Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke "alleskunner"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke "alleskunner"

    Binnenkort ga ik voor 2 weken naar Antarctica en wil dit prachtgebied natuurlijk vastleggen. Omdat de ruimte (lees gewicht) voor bagage uiterst beperkt is ben ik aan het zoeken naar DE alleskunner...
    Ik heb een body van Canon, D50
    Graag lees ik welke lens jullie adviseren. (Mag eventueel ook een compact oid zijn...)
    Omstandigheden: Wit, koud, vochtig, afstanden, groots

    Momenteel loop ik het meest rond met mijn 70/200-2.8 en 2/70-2.8 maar beide zwaar en te klein bereik

    Alvast bedankt,
    Jeroen
    Finally knowing....
    ....that nobody knows....

  • #2
    Re: Welke "alleskunner"

    Ik zou zeker een UWA meenemen. Misschien wel de Sigma 8-16.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke "alleskunner"

      8-16 en 24-105 ?

      Mocht je Sony hebben, dan zou ik CZ16-80 zeggen. Heeft Canon niet iets degelijks met gelijkaardig bereik ?
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Welke "alleskunner"

        Ervaring met temperaturen van -30 is hier op het forum weinig aanwezig.
        Je accu's in ieder geval op het lijf dragen en lenzen mee nemen die manueel eventueel ook goed te focussen zijn als de motor het met de koude laat afweten.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Welke "alleskunner"

          De Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM (komt goed uit de reviews)
          De Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (heeft mijn vader en is hier wel tevreden over)
          De Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (misschien de kwalitatiefste, maar minder bereik en geen usm)
          Is dit het bereik dat je zoekt?

          Comment


          • #6
            Re: Welke "alleskunner"

            Ik ben daar nog nooit geweest.
            Verwacht je daar veel wild-life te zien?
            Of wil je vooral het landschap en je gezelschap vastleggen?

            In het laatste geval zou ik opteren voor een (ultra)breedhoek én een prime voor portretten. Een pola filter, ND filter (voor de breedhoek), afstandsbediening en statiefje lijken me ook héél belangrijk. Verder zeker voldoende batterijen (belangrijk ook om ze warm te houden!) én gegeugenkaartjes.

            Vraag zeker raad aan mensen met ervaringen om op deze locaties te fotograferen.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Welke "alleskunner"

              Als ik je huidige lens arsenaal bekijk dan zou ik eerder opteren voor een 28-300L als je budget het toelaat tenminste
              www.pdsfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke "alleskunner"

                De Canon 35-350 (+1.4x tc?)...

                Met een monopod als het te zwaar wordt... goed glas is nu éénmaal zwaar..

                Comment


                • #9
                  Re: Welke "alleskunner"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Airco Bekijk bericht
                  Als ik je huidige lens arsenaal bekijk dan zou ik eerder opteren voor een 28-300L als je budget het toelaat tenminste
                  Inderdaad is dat een klein, licht lensje.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke "alleskunner"

                    Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                    De Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM (komt goed uit de reviews)
                    De Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (heeft mijn vader en is hier wel tevreden over)
                    De Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (misschien de kwalitatiefste, maar minder bereik en geen usm)
                    Is dit het bereik dat je zoekt?
                    Nee, want de 200mm was al aan de korte kant werd gezegd...

                    Daarbuiten...die lenzen ga je niet meenemen naar antartica haha...daar heb je toch wel stevig en betrouwbaar spul nodig...
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke "alleskunner"

                      Oorspronkelijk geplaatst door JKA Bekijk bericht
                      Binnenkort ga ik voor 2 weken naar Antarctica en wil dit prachtgebied natuurlijk vastleggen. Omdat de ruimte (lees gewicht) voor bagage uiterst beperkt is ben ik aan het zoeken naar DE alleskunner...
                      Ik heb een body van Canon, D50
                      Graag lees ik welke lens jullie adviseren. (Mag eventueel ook een compact oid zijn...)
                      Omstandigheden: Wit, koud, vochtig, afstanden, groots

                      Momenteel loop ik het meest rond met mijn 70/200-2.8 en 2/70-2.8 maar beide zwaar en te klein bereik

                      Alvast bedankt,
                      Jeroen
                      als ik het goed lees en begrijp is er geen lens die aan je verwachtingen voldoet, DE met hoofdletters alleskunner is nou eenmaal te groot voor je (28-300L)
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke "alleskunner"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Inderdaad is dat een klein, licht lensje.....
                        smartass.. een klein licht lensje dat 'alles doet' bestaat niet in de (d)slr wereld. En zeker niet ééntje dat bestemd is voor het klimaat van Antarctica.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke "alleskunner"

                          Mag ik mee ?
                          Ik zal de lenzen wel dragen
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke "alleskunner"

                            Bedankt voor de reacties zover!

                            De 28-300 zou mooi zijn maar: 1 duur (tenminste voor even als extra), 2 gewicht.
                            De "mindere goden" hebben voordeel dat ze in gewicht beter zijn en ook in prijs. Ik zal de reviews van genoemde lenzen eens uitpluizen.

                            Waar ik tegen aanloop is het volgende.
                            * Ik mag maximaal 15kg bagage meenemen (en dat is inclusief tandenborstel)
                            * Weersomstandigheden, Hoewel het in November, December "zomer" is daar kan het lekker tekeer gaan.

                            Waarschijnlijk vind ik op het forum nog wel tips over fotografie in winterse omstandigheden maar ik ga er denk ik nog een apart topic aan wijden

                            groet Jeroen
                            Finally knowing....
                            ....that nobody knows....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke "alleskunner"

                              Ik ken Antarctica enkel 'van zien', maar bedacht het volgende:

                              - 28-300 is voor mij niet 'alles-kunnend' op een crop camera.. integendeel; ik kan me moeilijk voorstellen dat je vaker > 200mm nodig hebt dan < 28mm op een 50D

                              - Wat het weer betreft; zelfs als het stormt neem ik aan dat het voornamelijk stuifsneeuw is (en geen regen/ natte sneeuw) dus vraag best meer info aan mensen met ervaring voor de vereisten van je materiaal (en hoe je het beschermt want een 50D is niet 'stormvast' dacht ik )


                              - Gezien het witte landschap (in de meeste gevallen) en de periode van het jaar dat je gaat heb je wellicht geen al te lichtsterkte lens nodig (meevaller voor het gewicht!) + als je een dier wil fotograferen zou ik in vele gevallen een landschap verwachten dat geen superlaag F-getal vraagt voor een mooie achtergrond

                              =>> wat denk je van een 15-85mm van Canon indien je slechts één lens wil meenemen?

                              Of, 8-16 van Sigma + iets in de lichtere 55-250mm klasse als je er 2 meewil?
                              Michaël

                              Comment

                              Working...
                              X