Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 50-500

Ik ga hier nog even een andere vraag stellen.

Ik zie dat de 100-400 ook IS heeft, en ik dacht altijd dat deze geen IS had ....

Nu begin ik dus te twijfelen tussen de Bigma en de Canon 100-400 L IS.

Het enige dat me tegenhoud is het beginbereik bij dien Canon wat toch al serieus wat beperkingen geeft als je "toevallig" toch eens iets wil fotograferen dat wat dichterbij is.

Zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen beide, of zijn ze qua kwaliteit quasi hetzelfde?

De Bigma spreekt me dan weer meer aan omdat ze begint bij 50, en nog 100mm meer bereik heeft dan de Canon.
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

Wat is een bigma , is dat van toepassing op een tele van sigma , ik heb dat hier al dikwijls gehoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Wat is een bigma , is dat van toepassing op een tele van sigma , ik heb dat hier al dikwijls gehoord
        Welja, ik vroeg me dat deze morgens ook af en ben het gaan opzoeken omdat ik Bigma overal tegen kwam.

Volgens mij is het de bijnaam van die 50-500 van Sigma.
        Ook wel "big-ma" (bigmomma)

Of ben ik fout? :-)
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

Bigma is inderdaad de bijnaam voor de Sigma 50-500mm.
          Ik heb deze lens (zonder OS) al een aantal jaren en ben er doorgaans best tevreden over.
          Heb ook de Canon 100-400mm die soms wat scherpere beelden oplevert op maximale brandpuntsafstand. Grote voordeel van de Sigma is inderdaad de 50mm, wat toch een groot verschil geeft tegenover 100mm als je gaat voor veelzijdigheid.
          Succes met je keuze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            nederlanders hebben gewoon beter verkoopstechnieken een voorbeeld een bekende pijnstiller word in nederland verkocht voor 050 cent in belgie vragen ze 4 euro
            Volgens mij zijn dat slechtere verkoopstechnieken
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

toch staan ze er bekent om , om zaken te doen , ze kunnen die dingen wel goedkoper aankopen , omdat ze ze massaal aan kopen

Comment

De bouwkwaliteit van de 100-400L is beter en de scherpte gemiddeld ook.
                De Canon lens is ook een stuk lichter om mee te sjouwen; ik zou het wel weten
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

100mm lichter

De 500 mm lenzen zijn denk ik niet lichter te verkrijgen.

Comment

Heb de Bigma (zonder OS) nog gehad, kun je voor +-€600 tweedehands vinden.
                    Beter van bereik voor die prijs ga je niet vinden, raar dat Sigma geen 18-500 kon maken , hoe dan ook, is een unieke lens.

Maar ik verkocht hem voor diverse redenen : te weinig gebruik (een mens is geneigd veel mm's te willen, in de praktijk weinig gebruikt) + de beeldkwaliteit op (zogezegd 500mm, in tests zou dit +- 450mm zijn) was niet scherp, zelfs stil op een statief of muur zonder OS.

Vergeet niet, op 500mm f6.3 heb je massa's licht nodig of veel zon. Canon maakt zelfs geen lenzen op f6.3, max f5.6.
                    Er bestaat hier wel een oud topic met mooie fotos van dolfijnen met de Bigma (dacht met een Nikon met hoge iso's), maar da's lang geleden.
                    Zwaar wist u al (zeker met uw 550D ) maar hoge iso's = veel ruis op een 550D cropcam met kleinere sensor, zou ik niet echt aanraden, tenzij u meestal in felle daglicht fotografeert.

Volgens mij is er maar één goede, de Canon 100-400L IS, kun je rond de €900 tweedehands vinden.
                    Maar heb de omvang hiervan eens gezien tijdens een roofvogelshow in Paira Daiza en eens vastgehouden in Mediamarkt, zag het toch niet zitten om hem te kopen
                    Last edited by PurePhotography; 30 november 2010, 19:20.

Comment

Working...
                    X