Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all-round lens voor 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: all-round lens voor 7D

met de 7D zit je goed, knap toestel voor beweging.
    denk dat niemand je echt een perfekt antwoord kan geven in dit geval, wat betreft de lenskeuze.
    er zijn maar een paar budget lenzen maar die vallen buiten u butget al, 800€ is echt wat te weinig ik heb het dan over een vogellens of je moet tweedehands gaan.
    zou zeggen spaar even door.
    wat ik er zou opzetten voor de vogeltjes dan,

prime 400mm canon
    100-400mm canon
    150-500mm sigma
    50-500mm sigma
    en als ik echt voor ga de 500 mm f4 van canon
    en vergeet geen deftig statief met deftige kop

grts
    Korandoke
    Last edited by korandoke; 11 november 2010, 10:18.
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

er komt licht aan het einde van de tunnel...

momenteel ben ik van plan de 7D uit te rusten met volgend setje lenzen:

Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC
      en
      Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM of de Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM

aangezien ik toch vooral buiten zal fotograferen is het misschien beter de 70-200 met IS f/4.0 te nemen dan de f/2.8 zonder?

Of is die IS echt wel overbodig als je een redelijk vaste hand hebt?
      Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

Comment

Of is die IS echt wel overbodig als je een redelijk vaste hand hebt?
        Tenzij je enkel standbeelden bij windstilte fotografeert loont beeldstabilisatie meer bij langere brandpuntsafstanden
        Een gewoon pratende persoon is niet scherp bij 1/60, bij die tijd wordt je verondersteld om een normaallens stil te kunnen houden
        Met een 400mm kan je een stilzittende vogel redelijk scherp hebben bij 1/125, veel langer dan je de lens kan stil houden
        Maar als hij vliegt heb je geen kans beneden 1/500, en dat gaat wel uit de hand zonder IS
        Het hangt af van je onderwerpen en de noodzaak om altijd scherpe beelden te hebben, het helpt als je het kan/wil betalen, maar je kan zonder mits wat oefening

Comment

Working...
        X