Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 100-300 4.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 100-300 4.0

    Ik las heel goede revieuw over die lens, bij photozone kreeg ie 4 sterren, het maximum , maar wat ik raar vind, ze maken hem enkel voor canon

  • #2
    Re: sigma 100-300 4.0

    ik zou eens proberen in de rubriek objectieven

    Comment


    • #3
      Re: sigma 100-300 4.0

      Inderdaad een erg goede lens..! Maar werd niet alleen voor Canon gemaakt hoor...hoe kom je daar bij?
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: sigma 100-300 4.0

        Net bij Sigma gekeken en volgens mij staat die daar er niet meer bij, dus misschien nog een restje?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: sigma 100-300 4.0

          Hij staat bij kamera express enkel voor voor canon , en bij kieskeurig staat hij bij alles winkels ook enkel voor canon , ik vind hem nergens voor nikon op het internet, hij staat nog genoeg te koop hoor

          Comment


          • #6
            Re: sigma 100-300 4.0

            Heb hem gevonden bij foka

            Comment


            • #7
              Re: sigma 100-300 4.0

              Ik heb de lens jaren terug gehad (voor Nikon): scherp en snelle autofocus. Verdraagt eventueel goed de sigma 1.4x converter. Ook de bouwkwaliteit is vrij goed.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: sigma 100-300 4.0

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Hij staat bij kamera express enkel voor voor canon , en bij kieskeurig staat hij bij alles winkels ook enkel voor canon , ik vind hem nergens voor nikon op het internet, hij staat nog genoeg te koop hoor
                Kijk zelf even op de Sigma pagina voor tele's, daar staat die niet meer op en of winkels hem dan nog wel voor Canon hebben en niet meer voor Nikon, kammer.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 100-300 4.0

                  Ik heb deze begin dit jaar gekocht bij Konijn voor Nikon en ben er heel tevreden over. Scherp, snel, goed gebouwd, kortom de betere Sigma. En inderdaad, doet het zeer goed in verschillende reviews. Is ook niet echt goedkoop hé !
                  Ben intussen eventjes gaan kijken op de site van Konijn en die lens staat er nog altijd te koop hoor, voor Canon én voor Nikon.
                  Last edited by fddent; 29 november 2010, 22:56. Reden: nieuwe informatie

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 100-300 4.0

                    Ik heb hem ook. Heerlijke lens. Jammer dat die geen beeldstabilisatie heeft, anders had het de ideale tele geweest.
                    Groeten Remco.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 100-300 4.0

                      Ken iemand die hem op een D80 gebruikte en nu op D7000. Volgens hem een erg goede lens - stil, snel en scherp. Als ik de review van SLRgear.com lees en eens naar die grafiekjes kijk krijg ik echter een ander beeld...vooral de scherpte .

                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 100-300 4.0

                        Op photozone doet ie het heel goed op alle vlakken ook op scherpte
                        Zo schrijft men daar!
                        De Sigma AF 100-300mm f / 4 APO EX DG HSM geleverd uitstekende resolutie cijfers in de MTF lab wedijveren met de beste zoomlenzen in haar assortiment evenals vele fix-brandpuntsafstand objectieven. . Op de Sigma 100mm uitgevoerd ongeveer net zo goed als hier krijgt met een extreem hoge prestaties en het centrum slechts marginaal slechter . Na de zoombereik richting het lange eind is er een lichte daling in de resolutie. Echter, zelfs op 300mm het centrum resolutie blijft uitstekend begeleid door zeer goede grenzen direct vanaf f / 4 helemaal tot f/11.
                        In combinatie met de Sigma AF 1.4x EX DG converter is er een daling van de prestaties in het centrum, maar meer richting aan de grenzen.. Echter, de resultaten blijven in het algemeen op een zeer goed niveau, hoewel het kan raadzaam zijn om te stoppen een beetje naar beneden hier voor een extra kick in termen van contrast.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 100-300 4.0

                          heb em al jaren
                          en goe tele'ken
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 100-300 4.0

                            Ik heb in al de tijd slechts één iemand gehoord die echt niet tevreden was over deze lens...altijd softe resultaten...verder inderdaad niets dan lof hierover gehoord.

                            Het is zeer jammer dat Sigma hem blijkbaar niet meer maakt...het alternatief, de 120-300 is wel weer van een heel ander niveau namelijk.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 100-300 4.0

                              Kost zowat 1000 euro, maar dan kan niemand nog zeggen dat sigma alleen maar brol maakt
                              Last edited by koen1950; 30 november 2010, 10:56.

                              Comment

                              Working...
                              X