Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste groothoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beste groothoek

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    extreem kort focussen, lijkt me hiermee mogelijk.

Zet daar vooraan een een Nikkor 14-24 f/2.8 (de genoemde 12-24 f/2.8 bestaat niet) en het zou kunnen dat je redelijk ver geraakt.
    Maar werkt niet op oneindig, daarvoor ligt het achterste scherpstelvlak te dicht bij het Nikon objectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
      Ja, en toch wil ik het proberen. De gebaande paden verlaten, leidt tot mogelijk tot verrassende resultaten. Op de paden blijven is zo saai.
      Dan zou ik geen hulp vragen maar alle tijd gebruiken om te experimenteren.

Comment

Tokina 12-24 kan tot op 30cm scherpstellen en geeft een vrij aangename bokeh. Steek er wat tussenringen bij en je wint wat extra aan vergroting.

Ik herinner mij een Zweedse fotograaf die heel wat groothoek-foto's maakt van libellen, en die mochten er best zijn. Moeilijkheidsgraad ligt natuurlijk een stuk hoger dan gewone insectenfotografie, want je moet de omgeving in het plaatje zien te passen.

Deze link zal je waarschijnlijk wel een heel eind verder helpen: http://imagesfromtheedge.com/blog/?page_id=3190
        Last edited by ThierryM; 26 oktober 2010, 17:01.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

De Sigma 8-16 is inderdaad een leuke aanwinst !
          Je gebruikt dat spul niet alle dagen maar voor de prijs zal je nooit van je aankoop spijt hebben.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
          X