi bokeh. Het enige minpunt is de trage AF.
      Uiteraard zijn er betere lenzen voor portret (gebruik nu de " oude" 85 1.4), maar voor 395 euro krijg je heel veel waar voor je geld, ook op dat gebied.

      Comment

      Working...
      X