Ik ben opzoek naar een prime om voornamelijk te gebruiken voor concert fotografie. Ik fotografeer vooral in "kleine" concertzalen in vlaanderen. Dit is meestal vanuit het publiek en ik sta vooraan aan het podium.
Lenzen die ik ook gebruik voor concerten: Tamron 28-75 2.8, Nikkor 85 1.8, sigma 10-20
Lenzen die in aanmerking komen:
Mijn eerste idee was om een 50mm 1.8 te kopen. Deze lens heeft zich al voldoende bewezen en is het goedkoopst van allemaal. Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook nog andere interessante lenzen tegen. Vooral de Nikkor AF-S DX 35/1.8G sprak mij erg aan. Aangezien ik fotografeer van juist voor het podium vrees ik dat 50mm al redelijk close-up gaat zijn terwijl ik graag ook de omgeving/lichten opvang.
Iemand die mij kan helpen bij deze keuze?
Alvast bedankt
Lenzen die ik ook gebruik voor concerten: Tamron 28-75 2.8, Nikkor 85 1.8, sigma 10-20
Lenzen die in aanmerking komen:
- Nikkor AF 50/1.4 D
- Nikkor AF-S 50/1.4 G
- Nikkor AF 50/1.8 D
- Nikkor AF 35/2.0 D
- Nikkor AF-S DX 35/1.8G
Mijn eerste idee was om een 50mm 1.8 te kopen. Deze lens heeft zich al voldoende bewezen en is het goedkoopst van allemaal. Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook nog andere interessante lenzen tegen. Vooral de Nikkor AF-S DX 35/1.8G sprak mij erg aan. Aangezien ik fotografeer van juist voor het podium vrees ik dat 50mm al redelijk close-up gaat zijn terwijl ik graag ook de omgeving/lichten opvang.
Iemand die mij kan helpen bij deze keuze?
Alvast bedankt
Comment