Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke "alleskunner"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke "alleskunner"

    Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
    smartass.. een klein licht lensje dat 'alles doet' bestaat niet in de (d)slr wereld. En zeker niet ééntje dat bestemd is voor het klimaat van Antarctica.
    Betweter...
    Er bestaat sowieso geen enkele lens, licht/zwaar/klein/groot die alles doet......

    Comment


    • #17
      Re: Welke "alleskunner"

      Daarover zijn we het dan eens. Als je me iets kan bijleren zal ik één en al oor zijn .

      Comment


      • #18
        Re: Welke "alleskunner"

        Nikon overwegen ? http://www.nikon.be/nl_BE/product/ni...3-5-5-6g-ed-vr
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Welke "alleskunner"

          neem deze mee:


          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Welke "alleskunner"

            Als je moet rekening houden met gewicht, dan neem je best maar 1 lens mee. Dan blijven over:

            Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
            De Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM (komt goed uit de reviews)
            De Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (heeft mijn vader en is hier wel tevreden over)
            De Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (misschien de kwalitatiefste, maar minder bereik en geen usm)
            Is dit het bereik dat je zoekt?
            De Tamron heb ik ook (op een oude 300D) en is zeker niet zwaar. Heeft een mooi bereik en de resultaten zijn ook niet slecht.
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • #21
              Re: Welke "alleskunner"

              Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
              Als je moet rekening houden met gewicht, dan neem je best maar 1 lens mee. Dan blijven over:



              De Tamron heb ik ook (op een oude 300D) en is zeker niet zwaar. Heeft een mooi bereik en de resultaten zijn ook niet slecht.
              Maar kunnen die lenzen tegen de weersomstandigheden ginder.
              Ik zou gewoon je 24-70 meenemen en misschien 5DII of 1D huren, dan heb je toestellen die toch wat weerbestendig zijn.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #22
                Re: Welke "alleskunner"

                Een goede tip:
                kijk op de site van the luminous landscape. Zij zijn een tijd geleden ook daar geweest en ze hebben een compleet verslag neergezet met ervaring met het materiaal.
                Neem maar reserve materiaal mee. Bijvoorbeeld ook een tweede body... Kou is niet het enige, maar ook vocht en zout.
                https://www.naturephotoportal.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Welke "alleskunner"

                  over het gewicht a 15 kg bagage.. Normaal gesproken mag je je koffer meenemen a bijv 15kg. Daarnaast mag je (vaak) 5kg handbagage meenemen. Echter worden fototoestellen etc meestal niet als handbagage gerekend. Ik heb tot nu toe altijd mijn fototoestel tas + videocamera (die de afmetingen van de handbagage al bereiken) extra mee mogen nemen naast de gewone handbagage.
                  Laptops, fototoestellen etc worden bij de meeste maatschappijen namelijk gedoogd om extra mee te nemen.

                  Ga dat dus even goed na bij je vliegtuigmaatschappij. Indien je het toch vind dat de grote geopperde lenzen van hier te zwaar zijn om mee te zeulen, tsja, dan zul je niet snel een goede lens krijgen met meer dan 200mm (gezien je het huidig bereik te klein vindt).
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke "alleskunner"

                    Oorspronkelijk geplaatst door JKA Bekijk bericht
                    Binnenkort ga ik voor 2 weken naar Antarctica en wil dit prachtgebied natuurlijk vastleggen. Omdat de ruimte (lees gewicht) voor bagage uiterst beperkt is ben ik aan het zoeken naar DE alleskunner...
                    Ik heb een body van Canon, D50
                    Graag lees ik welke lens jullie adviseren. (Mag eventueel ook een compact oid zijn...)
                    Omstandigheden: Wit, koud, vochtig, afstanden, groots

                    Momenteel loop ik het meest rond met mijn 70/200-2.8 en 2/70-2.8 maar beide zwaar en te klein bereik

                    Alvast bedankt,
                    Jeroen
                    Nex5 en E 18-200

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke "alleskunner"

                      Kleine toelichting over bereik van de lens: Ik schreef "bereik te klein" maar hiermee bedoelde ik niet dat ik (veel) meer hoef dan 200. Het bereik 70-200 op zich is te krap aangezien je dan alleen tele hebt. zeker op op de 5D. Ook is de groot hoek van de 24-70 niet groot genoeg (omgerekend ong 35 tot 105mm)
                      Met een 18-200 (27-300) zou ik goed uit de voeten moeten kunnen denk ik. Wat de camera de bouk voorstelde betreft., ik hoop deze als backup mee te kunnen nemen. Zeker op de zodiac lijkt dit me een goede keus.

                      Gezien de omstandigheden op de boot en daarna aan land wil ik niet van lens (moeten) wisselen.
                      Qua gewicht is mij te kennen gegeven: 15kg + wat je aan hebt... En ik wil zeker droge en warme kleding mee
                      Finally knowing....
                      ....that nobody knows....

                      Comment

                      Working...
                      X