Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding lens assortiment

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitbreiding lens assortiment

hey,

Ik ben van plan om voor mijn D90 twee nieuwe lenzen aan te schaffen.
    Als eerste de nikon 50mm 1.8 aangezien ik daar toch al veel goede commentaren over gehoord heb en de prijs/kwaliteit toch wel goed is.

De tweede lens wordt waarschijnlijk een macrolens,daarvoor had ik gedacht aan de sigma 105mm macro lens.
    Hier kan ik wel kiezen tussen 2 uitvoeringen,namelijk:

MACRO 105mm F2.8 EX DG
    MACRO 105mm F2.8 EX D

Nu volgens de site van sigma staat de DG voor: the lens has been optimised for use with digital SLR cameras.
    Nu is mijn vraag is het verschil nu zo groot tussen de 2 of is dit te verwaarlozen?

Moest er iemand nog andere suggesties of tips hebben,laat maar komen
    Nikon D90 + 18-105mm VR

Re: Uitbreiding lens assortiment

Op dit moment is er alleen een DG versie nieuw te koop en verder zal je weinig verschil merken. Volgens mij gebruikt Sigma toch al sinds minimaal 2004 de DG/DC kodering en niet meer D.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Achzo, dat zou kunnen want d versie is een tweede hands,dus best voor een nieuwe gaan dan
      Nikon D90 + 18-105mm VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroendd Bekijk bericht
        Achzo, dat zou kunnen want d versie is een tweede hands,dus best voor een nieuwe gaan dan
        Zie daar niet zo goede reden voor, behalve als een lage bankrekening wil.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij dit soort lenzen zie ik de toevoeging DG vooral als een marketing truuk.
          Als de 2e handse goed geprijsd is en perfect in orde gewoon doen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

DG zegt niets meer dan "bruikbaar op FF" DC zegt niets meer dan "speciaal gemaakt voor crop"

De rest van de uitleg is inderdaad minder/niet relevant.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De 2 lenzen schillen 125€ ongeveer in prijs,enkel op de nieuwe heb ik 2 jaar garantie en de 2de hands maar 3maanden meer.
              Nikon D90 + 18-105mm VR

Comment

Working...
              X