Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als in staat zijn om ALLE dezelfde maximum tolerantie, waarom geven ze niet ALLE geen tolerantie, want beide is onmogelijk. Wat hij bedoeld zal hebben dat alle lenzen binnen de toleranties vallen.



    Daar sta ik dan met mijn 30D.....

    Camerafabrikanten hebben jarenlang gezet dat het user error was en bij film had je natuurlijk niet die heerlijk directe terugkoppeling. Nu kunnen ze niet meer zeggen op het verkeerde punt scherpgesteld als dat mooie vierkantje op je foto staat.

    Mes in eigen rug gestoken door fabrikanten.


    Of gewoon die van een wat oudere camera.


    Ik weet het... de toleranties zijn klein, maar niet klein genoeg...
    En inderdaad... Met de kleinere modellen heeft men de pech dat je niet kan kalibreren via het menu, en dat vind ik niet kunnen..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #62
      Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

      Nog altijd heeft niemand me verklaard hoe je nu een afwijking(lees: onscherpte) in de lens zelf kan compenseren met Micro-adjustment in de camera.
      Een onscherpe lens kan toch bijvoorbeeld ook het gevolg zijn van een afwijking in de synchronisatie van de verschillende lensgroepen die in de lenstubus bewegen.
      Ik zie dus niet in hoe je zo'n fout kan corrigeren met je M-A, die in principe bedoeld is om het focuspunt, electronisch, wat te verleggen.
      (dat focuspunt kon je bij de 350D verleggen op een mechanische manier en met durf, handigheid en een klein inbussleuteltje).
      Last edited by dréten; 25 december 2010, 08:48.

      Comment


      • #63
        Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Ik zie dus niet in hoe je zo'n fout kan corrigeren met je M-A, die in principe bedoeld is om het focuspunt, electronisch, wat te verleggen.
        (dat focuspunt kon je bij de 350D verleggen op een mechanische manier en met durf, handigheid en een klein inbussleuteltje).
        Wat op de 350D met de hand aangestuurd werd gebeurt nu electronisch, maar dan wel electronisch/mechanisch, en dat heb je nog niet begrepen. Je focus 'valt' altijd op een bepaald punt, als je het vlak verschuift (mechanisch) kan je dat beïnvloeden. Volgens mij verschuiven ze de sensor bij MA. Zo begrijp ik het toch uit deze http://www.digitalphotographywriter....autofocus.html

        Comment


        • #64
          Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Nog altijd heeft niemand me verklaard hoe je nu een afwijking(lees: onscherpte) in de lens zelf kan compenseren met Micro-adjustment in de camera.
          Dat kan dus ook niet.
          Je moet 2 dingen goed onderscheiden:

          1-Focusafwijkingen , dat is een probleem van Camera of camera+lens , dit is aan te pakkeen met micro-adjust

          2-Decentrering of gewoon een optische afwijking (met welke oorzaak dan ook) van de lens zelf
          Hier kan alleen een servicecentrum nog wat aan doen of de fabrikant (een nieuwe leveren)
          Helaas komt het toch nogal eens voor...
          Op Duitse forums wordt dit grondig besproken en bij bepaalde merken en modellen is het een loterij of je meteen een goede krijgt.

          Comment


          • #65
            Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Wat op de 350D met de hand aangestuurd werd gebeurt nu electronisch, maar dan wel electronisch/mechanisch, en dat heb je nog niet begrepen. Je focus 'valt' altijd op een bepaald punt, als je het vlak verschuift (mechanisch) kan je dat beïnvloeden. Volgens mij verschuiven ze de sensor bij MA. Zo begrijp ik het toch uit deze http://www.digitalphotographywriter....autofocus.html
            Volgens mij wordt die sensor helemaal niet fysiek verschoven maar wordt het focusbeeld (dat op "contrastverschil" gebaseerd is) dat op die sensor valt gewoon ietsje anders geïnterpreteerd wanneer je aan de MA wijzigt.

            Comment


            • #66
              Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Dat kan dus ook niet.
              Je moet 2 dingen goed onderscheiden:

              1-Focusafwijkingen , dat is een probleem van Camera of camera+lens , dit is aan te pakkeen met micro-adjust

              2-Decentrering of gewoon een optische afwijking (met welke oorzaak dan ook) van de lens zelf
              Hier kan alleen een servicecentrum nog wat aan doen of de fabrikant (een nieuwe leveren)
              Helaas komt het toch nogal eens voor...
              Op Duitse forums wordt dit grondig besproken en bij bepaalde merken en modellen is het een loterij of je meteen een goede krijgt.

              voila! zo wilde ik het horen

              Comment


              • #67
                Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Volgens mij verschuiven ze de sensor bij MA. Zo begrijp ik het toch uit deze http://www.digitalphotographywriter....autofocus.html
                Dat is daar nergens te lezen en ook heel onlogisch omdat de registerafstand veranderd zou worden en een andere lens dan meteen niet goed meer focust....

                Comment


                • #68
                  Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Dat is daar nergens te lezen en ook heel onlogisch omdat de registerafstand veranderd zou worden en een andere lens dan meteen niet goed meer focust....
                  Duh...waarom zijn er dan instellingen per lens.

                  Comment


                  • #69
                    Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Volgens mij wordt die sensor helemaal niet fysiek verschoven maar wordt het focusbeeld (dat op "contrastverschil" gebaseerd is) dat op die sensor valt gewoon ietsje anders geïnterpreteerd wanneer je aan de MA wijzigt.
                    Ah je weet het wel, ik dacht dat je vraag was hoe het in elkaar zat. Gelukkig heb ik de voordelen van MA, de rest van jullie gekissebis kan me verder gestolen worden.
                    En Vrolijk Kerstfeest hé zeg.

                    Comment


                    • #70
                      Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Duh...waarom zijn er dan instellingen per lens.
                      Om een kwartier met een lenswissel bezig te zijn.....

                      Comment


                      • #71
                        Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Gelukkig heb ik de voordelen van MA, de rest van jullie gekissebis kan me verder gestolen worden.
                        Je moet gewoon geen onzin verkopen.

                        Comment


                        • #72
                          Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                          kijk, en deze heb ik gisteren, bij triestig, duister en vooral stormachtig weer, met mijn 100-400L getrokken.
                          heb ik een scherpe of niet

                          Comment


                          • #73
                            Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Om een kwartier met een lenswissel bezig te zijn.....
                            Bedankt om aan het hele forum aan te tonen dat je van Ma niets af weet , want de camera herkent de lens, en je kan probleemloos per lens iets anders instellen..

                            Comment


                            • #74
                              Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Bedankt om aan het hele forum aan te tonen dat je van Ma niets af weet , want de camera herkent de lens, en je kan probleemloos per lens iets anders instellen..
                              het is alleen spijtig dat dit niet bij elk type camera kan....
                              mijn 5D MkII kan 20 objectieven apart onthouden... slim hé ..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #75
                                Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                Bedankt om aan het hele forum aan te tonen dat je van Ma niets af weet , want de camera herkent de lens, en je kan probleemloos per lens iets anders instellen..
                                Zoveel interesseert het me nu ook weer niet.

                                Comment

                                Working...
                                X