Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies aankoop nieuw objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies aankoop nieuw objectief

beste forumleden,
    Ik ben in het bezit van een CANON 350.Ik heb een 18 - 55 mm kitlens en een 55-200 mm lens. Ik zou graag een lens kopen die beiden een beetje combineert. Ik ben een soort van allrounder in de fotografie; zowel op reis (soms moeilijke omstandigheden), op straat, op feestjes als natuur. Ik vind het erg onhandig om telkens mijn objectieven te moeten veranderen!

Ik had gedacht aan een 18-135 of 18-200 of eventueel een 18-300mm. Ik heb nu een f/3,6 en daar ben ik tevreden mee. Ik heb op het forum ook gelezen dat er een 18-250 zou zijn waar sommige leden erg tevreden van zijn.
    Ik heb al enkele topics op het forum gelezen, maar ik raak er maar niet uit welke ik zou moeten kiezen (ik weet dat ik ze zelf in de winkel moet gaan testen, maar jullie tips zouden wel al handig zijn).

Een bijkomende vraag: ik ben van Leuven, kennen jullie goede winkels in Leuven of de buurt? Eventueel in Brussel? De meeste winkels die hier al vermeld worden blijken in het Antwerpse te zijn
    alvast bedankt voor de tips!
    alpaca

Re: advies aankoop nieuw objectief

Ik geef je 3 mogelijkheden:
    Canon EFs 18-200 IS
    Tamron 18-270
    Sigma 18-250

Ikzelf zou de Canon aanbevelen, die is aan de lange kant nog redelijk, en doet aan de korte kant niet onder voor de andere 2 ,en is nog redelijk betaalbaar.
    Hij heeft wat zwakke punten zoals iedere superzoom, maar overall is het een bruikbaar ding.....
    Als je tevreden was met die 2 kitlensjes, dan kan je er wel mee leven denk ik zo...

Comment

Als je kan vermijdt je lenzen met verschilende f.'s.
      Tracht en goede lens te vinden die even lichtsterk is over heel de breedte.
      Bv. 2.8 constant ( of eventuel iets meer ) maar geen 3.5-4.5 of 3.5- 5.6 ...... e.d.
      Dit is een persoonlijke mening, ik verwacht niet dat iedereen het daarmee een is.
      Last edited by zoltan; 31 oktober 2010, 19:34.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Hangt een beetje af wat uw budget is?
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Bv. 2.8 constant ( of eventuel iets meer ) maar geen 3.5-4.5 of 3.5- 5.6 ...... e.d.
          Dit is een persoonlijke mening, ik verwacht niet dat iedereen het daarmee een is.
          De TS wil een superzoom

Er bestaan geen superzooms met een "constante F"....

Is voor velen zoals mij en ook de TS van geen enkel belang.

Wat heeft iemand aan dat geneuzel?

Comment

Je hebt nu een mooi bereik. Maar je wilt gaan voor meer comfort. Eén lens in plaats van
            twee. Dan heb je minder mee te sleuren, hoeft niet te wisselen. Qua kwaliteit zet je wel
            een stapje terug. Vooral in de uitersten.
            Mij lijkt het dan niet onlogisch dat je je setje laat zoals het is en voor het geld van zo'n
            mega zoom overweegt om een bridge bij te kopen. Nog lichter, kleiner, en nooit meer
            je moeten afvragen welke lens. Kortom, een fijne reisgezel voor op vakantie en zo.

Comment

bedankt voor de reacties.
              Mijn budget ligt rond de 350-400 euro. Dat is inderdaad wel iets wat ik had moeten zeggen

Doudeke, wat is een bridge? Zo een tussenstuk?

Comment

Madre Madonna

Sorry, dit was geen aanval : een bridge is geen compact en ook geen SLR.
                Een bridge of hybrid is een toestel met één vaste lens maar dat erg veelzijdig is. Niet zo veelzijdig dan een SLR maar meer dan een Compact.
                Kijk darvoor eens naar Fujii, erg goed in die sector.
                Succes
                Last edited by zoltan; 1 november 2010, 20:47.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Maar wat is de motivatie hiervan?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik aan de ene kant zie dat je spreekt over een zoombereik van 18-200 in combinatie met het budget van om en bij de 400 euro, ga ik u moeten teleurstellen: je gaat er qua beeldkwaliteit op achteruit gaan, vooral in de uitersten van het zoombereik.
                    Ik moet Doudeke volledig gelijk geven in zijn reply.
                    www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Maar wat is de motivatie hiervan?

Betrouwbaarheid en constantheid :
                      Niet elke seconde gaan becijferen als het in 3.5 of 4.5 of iets dergelijks moet.
                      Ik werk altijd met vaste f. de snelheid past zich wel aan, en als dat niet gaat zal ik de ISO wel opdrijven.
                      Steeds kunnen werken met een vaste 2.8 (of 3.5 ) heeft zo zijn voordelen .....

Comment

Betrouwbaarheid en constantheid :
                        Niet elke seconde gaan becijferen als het in 3.5 of 4.5 of iets dergelijks moet.
                        Ik werk altijd met vaste f. de snelheid past zich wel aan, en als dat niet gaat zal ik de ISO wel opdrijven.
                        Steeds kunnen werken met een vaste 2.8 (of 3.5 ) heeft zo zijn voordelen .....
                        Je bent dus iemand die steeds met dezelfde scherptediepte wil werken?
                        www.brunodyserinck.be

Comment

Working...
                        X