Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamrom 200-500mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamrom 200-500mm

Goch nu ben ik echt aan het twijfelen tussen de sigma 150-500mm os
    en de tamron 200-500mm, pff
    Nu heb ik al foto's gezien en al gelezen hier op de forums dat de tamron 200-500mm scherper blijkt te zijn dan de sigma 150-500mm os.maar hoe zit dat mat de AF-Focus van de tamron 200-500mm is die sneller dan de sigma 150-500mm os?

iemand daar ervaring mee

Grst S.

Re: tamrom 200-500mm

Oei, niemand

Comment

Misschien eens naar den winkel gaan en ze beide testen, of iemand contacteren die 1 van de 2 heeft.

Comment

Ik heb met deze lens nooit gewerkt maar mblue1 (zit nu in India) heeft hier veel prachtige vogelfotos mee gemaakt, tot de lens kapot gegaan is

Uit reviews blijkt ook dat dit ongeveer de goedkoopste nog bruikbare telelens is

Ze is niet meer te vinden op de sites van fotohandelaren, misschien is ze uit productie

Betaal er niet teveel aan, voor 800 EUR heb je een tweedehands Canon (als je met dat merk werkt) EF400 f:5.6 met gegarandeerd snelle AF en zeer goede scherpte vol open

Daarenboven behoudt die z'n waarde

Comment

Ik heb die lenzen niet gehad, maar weet wel dat met de Canon hier schitterende foto's zijn gemaakt. Ik zou de Tamron en Sigma laten voor wat ze zijn.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik heb met deze lens nooit gewerkt maar mblue1 (zit nu in India) heeft hier veel prachtige vogelfotos mee gemaakt, tot de lens kapot gegaan is

Uit reviews blijkt ook dat dit ongeveer de goedkoopste nog bruikbare telelens is

Ze is niet meer te vinden op de sites van fotohandelaren, misschien is ze uit productie

Betaal er niet teveel aan, voor 800 EUR heb je een tweedehands Canon (als je met dat merk werkt) EF400 f:5.6 met gegarandeerd snelle AF en zeer goede scherpte vol open

Daarenboven behoudt die z'n waarde
            bij konijnenberg is hij wel nog te koop
            zal voor mijn nikon D90 zijn

heb mij vandaag maar een nikon 70-300mm vr gekocht, ga hem morgen eens gaan testen
            zal dan wel eens verder zoeken, wat mijn opvolger zal zijn

ben nu eens benieuwd voor mijn nikon 70-300mm vr

Bedankt al in ieder geval

Grts S.

Comment

Van de 70-300mm VR zal je dik tevreden zijn das een goei lenske maar het is natuurlijk nog geen 200-500mm.
              Hopelijk komt Nikon eens uit met een betaalbaar lens ergens in het gebied van 400mm ter opvolging van hun 80-400mm.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Hopelijk komt Nikon eens uit met een betaalbaar lens ergens in het gebied van 400mm ter opvolging van hun 80-400mm.
                Dream on.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dream on.....
                  Denk het ook 5000 of 6000 euro geef ik er niet aan, met betaalbaar bedoel ik onder de 3000 liefst 2500 euro maar ik zie dat er ook niet in zitten.
                  Bij Canon lukt dat wel dacht ik maar ja Nikon is Canon niet he.
                  Van den andere kant zo dikwijls heb ik die toch niet nodig (vogeltjes zou wel plezant zijn).

Comment

Groetje gebruikt de Tamron en maakt toch heerlijke foto's.
                    Ik heb de Sigma 150-500 gehad en deze heel snel weggedaan.Bleek dus een onscherp exemplaar te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Er is ook een opvolger in de maak. Er is namelijk een nieuw patent aangevraagd voor een nieuwe 80-400. Als die 2500 euro zou moeten gaan kosten dan blijft die voor mij gewoon lekker in de schappen liggen. Veel te duur voor een hobbyfotograaf als je het mij vraagt. Het valt mij op dat de meeste nieuwe lenzen wel een stuk duurder zijn.
                      Groeten Remco.

Comment

Een goeie 80-400 kan in elk geval stukken goedkoper. Sony's 70-400 heb je ook voor minder dan 1500... Misschien doet Nikon wel iets gelijkaardigs ?
                        Last edited by K-2; 31 oktober 2010, 10:36.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                          Goch nu ben ik echt aan het twijfelen tussen de sigma 150-500mm os en de tamron 200-500mm
                          Die Sigma heb ik nog nooit gebruikt, maar de Tamron zou ik in elk geval laten voor wat ze is. Ik vond deze beduidend minder goed doen dan mijn Sigma 50-500. Vooral de beeldkwaliteit van 400 tot 500mm was heel zwak.
                          AF was niet het allersnelst, maar wel OK, en meestal voldoende precies.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                            Er is ook een opvolger in de maak. Er is namelijk een nieuw patent aangevraagd voor een nieuwe 80-400. Als die 2500 euro zou moeten gaan kosten dan blijft die voor mij gewoon lekker in de schappen liggen. Veel te duur voor een hobbyfotograaf als je het mij vraagt. Het valt mij op dat de meeste nieuwe lenzen wel een stuk duurder zijn.
                            Het mag natuurlijk minder zijn dan €2500 he maar rond de €2500 tot €3000 zou toch wel het maximum zijn dat ik aan een lens zou geven.
                            Andere merken slagen daar goed in maar bij Nikon word alles nog duurder maar ja dat Nikon duur is wisten we vanaf het begin.

Comment

Working...
                            X