Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron vs canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron vs canon

    hoi

    ik heb de keuze tussen 2 lenzen ,de

    Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD en de

    canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

    wie kan alvast de verschillen uitleggen, en tevens met
    welke lens kan ik een tijdje mee verder gaan, ik ben beginnend
    met foto's, en mijn voorkeur gaat uit naar sport, en van tijd
    tot tijd binnenshuis, wie helpt.
    van toestel heb ik de canon20d
    er mag ook een voorstel gedaan worden voor een andere lens.

    alvast bedankt
    SoNy NeX3-n

  • #2
    Re: tamron vs canon

    De Tamron 28-75 mm/f2.8 is een goed, lichtsterk objectief, wat je prima kan gebruiken voor binnenshuisfotografie. Maar misschien is het voor sportfotografie wat aan de korte kant, zal echter ook afhangen van het type sport dat je wil fotograferen.
    De Canon 28-135 kun je binnenshuis ook gebruiken, hoewel je in sommige gevallen met een flitser meer flexibiliteit zal hebben...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: tamron vs canon

      Gebruik zelf de Tamron 28-75, erg fijne lens, scherp, redelijk snel, en vooral goed geprijsd. Lijkt mij de beste keus dus.

      Comment


      • #4
        Re: tamron vs canon

        De 28-135 van Canon vind ik een zeer fijne lens waar je prachtige beelden mee kan schieten en kwestie van bereik is dit een goede wandellens. Binnen in huis gebruik je beter een flits bij deze lens, alhoewel in sommige gevallen het ook wel mogelijk is om zonder flits te werken. Ik ben er zeer tevreden over : zeer scherp en snelle AF.

        Met de Tamron 28-75 f/2.8 heb ik nog geen ervaring. Morgen ga ik die halen en deze zal vooral dienen voor basketbalfoto's mee te trekken, daar waar de Canon toch wat te kort schiet, maar het niet onmogelijk maakt.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: tamron vs canon

          Heb heel wat lenzen... En kan dus wel wat vergelijken. De tamron, of toch althans mijn uitvoering, kan gerust naast gelijk welke canon lens staan. Beter dan bepaalde L-lenzen. Gebruik hem nu op een ff camera. En had schrik dat de lens door de mand zou vallen, bij ff. Blijft perfect zijn mannetje staan. Prachtige warme kleuren. Volledig open is ze wel wat soft, vergeleken met een goede prime. Maar zeker even goed, dan een canon-zoom. Voor mij is dit prijs-kwaliteit een uizonderlijk goede lens. Dus zou absoluut deze verkiezen boven de canon. In zoom, zal je met 75mm wel wat kort zitten voor sport. Binnen bruikbaar... Op een receptie, of sporthal, moet wel lukken. In een woonkamer, zit je met ook 28mm, toch al vrij dicht. Ik gebruik een groothoek binnen. Een 17-40mm.
          Ik zou de tamron kopen, en de 50mm 1,8. Met die twee lenzen op een 20d, zal je al heel veel plezier beleven, voor weinig geld.
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: tamron vs canon

            Ik zou voor de Tamron 17-50 2.8 gaan, (bijna?) net zo goed als de 28-75. Het is niet voor niks dat 1,5*(17-50) = 25,5-75 erg dicht bij 28-75 of 24-70 ligt, de één standaard lens voor crop en de andere voor FF.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: tamron vs canon

              hoi

              merci alvast, ik ga ze voornamelijk gebruiken voor de foto's van de kinderen, en hun sport voetbal die ze uitoefenen, tevens voor allround gebruik, dus sowizo binnen en buiten
              SoNy NeX3-n

              Comment


              • #8
                Re: tamron vs canon

                In dit geval ook duidelijk gaan voor de Tamron. Heb deze zelf ook en is inderdaad een uitstekend objectief..!

                Maar...

                Het zijn ook twee totaal verschillende objectieven...de Canon variant die hier staat zit al op f5.6 bij 135mm...dat is nagenoeg niet bruikbaar voor wat jij ervoor wilt doen.

                De Tamron is een erg goede start, waar je later dan nog eens een 70-200 naast kan nemen voor de betere sportfoto's van je kinderen.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: tamron vs canon

                  Voor voetbal (wat toch meestal buiten gebeurd?) zal de Canon met z'n f/5.6 op 135mm wel licht genoeg krijgen, maar voor binnenfotografie is hij niet zo geschikt.
                  Langs de andere kant zal de Tamron op 75 mm tekort schieten voor voetbal, maar dat zal de Canon uiteindelijk ook.
                  Ik zou voor de Tamron (sinds vanmorgen ook in mijn bezit, maar nog geen tijd gehad om uit te testen wegens werk) gaan en later een 70-200 erbij nemen, zoals jeroen.k hierboven reeds aanhaalt.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron vs canon

                    prima

                    ik ga morgen de tamron ook eens testen.
                    alvast iedereen bedankt voor de reacties
                    SoNy NeX3-n

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron vs canon

                      ronny 1975, ik begrijp het niet goed meer : op 27 november heb je de Canon 28-135 lens te koop aangeboden. Je hebt die dus al in je bezit? Dan weet je toch al wat deze waard is?
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron vs canon

                        hoi

                        inderdaad deze staat nu ook terug te koop wilde gewoon de verschillen enz eens weten
                        om te zien met welke ik verder kan om de spiegelreflex te leren, wat ze hier schrijven klopt helemaal van binnenhuis enz, vandaar mijn post,
                        de tamron heb ik hier ook, maar 1tje moet dan gaan

                        greetz
                        SoNy NeX3-n

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron vs canon

                          Waarom moeten andere mensen je de verschillen uitleggen als je jouw eigen 2 lenzen kunt vergelijken. Je hebt nl ook nog zoiets als sample variatie en je kunt het allemaal zelf uitproberen. Veel gekker kan ik het niet bedenken hoor.
                          Straks ga ik nog vragen of iemand mij de verschillen uit kan leggen tussen mijn normale Michelins en mijn winterbanden van hetzelfde merk, terwijl ik ze zelf onder de wagen heb liggen
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron vs canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Waarom moeten andere mensen je de verschillen uitleggen als je jouw eigen 2 lenzen kunt vergelijken. Je hebt nl ook nog zoiets als sample variatie en je kunt het allemaal zelf uitproberen. Veel gekker kan ik het niet bedenken hoor.
                            Straks ga ik nog vragen of iemand mij de verschillen uit kan leggen tussen mijn normale Michelins en mijn winterbanden van hetzelfde merk, terwijl ik ze zelf onder de wagen heb liggen
                            Ik wil je 70-200 en je 70-300 anders wel een tijdje lenen om je de verschillen uit te leggen als het helpt (denk dat ik er na een jaartje testen wel uit ben... )
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron vs canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Ik wil je 70-200 en je 70-300 anders wel een tijdje lenen om je de verschillen uit te leggen als het helpt (denk dat ik er na een jaartje testen wel uit ben... )
                              Dat overleef ik wel, als je mijn zomer + winterwielen maar hier laat
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X