Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

    Hey,

    Ik ben op zoek naar een UV en circ. pola filter voor mijn Sigma 10-20 F4-5.6 EX DC lens met 77mm diameter. Ik heb een Sony Alpha 300, APS-C sensor.

    Mijn vraag aan jullie, moet ik speciale slim filters kopen om vignetting te vermijden, of ga ik er geen last van hebben met gewone filters?
    Ik dacht bvb aan een HOYA introductionary kit voor 77mm

    Bedankt voor het advies
    Sony A7RII + Sony FE 24-70/F4 CZ + Sony FE 70-200/F4 G + Sony A 50/F1.4 + Tamron A SP90 MACRO + Minolta A 500/F8 Reflex AF + Minolta A 70-210/F4 beercan
    Sony SLT A65 + Sony A 16-50/F2.8 SSM + Sony A 18-250

  • #2
    Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

    Koop inderdaad slim filters om vignettering te vermijden.
    Een pola filter op een ultragroothoek kan vreemde kleurgradaties veroorzaken door de enorme beeldhoek van het objectief; hou daar rekening mee.
    Een hoya introductiekit is op zich niet slecht...ook de prijs is niet verkeerd, maar ze gebruiken hiervoor wel de goedkoopste filters uit het assortiment, namelijk filters uit de G-serie. Wil je een betere kwaliteit, kies dan voor los aan te schaffen filters uit de HMC/HMC-super/Pro-1/HD serie's...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

      Van Sony heb je zelf erg goede filters met Carl Zeiss T* coating . Niet goedkoop, maar goede kwaliteit en een dun ontwerp. Heb er zelf eentje voor op mijn 70-400G SSM.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

        Als je Hoya pro filters gebruikt heb je geen slimme uitvoering nodig, kwam hier tovallig achter toen ik er één kreeg bij de aankoop van een lens. Bij B&W heb je wel slimme nodig.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

          HOYA PRO valt inderdaad ook nog mee van prijs. En als ik het goed begrijp past op die slim filters je lensdop soms niet.
          Wordt dan HOYA pro.
          Sony A7RII + Sony FE 24-70/F4 CZ + Sony FE 70-200/F4 G + Sony A 50/F1.4 + Tamron A SP90 MACRO + Minolta A 500/F8 Reflex AF + Minolta A 70-210/F4 beercan
          Sony SLT A65 + Sony A 16-50/F2.8 SSM + Sony A 18-250

          Comment


          • #6
            Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

            Oorspronkelijk geplaatst door GoBieN Bekijk bericht
            En als ik het goed begrijp past op die slim filters je lensdop soms niet.
            Die passen zo goed, dat je ze beter meteen kan weggooien.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

              Oorspronkelijk geplaatst door GoBieN Bekijk bericht
              HOYA PRO valt inderdaad ook nog mee van prijs. En als ik het goed begrijp past op die slim filters je lensdop soms niet.
              Wordt dan HOYA pro.
              Als je sommige Hoya HMC filters in de slim uitvoering hebt, dan loop je het risico dat de lensdop hier inderdaad niet opgezet kan worden. Ik heb zelf zo'n slim 77 mm pola filter liggen waar de lensdop niet meer oppast...reuze irritant. De Pro-filters kennen dit nadeel gelukkig niet.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Filters (UV & pola) voor op Sigma 10-20mm

                Hoya HRT Polarisatiefilter en UV-Coating 77mm
                Hoya UV Pro1 Digital 77mm

                Besteld online.
                Sony A7RII + Sony FE 24-70/F4 CZ + Sony FE 70-200/F4 G + Sony A 50/F1.4 + Tamron A SP90 MACRO + Minolta A 500/F8 Reflex AF + Minolta A 70-210/F4 beercan
                Sony SLT A65 + Sony A 16-50/F2.8 SSM + Sony A 18-250

                Comment

                Working...
                X