Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gepersonaliseerde zaalsport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gepersonaliseerde zaalsport

Binnenkort is er een reunie zaalvoetbal en er werd me gevraagd of ik wat foto's wilde nemen.
    Ik heb al wat rond gelezen, maar heb toch nog wat specifieke vragen in mijn geval.

Ik heb
    - D50, vanaf ISO800 verschrikkelijk veel ruis
    - kitlens (niet bruikbaar dus)
    - 50mm F1.8
    - 85mm F1.8 (met - ik vrees - een ferme backfocus)
    - 70-210 F4 (niet lichtsterk genoeg?)

De zaal is niet zo groot, publiek staat eigenlijk direct langs de zijlijn.

Wat raden jullie aan? Ik vermoed de 50mm lens? Maar misschien hebben jullie nog lumineuze adviezen voor mij
    Al doende leert men...

Flickr

Re: gepersonaliseerde zaalsport

welke zaal is het? Hoeveel licht?

durven naar 1600 ISO te gaan
    85mm en 50mm gebruiken op 1.8

een flits of twee aan de muren hangen op z'n strobist... (zoals op de advanced strobist workshop op bdlife)

shutter priority gebruiken op 1/250 als je enigszins de beelden wil bevriezen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Je kan elke stop licht gebruiken die tot je beschikking staat. En misschien kan je wel een body lenen die wat hoger in de ISO gaat?
      Aangezien je vlakbij het veld staat zou ik je de 35mm F/1.8 aanraden.
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
      Flickr album Homepage

Comment

Bedankt voor jullie tips.
        Het is uiteindelijk mijn 50mm lens geworden. Met de 85mm zat ik te close, waardoor heel kleine DOF en moelijk om scherp te stellen en had geen overzicht.
        Verder een paar keer geflitst (met CTO, ging prima), maar uiteindelijk vooral zonder. Haalde op ISO1600 (mijn max) nog net 1/200 met 1.8 en dat 'ging' nog redelijk. De ene is al wat scherper dan de andere, maar goed. Jammer dat ik niet hoger kon gaan in iso. Met ruisonderdrukkingssoftware 'valt' het nog redelijk mee.

De flitsers opzetten durfde ik uiteindelijk niet omdat ik nergens een 'veilige' plek had. Ze knallen daar nogal tegen de muren soms
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
        X