Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen Tamron en Sony objectief '55-200'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze tussen Tamron en Sony objectief '55-200'

Oorspronkelijk geplaatst door Jeandk Bekijk bericht
    Ja die SAM - functie is gewoon makkelijk!
    Ik vrees dat er enige verwarring is: alle alpha lenzen en Minolta AF zijn autofocus (één uitzondering daar gelaten ): de AF gebeurt dan via een motor in de camera;
    duurdere lenzen hebben echter een ingebouwde scherpstelmotor wat er voor zorgt dat het scherpstellen sneller, accurater, stiller etc gaat; bij Sony alpha is dat SSM (super sonic wave motor) wat ronduit schitterend werkt... maar het is duur.
    Daarom is naar analogie met andere fotomerken voor een aantal goedkopere lenzen SAM (smooth autofocus motor) ontwikkeld (ik denk dat het er nu 6 zijn): de meningen zijn wat verdeeld en bij de ene lens werkt het al sneller dan bij de andere maar het is wel een vooruitgang in vergelijking met geen ingebouwde scherpstelmotor (waar het dan geheel van de snelheid van de body afhangt).
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ik leer nog steeds bij.

Wat die SSM (super sonic wave motor) betreft, die heb ik al gezien denk ik.
      Die enorme witte Sony lens heeft die.

Deze dus

Maar de term SAM is dus zoals je zegt, "een hulp" die wel aan de lens ligt.
      Zo had ik het op hoor.
      groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        zoals je ziet staat hij nog altijd 1599
        Niet waar ik 'm zou kopen in België : Konijn, Foto Rubens/Studio 73 of Art & Craft. Bij Konijn stond hij toendertijd voor maar 1529 euro als ik 't me goed herinner. Nuja, uiteindelijk toch te duur voor hetgeen ik 'm maar zou gebruiken.

Een NEX met de toekomstige (2012) G-standaardlens en portretprime (2011) should suit me (and my wallet) far better...

/Off-topic

SAM zou je 'n beetje met Micro USM bij Canon kunnen vergelijken, SSM met Ring USM (dat je in L-lenzen terugvindt). Zo enorm is die niet hoor, die 70-200 . Wacht tot je de 300mm f/2.8 G SSM ziet .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeandk Bekijk bericht
          Nice :-)

Oja nog een vraagje voor sven_df.

Is het zinvol van zo'n "Hoya UV Filter 55mm HMC Super" te kopen?
          Want hierboven zeg je dat het ambetant is ...
          In welke zin?
          Van mij moet je niet verwachten dat je een antwoord krijgt overdag want ik ben weg voor mijn werk van 9h30 tot ongeveer 21h00.
          En je vraag is ondertussen al beantwoord.

Veel succes en plezier met je aankoop.

Sven
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Nog niet zoveel foto's mee kunnen trekken, maar lijkt me een heel toffe lens. Vooral voor portretfto's.
            Thx voor de tips

Comment

Working...
            X