Ik ga een nieuwe macrolens kopen. Maar eigenlijk weet ik niet goed dewelke. Mijn budget is 400 Euro. Wat raden jullie me aan??
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe macrolens, maar welke?
Collapse
X
-
-
Re: Nieuwe macrolens, maar welke?
De Sigma 150mm is naar het schijnt de ideale macrolens(spijtig genoeg niet te koop in Sony-vatting).
Langer dan de 90mm en 105mm 2.8 macro's, maar wel lichtsterker dan de 180mm macro's(2.8 ipv 3.5) waardoor je eventueel nog een 1,4x teleconverter zonder problemen kunt tussensteken.
Er staat momenteel ene te koop bij "aangeboden" voor 400 Euro(niet door mij) : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...nt-332468.html
Bij Digitalstreet staat hij momenteel het goedkoopst nieuw(578 Euro) : http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=1885
Bij alle andere online aanbieders kost hij 600 Euro of meer.
SvenSony A58 met glas, Fuji X-E1
Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte
-
FWIW, de Sigma 180mm zou minder problemen hebben met teleconverters dan de 150mm (cfr. hier en hier).
Voor het beperkte budget van de TS gaat er moeten gekeken worden naar kortere macrolenzen denk ik. Tamron 90mm is prijs/kwaliteit erg goed.
Reken wel dat macrolenzen <100mm frustrerend kunnen zijn om insecten overdag te fotograferen. De relatief bredere beeldhoek geeft ook minder snel aanleiding tot een rustige achtergrond.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk berichtFWIW, de Sigma 180mm zou minder problemen hebben met teleconverters dan de 150mm (cfr. hier en hier).
Voor het beperkte budget van de TS gaat er moeten gekeken worden naar kortere macrolenzen denk ik. Tamron 90mm is prijs/kwaliteit erg goed.
Reken wel dat macrolenzen <100mm frustrerend kunnen zijn om insecten overdag te fotograferen. De relatief bredere beeldhoek geeft ook minder snel aanleiding tot een rustige achtergrond.
Soit, ik heb voor Pixelke nog eens gezocht en op Marktplaats.nl staat er een Sigma 180mm 3.5 Macro te koop voor zeer weinig geld, slecht 350 Euro(kost nieuw ook meer dan 600 Euro) : http://link.marktplaats.nl/388197860.
Ik zou niet lang moeten nadenken als ik er ene zocht.
SvenSony A58 met glas, Fuji X-E1
Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk berichtIk heb die draadjes eens gelezen en het is me wel opgevallen dat het beide Canon-versies waren, misschien dat dat er wat mee te maken had.
Soit, ik heb voor Pixelke nog eens gezocht en op Marktplaats.nl staat er een Sigma 180mm 3.5 Macro te koop voor zeer weinig geld, slecht 350 Euro(kost nieuw ook meer dan 600 Euro) : http://link.marktplaats.nl/388197860.
Ik zou niet lang moeten nadenken als ik er ene zocht.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
-
Ik zou de lens na de feestdagen aankopen. Ben een beetje teruggekomen van tweedehandse aankopen na enkele negatieve ervaringen. Ik vraag me af of ik met de Tamron AF SP 90/2.8 MACRO DI NIKON een goeie koop zou doen. Hierboven staat reeds te lezen dat het een goeie prijs kwaliteitslens is. De 90mm zou een beperking zijn. Is het dan niet mogelijk om met deze lens mooi scherpe foto's van insecten te nemen?Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk berichtIk zou de lens na de feestdagen aankopen. Ben een beetje teruggekomen van tweedehandse aankopen na enkele negatieve ervaringen. Ik vraag me af of ik met de Tamron AF SP 90/2.8 MACRO DI NIKON een goeie koop zou doen. Hierboven staat reeds te lezen dat het een goeie prijs kwaliteitslens is. De 90mm zou een beperking zijn. Is het dan niet mogelijk om met deze lens mooi scherpe foto's van insecten te nemen?Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
En als ik de tamron vergelijk met de Sigma AF 105/2.8 EX DG MACRO Nikon. Ze kosten bijna evenveel (Sigma ietsje meer). Maar hoe is de kwaliteit van deze lenzen wanneer je ze vergelijkt met elkaar. De Sigma heeft een iets grotere brandpuntsafstand. 105 tov 90, is dit een verschil dat telt, of is het te verwaarlozen?Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Comment
-
Je wint wel wat, maar niet veel. Verder zullen beide lenzen wel gelijkaardig presteren denk ik.
Ik heb lang met een 60mm macrolens gewerkt, dat is dus heel erg kort, maar het lukt best om daar vlinders en libellen mee te fotograferen. Het vraagt alleen meer geduld en doorzettingsvermogen
Nu heb ik er een Sigma 180mm bij en gebruik ik de 60mm toch een stuk minder.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht2de hands Nikkor 105 f2.8 VR ?Groeten Remco.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk berichtDat ga je alleen niet redden voor 400 lijkt mij. Ik heb deze lens zelf ook en het is eigenlijk mijn beste lens. Ook voor het lichtere telewerk blijft het mijn favoriet.
Als je zoiets vindt voor 500€ zou ik niet twijfelen hoor..ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
Ik heb de tamron 90mm en ben hier heel tevreden over. Werkafstand is nog doenbaar hoor en met geduld kom je heel ver. Alle Insektenfoto's op mijn website zijn met deze lens gemaakt.
Comment
-
Het Nikkor 60 mm macro objectief valt in het budget van 400 Euro, maar heeft inderdaad als nadeel dat je wel dicht op je object moet gaan zitten voor een mooi plaatje; in veel gevallen zul je zelfs de zonnekap eraf moeten halen om dichtbij genoeg te kunnen komen.
En voor een insect lijkt het dan alsof er een compleet ruimteschip op hem afkomt, en zal dan zo snel mogelijk alle 6 zijn poten in beweging gaan zetten om er vandoor te gaan. Weet hij veel dat je met vreedzame bedoelingen komtVeel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.
Comment
-
Ik denk dat ik voor de Sigma AF 105/2.8 EX DG MACRO ga gaan. Het is natuurlijk afhangkelijk hoeveel de Kerstman gaat sponseren. Maar hoe beter gesponsert, hoe groter de brandpuntafstanden gaan worden.Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Comment
Comment