Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f2.8 Statiefbeugel nodig...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 f2.8 Statiefbeugel nodig...

Hey dudes & dudettes,

Ik heb me een dagje geleden een Sigma 70-200 f2.8 aangeschaft voor mijn Nikon D70. Nou heb ik ze 2de hands gekocht en zat er de statiefbeugel niet bij en als ik die 1,2kg zo aan een gestationeerde camera hang is mijn vatting gedoemd natuurlijk...

Iemand een idee waar ik zo'n beugel apart kan vinden? Liefst voor een redelijk prijsje

Thanks a lot!
    Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
    Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
    Flash: Nikon SB-700

Re: Sigma 70-200 f2.8 Statiefbeugel nodig...

Hier bijvoorbeeld
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

ik denk dat je daar bij elke fotozaak wel aan kan geraken.

altijd een beetje een relatie met de medewerkers van zo'n winkels opbouwen. Soms hebben ze dat soort dingen toevallig nog ergens slingeren en betaal je helemaal niets. Ik heb zo eens een 50mm fuji lens gekregen om een camera obscura van te maken
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Thanks guys!

Ik vond bij Sigma zelf voor 169€!! :/

Good point W-dytoi. Net nadat ik dit postte dacht ik eraan eBay te checken en ja hoor: 20-30€ en klaar .
        Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeGecko Bekijk bericht
          Thanks guys!

Ik vond bij Sigma zelf voor 169€!! :/

Good point W-dytoi. Net nadat ik dit postte dacht ik eraan eBay te checken en ja hoor: 20-30€ en klaar .
          Graag gedaan
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Heb er hier ook nog ergens één liggen thuis...

Als ik toch eens wist waar
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik vond dat de statiefbeugel op die lens bijzonder in de weg zit, dus ik had die er nooit op staan...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ik vond dat de statiefbeugel op die lens bijzonder in de weg zit, dus ik had die er nooit op staan...
                Daarom was ik hem ook kwijt toen de lens uiteindelijk verkocht werd

Voor TS...voor je vatting hoef je daar overigens ook niet bang voor te zijn...nog nooit last mee ondervonden.

Comment

Voor je lens-mount hoef je niet gauw bang te zijn, maar zet je de combinatie op een monopod of statief dan is het wel veel beter in balans. gauw een deal maken met jeroen.k zou ik zeggen
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Voor je lens-mount hoef je niet gauw bang te zijn, maar zet je de combinatie op een monopod of statief dan is het wel veel beter in balans. gauw een deal maken met jeroen.k zou ik zeggen
                    Ik zou die van ebay pakken als ik TS was...die van mij zal ik de komende maand wel weer tegenkomen met het opruimen van de zolder...maar weet niet of TS zo lang kan/wil wachten...tegen die tijd zal er wel weer iemand anders zijn die een gondel kan gebruiken.

Áls je de lens op statief wilt gebruiken moet je zeker met de gondel werken...maar inderdaad zeker niet op statief gaan werken omdat je bang bent voor je vatting...hij heeft er bij mij nog al eens aan gehangen / geslingerd...dat kan wel wat hebben

Comment

ik heb er hier nog een liggen, van sigma zelf origineel voor een 70-200 2.8 hsm lens
                      zeg maar een prijs

Comment

Ik loop soms rond met een 2.8 300mm van 3 kg. Als je er mee gaat schieten houd je ook de lens met 1 hand vast en verder heeft de camerariem met toestel het bij mij altijd perfect gehouden zonder me zenuwachtig te maken met rare geluiden e.d. Het materiaal is toch wel zeer degelijk. Wel laat de accu van de instapmodellen de 300mm met extender in de steek
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeGecko Bekijk bericht
                          als ik die 1,2kg zo aan een gestationeerde camera hang is mijn vatting gedoemd natuurlijk...
                          Ik zou niet weten waarom.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nou, bedankt guys.

Ik heb er ondertussen eentje besteld op eBay. Natuurlijk zonder hier nog eens te checken .

Ik heb hier en daar eens gelezen dat, als je vaak een zware lens aan je toestel hangt zonder steun, je vatting wel eens speling kan gaan geven. Of dat eerder uitzondering dan regel is weet ik niet (gok ik wel), maar ik wil ze inderdaad vaak op statief gebruiken om te experimenteren met langere sluitertijden e.d.

Again: thanks a lot guys!

Grtz

Comment

Ow jah, nog één dingetje:

Ik ben nog niet gewend aan deze lens en vind het (voornamelijk door het gewicht) nog wel moeilijk om uit de hand te schieten zonder te trillen en dus onscherpe foto's te krijgen... Dat zal er nog wel uitgaan denk ik dan .

Comment

Working...
                              X