Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzenwissel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzenwissel

Beste,

Ik heb een annaloge nikon F 50 met lenzen nikon AF nikor 35-80 1:4-5.6D en AF 70-300 f4-5.6D

Ik heb onlangs een nikon D3000 gekocht met lens Nikon DX AF-S nikkor 18-55 1:3-5.6G VR en een Nikon DX Af-S nikkor 55-200 1/4-5.6G VR

Kan ik mij lens van 70-300 gebruiken op mijn nikon D3000

Groeten
    cvercamp

Re: lenzenwissel

Je hebt geen autofocus (daar heb je AF-S lenzen voor nodig) en je hebt geen lichtmeting. Wordt dus een lastig verhaal om de 70-300 te gebruiken op je D3000.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Vreemd dat je dat zelf niet kunt uitproberen met je materiaal.
      (Je hebt geen AF maar wel lichtmeting).
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Beste,

Alvast bedankt voor de reactie.
        De lens AF nikkor 70-300 past perfect op mijn nieuw toestel Nikon D3000. Maar mijn foto"s waren van slechte kwaliteit (niet scherp, wat aan de wazige kant). Nu weet ik waarom, jammer dat de lens niet compatibel is met mijn nieuw toestel. Het zal terug een aanschaf worden. Al doende leert men
        beginnende hobbyist
        cvercamp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvercamp Bekijk bericht
          Maar mijn foto"s waren van slechte kwaliteit (niet scherp, wat aan de wazige kant).
          Ik heb een 70-210 mm van uit mijn analoge tijd. Die kan ik ook gebruiken op mijn D90 omdat die zelf een autofocus-motor heeft. Manueel uiteraard ook.

Bij mij sloegen de foto's ook tegen, net als die van u. Op statief echter zijn de foto's wel beter en scherper. Ik denk dat een digitale camera veel gevoeliger is voor bewegingsonscherpte. Niks voor niks dat ze nu lenzen uitbrengen met VR.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
            Ik denk dat een digitale camera veel gevoeliger is voor bewegingsonscherpte.
            Ik denk dat jou sluitersnelheid gewoon te laag stond. Bewegingsonscherpte heb je met dezelfde iso op analoog en digitaal even snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
              Ik denk dat jou sluitersnelheid gewoon te laag stond. Bewegingsonscherpte heb je met dezelfde iso op analoog en digitaal even snel.
              Ik had het op de P-stand en A-stand, dan wordt de sluitertijd door de camera gekozen. Als ik gelijkaardige foto's trek met mijn standaard DX-lens heb ik het niet.

Maar de DX-lens weegt wel minder dan mijn oude lens.

....

Ik heb het even nagewogen, het scheelt maar 160 grammekes.

Ik ga jouw stelling één van de dagen eens uittesten op hetzelfde onderwerp want misschien ligt het inderdaad aan de sluitertijd.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                cropfactor niet vergeten in de regel 1/brandpuntsafstand om bewegingsonscherpte uit te sluiten.

Aangezien een 200 een 300 lijkt ga je ook je trillingen ook met 1.5 of 1.6 versterken.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Bij mij sloegen de foto's ook tegen, net als die van u. Op statief echter zijn de foto's wel beter en scherper. Ik denk dat een digitale camera veel gevoeliger is voor bewegingsonscherpte. Niks voor niks dat ze nu lenzen uitbrengen met VR.
                  Nochtans, ik gebruik mijn oude 70-210 nog steeds op mijn D300 en vroeger ook op mijn D70. Op vlak van kwaliteit steekt die toch met kop en schouders boven de 18-200 VR uit .
                  Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

Comment

Ik heb anders geen enkele lens met VR op mijn digitaaltje... bij gebrek van AF is digitaal natuurlijk wel gevoeliger voor verkeerde focus (door het ontbreken van goed matglas, staat verder los van digitaal of analoog...)
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                    X