Ik ben op zoek naar een groothoeklens en mijn belangstelling werd gewekt door de testresultaten van de Carl Zeiss ZE Distagon T* 21mm f/2.8. Hij komt erg goed uit de test. Ik kan echter geen gebruikerservaringen van deze lens vinden op dit forum. Het feit dat deze lens niet in grote aantallen verkocht zal worden zal hier ongetwijfeld debet aan zijn. In de hoop dat er toch een paar forumleden zijn die deze lens gebruiken toch mijn vraag. Wat vinden jullie van de kwaliteit van deze lens maar vooral hoe ervaren jullie het gemis van de AF? Ik wil de lens gaan gebruiken op de Canon 5dMK2 en 1dMK4.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Carl Zeiss ZE Distagon T* 21mm f/2.8
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Carl Zeiss ZE Distagon T* 21mm f/2.8
ik gebruik een CZ ZF 25mm en een CZ ZF 35mm. Het gemis van AF en zoom is ZALIG. Je leert kijken. Ik heb voor 2 maanden heel Japan met enkel de 25mm gedaan. CZ kunnen foto een 3D effect geven dat ik in andere merken niet zie. zorgvuldige techniek is wel van belang.
NerdiDixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
-
Ik heb er eentje en ben er erg blij mee!
echt goede beeldkwaliteit, erg Zeiss.
Ik gebruik hem in combinatie met de 5DmkII.
kheb er net een Pola voor gekocht want dat was het enige dat nog ontbrak aan deze lens voor me...
gr. B!
Comment
-
Ik ben inmiddels overtuigd en weet wat mijn Kerstkado gaat worden dit jaarCanon.
Comment
-
Al enkele jaren ben ik fervente Zeiss-fan.
Ik gebruik momenteel de Planar T 50/1.4, de Makro Planar 100/2.0 en een Distagon 25/2.8
Kwaliteit is super te noemen
...De 21/2.8 staat al een tijd op mijn lijstje, maar twijfel even omdat ik al een Nikkor Zoom 14-24/2.8 bezit, die ook zeer goed is én handig door de zoom...maar de 21 mm komt er nog wel...
Wat prestaties betreft van de CZ-lenzen ivm brillance, scheidend vermogen, contrastweergave en kleur;
moet ik eerlijk toegeven dat ze nét iets meer hebben dan mijn Nikkors...
groeten,
Roland
Comment
-
-
Een super kerstkado!
Ik gebruik al een goed jaar de 21 en de 50 mm tot aller tevredenheid.
Zeiss is echte topklasse. MF is echt geen probleem, maar je moet het zelf wel willen hè.
Mocht je enkele foto's willen zien genomen met de 21 mm dan kan je naar hier :http://www.marcphotos.be/pagina11.html
Veel succes."You don't take a photograph, you create it"
5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II
Comment
-
Gisteren besteld......zou vandaag geleverd worden..... ware het niet dat ik net bericht kreeg dat de levering uitgesteld is. Hij ligt in een van de magazijnen van TNT te wachten totdat de acties bij TNT voorbij zijnCanon.
Comment
-
Tja, Fons jij bent dus een gelukkig man...
Alvast een dikke proficiat met zulke aankoop/cadeau !Last edited by Roland Cuypers; 8 december 2010, 13:05.
Comment
Comment