Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

    Op welke afstand stond je, statief of monopod gebruikt ?
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #17
      Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

      Afstand 9,44 meter. Camera canon 50D. Geen filter gebruikt enkel zonnekap. Genomen zonder statief de lens op de deur van de wagen met open raam laten rusten dacht ik.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

        Hieronder een voorbeeldje op 400mm 1/500ste f8 iso400
        Een voorbeeldje noemt ge dat? Als ik ooit zo'n prachtige foto gemaakt krijg ben ik de gelukkigste mens ter wereld! Ik heb de lens gisteren eens rap kunnen testen bij een collega en ben wel overtuigd, deze foto overtuigd me dus helemaal!! Hopelijk kan ik binnenkort ook enkele knappe foto's laten kijken...
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #19
          Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

          twee opmerkingen naar mijn ervaringen..

          1 - filters: UV hoeft niet omdat dit reeds op de sensors zit en omdat 2 teveel van het goede is .
          wil je persé bescherming , neem dan een gewoon glasfilter. ook hier net hetzelfde als bij
          objectieven --->de prijs is evenredig met de kwaliteit !!

          2 - mijn objectief , de 17-40 L IS USM f4 , waarvan ik dacht dat ze onscherp was ... wat had
          ik het mis ... onlangs was ik bij konijn voor een voorstellingdie ging over Canon en Apple ..
          daar heb ik aan de man van Canon mijn probleempje eens uitgelegd en kreeg ik zeer vriendelijk
          hetvolgende te horen ... alle objectieven worden af fabriek geleverd met de zelfde maximum
          toleranties en er zijn bijgevolg geen onscherpe exemplaren !!! wat je wel MOET doen is je
          toestel met die lens kalibreren in het daarvoor voorziene menu . bij bijna alle gevallen staat
          bij een klacht die kalibratie nog op de "nul streep", en dit kan niet... na een korte uitleg , ik naar
          huis en kalibreren met als resultaat ... een superscherp exemplaar !!!

          probleem = de mensen die niet in de systeemmenu's van hun camera durven uit vrees iets te ontregelen , zijn de uitvinders van de term " onscherp exemplaar "

          en als je er eentje hebt die echt niet scherp is , doe die dan maar naar de service dienst van Canon ..

          ik heb nu al mijn objectieven zo gekalibreerd en het gaf zelfs bij mijn scherpe objectieven een nog scherpere indruk. en je moet dit per objectief doen want je body onthoud het objectief id. zelfs meerdere dezelfde types (klinkt idioot) zijn mogelijk..
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #20
            Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            ....
            Hieronder een voorbeeldje op 400mm 1/500ste f8 iso400. :


            mir
            Zeer mooie foto!
            Maar ...
            Om de perfectie te krijgen had je dat gekreukeld snorhaartje toch ff moeten gaan epileren vind ik
            Vind je ook niet?


            @Peter:
            Bedankt voor de info, enig idee wat je moet doen met een goedkoper body in dergelijk geval?
            Last edited by LesC; 14 november 2010, 10:45. Reden: Foto uit quote gehaald: geen herhaling!

            Comment


            • #21
              Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              probleem = de mensen die niet in de systeemmenu's van hun camera durven uit vrees iets te ontregelen , zijn de uitvinders van de term " onscherp exemplaar "

              en als je er eentje hebt die echt niet scherp is , doe die dan maar naar de service dienst van Canon ..

              ik heb nu al mijn objectieven zo gekalibreerd en het gaf zelfs bij mijn scherpe objectieven een nog scherpere indruk. en je moet dit per objectief doen want je body onthoud het objectief id. zelfs meerdere dezelfde types (klinkt idioot) zijn mogelijk..
              Hallo Peter,
              Ben volledig akkoord met je stelling, maar mogen we ook even weten welke kalibratie methode je gebruikt....focus chart (zoals met de SpyderLensCal), Moire fringe technique, of nog een andere? Ben de verschillende technieken theoretisch aan het "bestuderen" dus altijd leuk feedback uit de praktijk te krijgen.

              Greetz,
              Ivan
              Ivan
              http://www.henderix.be

              Comment


              • #22
                Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                @Peter:
                Bedankt voor de info, enig idee wat je moet doen met een goedkoper body in dergelijk geval?
                over welk toestel heb je het ? dan kan ik het eens opzoeken ..
                dan weet ik weer wat nuttigs te doen hee ...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #23
                  Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
                  Hallo Peter,
                  Ben volledig akkoord met je stelling, maar mogen we ook even weten welke kalibratie methode je gebruikt....focus chart (zoals met de SpyderLensCal), Moire fringe technique, of nog een andere? Ben de verschillende technieken theoretisch aan het "bestuderen" dus altijd leuk feedback uit de praktijk te krijgen.

                  Greetz,
                  Ivan
                  het is iets wat ik als pdf van het internet gehaald had en afgeprint en opgesteld had op 45graden ten opzichte van de camera met objectief..
                  ik ga er nu niet verder op in gaan , maar ga me de komende dagen eens bezig houden om dit netjes uit te werken.. een soort manual maken..
                  als iemand me pdf user manuals van canon , nikon of andere merken en types kan bezorgen , doe maar.. mijn email adres is hier ook wel te vinden..

                  geinteresseerden stuur een priveetje zodat ik weet wie ik terug moet antwoorden .. ok ?
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #24
                    Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                    bekijk deze al maar eens een keertje
                    is al wel een paar jaartjes oud , maar 't principe is gebleven

                    http://regex.info/blog/photo-tech/focus-chart

                    http://focustestchart.com/focus21.pdf
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #25
                      Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                      Hier nog een linkje om je lens te kalibreren


                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                      Comment


                      • #26
                        Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                        En hier nog een, met een techniek die de interferentiepatronen van een scherm gebruikt in plaats van een papier, en een plezante manier met de liveview, of met de eos-utility remote shooting die het aantal microstappen aangeeft dat je moet bijstellen, of ook de wat omstandiger methode die Canon aanbeveelt: http://www.northlight-images.co.uk/a...djustment.html

                        Comment


                        • #27
                          Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                          Terug on topic over de raadselen van deze lens

                          Ik heb ze een jaar of vier, op de 400D, 50D, 7D en recentelijk 40D
                          Op de 400D niet zo geweldig tevreden vooral niet de AF, op de 50D beter maar niet je dat en een 400 5.6 bijgekocht
                          De prime is stukken beter van AF, maar mist IS en korte scherpstelafstand
                          Ook juist dat tikje scherper vol open, maar op 6.3 of 7.1 doet de zoom niet echt onder
                          Bij slecht licht wint de zoom door de IS, ze geeft ook meer contrast en kleurverzadiging
                          Beide lenzen vullen mekaar aan

                          Omdat de uiteindelijke prestatie de som is van de afzonderlijke componenten, is een 100-400 op een 400D het slechts van AF en de 400 prime op de 7D een scherpschutter, met alle tussenliggende combinaties

                          Achteraf gezien denk ik dat mijn exemplaar van de 100-400 niet optimaal focuste op m'n 400D, maar op de 40D die ik nu heb is ze perfect (dwz beide wijken evenveel af, hierover zijn wschl al veel frustraties geweest)

                          PS: dat van die filters is geen fabel, heb ik ook voorgehad, gebruik sindsdien uiterst zelden nog een UV filter, die dingen dienen alleen om de omzet van de fotohandelaren te vergroten

                          Comment


                          • #28
                            Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            over welk toestel heb je het ? dan kan ik het eens opzoeken ..
                            dan weet ik weer wat nuttigs te doen hee ...
                            De 450D bv.
                            Ik vind er niets van terug om op die cam lenzen bij te stellen, dus zal het in de lens zelf moeten nee?

                            Comment


                            • #29
                              Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Terug on topic over de raadselen van deze lens

                              Ik heb ze een jaar of vier, op de 400D, 50D, 7D en recentelijk 40D
                              Op de 400D niet zo geweldig tevreden vooral niet de AF

                              Achteraf gezien denk ik dat mijn exemplaar van de 100-400 niet optimaal focuste op m'n 400D,
                              En zo iets zeg je uitgerekend op de dag dat ik me deze lens ga aanschaffen...
                              Maarja, we gaan er toch voor. EN dan moet ik eens beginnen nadenken wat als volgende op m'n lijstje komt te staan... Een 17-55 2.8 (of toch nog een andere lens?) of eerst m'n 400D vervangen (veel kans door een 7D).
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: aankoop Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                                Het was niet de bedoeling je van je koop af te houden, de kans is groot dat het bij jou goed werkt (de mijne is al een oud beestje)

                                Doe gewoon een focustest (met de batterijtjesmethode van Black B@ndit bv)
                                Je zal zien dat de DOF op 400mm f/5.6 slechts enkele cm's is, dat merk je op je fotos

                                Als er een toch probleem zou zijn hoort Canon je lens en toestel op mekaar af te regelen

                                Comment

                                Working...
                                X