M'n tweedehandse Tokina 12-24 pro is stukgegaan. De voorste ring was volledig losgekomen en het zoommechanisme was geblokkeerd. Het objectief heb ik dan verzonden naar Tokina Service Europe in Almere, Nederland. Na een goede twee weken kreeg ik het objectief gerepareerd terug.
Bij het testen bleek het objectief wel te zoomen maar niet meer scherp te stellen en blokkeerde ook het scherpstelpunt. Dus een scherpe en zure mail verzonden naar Almere. Onmiddelijk antwoord met excuses, waarschijnlijk zou de verzending ermee te maken hebben. Ik mocht het objectief dadelijk terugzenden, wat ik ook deed. Beetje dubbel gevoel, die verzending is ook niet gratis, maar alla..
Twee dagen later telefoon: bij hun testen konden ze niks verkeerd vinden .
Alles nog eens uitgelegd, tja als ze testen op verschillende body's en niks vinden dan zou 't wel aan m'n body liggen zeker? Alleen, al m'n andere objectieven werken perfect..
Een uur geleden UPS aan de deur. Doosje geopend en een volledig nieuw objectief gevonden ! Ik vind dit ongeloofelijk en wilde dit even met jullie delen .
Bij het testen bleek het objectief wel te zoomen maar niet meer scherp te stellen en blokkeerde ook het scherpstelpunt. Dus een scherpe en zure mail verzonden naar Almere. Onmiddelijk antwoord met excuses, waarschijnlijk zou de verzending ermee te maken hebben. Ik mocht het objectief dadelijk terugzenden, wat ik ook deed. Beetje dubbel gevoel, die verzending is ook niet gratis, maar alla..
Twee dagen later telefoon: bij hun testen konden ze niks verkeerd vinden .
Alles nog eens uitgelegd, tja als ze testen op verschillende body's en niks vinden dan zou 't wel aan m'n body liggen zeker? Alleen, al m'n andere objectieven werken perfect..
Een uur geleden UPS aan de deur. Doosje geopend en een volledig nieuw objectief gevonden ! Ik vind dit ongeloofelijk en wilde dit even met jullie delen .
Comment