Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

Thnx... voor de info.

Maar hoe denk je dan dat ik wel dat effect kan krijgen?
    Zou ik met de sigma 10mm 2,8 dat beter voor elkaar krijgen?

Ik heb nu nog niks gekocht, maar ben er wel volop mee bezig!

dus wat nu?

Comment

Dit is het effect met de Sigma 10mm.
      Dit is het effect met de Peleng 8mm.
      Dit is met een Falcon 8mm, deze heeft deze zwarte randjes niet.
      Veel hangt af van je budget voor deze lens natuurlijk.
      Ik heb 220 euro betaald voor m'n peleng,de Canon kost er bijna 700, de sigma 630...
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
        Je kan eventueel ook de 15-85 IS in overweging nemen als wandellens indien het niet zo lichtsterk moet zijn.
        Zeer leuk bereik en goede beeldkwaliteit, tevens een zeer degelijke bouwkwaliteit.
        Ik ben d'r absoluut tevreden van.
        Ik ook supertevreden van die 15-85!!
        Precies een L-lens...

Comment

Ik zou er de Sigma AF 8-16mm EX DC HSM F:4.5-5.6 Canon
          bij nemen heeeeeeeeeeel goed lenske
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Doel is evenementen, stadsfotografie, familie, portretten
            Je zal regelmatig in situaties komen waar je met "available light" moet fotograferen, ook omwille van de sfeer
            Er zijn heelwat lichtsterke primes tussen 28 en 50mm voor een redelijke prijs
            De EF50 f/1.8 is de goedkoopste maar m.i. weinig bruikbaar in deze omstandigheden omdat hij slecht focust en niet scherp is vol open
            Ik heb veel plezier van de Sigma 30mm f/1.4
            Je vindt ze regelmatig (en regel de evt frontfocus zelf bij)

Mijn "wandellens" is nog altijd de EF24-85 USM die ik ooit op de kop getikt heb
            Zeer licht, snelle AF, en qua scherpte niet ver achter de 24-105

Heb er wel een EF-S 10-22 bij, verbaas me nog altijd hoe die de lijnen recht houdt

Een gewone EF 70-200L f/4.0 is prima om personen te isoleren bij evenementen buiten

Je moet ook niet beschaamd zijn om het kitlensje EF-S 18-55 erop te zetten

Alles tesamen heeft dat sprokkelen ook wel geld gekost

Als je de UWA en de 1.4 lichtsterkte zou opgeven voor topkwaliteit en IS kan je hiervoor een EF-S 17-55 f/2.8 en een EF 70-200L f/4.0 IS vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Zowel op de 50D (waar ik vandaan kom) als op de 7D blijft de EF-s 17-55 f/2.8 IS onklopbaar. Om een beetje tele te hebben, heb ik de EF-s 55-250 vervangen door een EF 70-200 f/2.8 IS MkI, terwijl ik tevens over de ultrabreedhoek EF-s 10-22 beschik.
              Ik heb de 55-250 besteld om een onopvallende en lichte tele te hebben die bovendien past in een Slingshot 200 tas. Is deze lens daar geschikt voor volgens jou of is de beeldkwaliteit onvoldoende voor de 7D? Ik wil ook een 70-200L 2.8 zonder IS aanschaffen voor 'indoor' sport.

Comment

Die EF-s 55-250 IS is vanuit een prijs/kwaliteit oogmerk best wel goed, hoor. Inderdaad: licht en onopvallend bovendien. Mijn vrouw gebruikt dat objectief nu regelmatig op haar 50D.
                De 70-200 is echter wel een andere klasse, en voor de genoemde binnensport toch noodzakelijk.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De ideale set voor op een crop camera vind ik:
                  10-22(0), 17-55(0) + 70-200.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De ideale set voor op een crop camera vind ik:
                    10-22(0), 17-55(0) + 70-200.
                    Bij mij is dit dan :
                    17-40L
                    EF-S 60 Macro (echt een aanrader)
                    55-250
                    70-200 2.8 zonder IS

de 55-250 en 70-200 is geen overlaping gezien de verschillende doelstelling. Ik heb net even op Flickr gekeken en zie wel aardige shots met die kleine 55-250 en als je deze foto bekijkt http://www.flickr.com/photos/meandmycanon/3183707577/ begrijp je wat ik bedoel met onopvallend en licht.

Comment

Als je aan macrofotografie zou doen, zou ik toch een langere macrolens suggereren. Mijn vrouw werkt met een 100mm (de nieuwe "L" lens), maar voor vliegende beestjes zou een 150 of 180mm nog beter zijn, maar ook duurder en zwaarder.
                      Klopt dat je makkelijk een 55-250 naast een 70-200 kunt hebben (mijn is de f/2,8 IS versie, weliswaar Mk I); verschillende doelstellingen inderdaad.
                      Maar de set die HJ aanbeveelt is inderdaad wat ik heb, aangevuld met twee primes (50mm f/1.8 en 85mm f/1.8) die ik helaas te weinig gebruik.

Ik durf ook wel eens de 17-55 f/2.8 (die bijna op mijn 7D staat vastgeroest) vervangen door een 17-40 f/4 L. Iets lichter en naar ik meen iets beter bestand tegen barre weersomstandigheden.
                      Last edited by LesC; 8 december 2010, 10:53.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Als je aan macrofotografie zou doen, zou ik toch een langere macrolens suggereren. Mijn vrouw werkt met een 100mm (de nieuwe "L" lens), maar voor vliegende beestjes zou een 150 of 180mm nog beter zijn, maar ook duurder en zwaarder.
                        Klopt dat je makkelijk een 55-250 naast een 70-200 kunt hebben (mijn is de f/2,8 IS versie, weliswaar Mk I); verschillende doelstellingen inderdaad.
                        Maar de set die HJ aanbeveelt is inderdaad wat ik heb, aangevuld met twee primes (50mm f/1.8 en 85mm f/1.8) die ik helaas te weinig gebruik.

Ik durf ook wel eens de 17-55 f/2.8 (die bijna op mijn 7D staat vastgeroest) vervangen door een 17-40 f/4 L. Iets lichter en naar ik meen iets beter bestand tegen barre weersomstandigheden.
                        Ik gebruik de EF-S 60 macro voor portret en product fotografie. Ondanks het feit dat het een Macro lens is heeft hij een snelle AF, een mooie bokeh en is de beeldkwaliteit uitstekend. De prijs/kwaliteit (379€) is top. De 50 f1.8 heb ik ook maar gebruik ik zelden. De 85mm f1.8 lijkt me ook wat, al neig ik dan meer naar de 135 f/2, maar een prime is momenteel niet aan de orde.
                        Klopt het dat de 70-200 f4 IS een iets betere beeldkwaliteit heeft dan de 2.8 zonder IS? Ik denk dat die ene stop het verschil niet zal maken bij indoor sport opnames.

Comment

Voor binnensport is een f/2.8 of nog lichtsterker onontbeerlijk. D'er is wel degelijk een verschil.
                          Voor de rest is er wellicht een klein beeldkwaliteitsverschil tussen de 4 of zijn het er 5 (want de f/2.8 IS Mk I is nog verkrijgbaar) 70-200 modellen.
                          Uiteraard is een f/4 lichter en daardoor makkelijker hanteerbaar.

Comment

Working...
                          X