Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

    Ik wil me een prime lens aanschaffen. Is bedoeld om in minder goede licht omstandigheden (binnen) toch mooie opnames te maken. Wat koop ik nu best voor op een 7D ? Een 85mm f1.2 of een 135 mm f2?

    Is het prijsverschil tussen de 85 en de 135mm het wel waard?

    Misschien nog even bij vermelden dat ik meestal de 24-105 f4 gebruik en soms de ef-s 17-55 2.8 op de 7d

    mir
    Last edited by mir; 7 november 2010, 15:56.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

    Ik heb zelf geen ervaring met deze prime lenzen, maar vermoed dat 135mm wat veel is voor binnenhuisopnames. De EF 85 f1.2 lijkt me de meest aangewezen keuze.

    Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

    Comment


    • #3
      Re: ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

      Hangt dat ook niet veel af van je 'binnenhuis" afmetingen? De 135 kan misschien wel 10x beter wezen, maar als je slechts de helft van een hoofd erop krijgt....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

        Als je hem te duur vind is er ook de 85mm 1.8 waar ik veel goeds over lees. Hij is lichtsterk genoeg, veel goedkoper, focust sneller en makkelijker, is niet zo schokgevoelig, en is even scherp als je geen speciaal scherm gebruikt om de 1.2 scherp te stellen op het flinterdunne vlakje dat je op die opening nog aan scherptediepte overhoudt.

        Comment


        • #5
          Re: ef135 f2 of ef85 f1.2 op canon 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht