Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon: (compacte) telelens voor op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon: (compacte) telelens voor op reis

heb nu een 70-200 f4 maar daarvoor komt een f2.8 in de plaats.
    Ik heb mijn 70-200 nog nooit meegenomen op reis maar wel gemist (citytrip Barcelona), vooral deze zomer.
    Nu zou ik graag een telelens hebben die niet zo opvalt, goede foto's geeft en kan gebruikt worden samen met een 17-40 en 28-75. (op een 5D)

merci

Re: Canon: (compacte) telelens voor op reis

Als de prijs geen probleem is kan je misschien nog wachten op de nieuwe 70-300 L IS.
    Die is niet echt licht, maar ze is wel compacter om weg te steken in de fototas dan een 70-200 f2,8 (een 70-200 blijft altijd even groot, de 70-300 wordt langer als je aan de zoomring draait).

Ik wacht nog op de eerste testresultaten, misschien koop ik er dan ook wel eentje.

Er is ook nog een 70-300 IS, en een 70-300 DO IS. Die zijn allebei zwart, en daardoor zijn ze wat minder opvallend.
    Maar hoe die presteren op een 5D (MKII) dat weet ik niet.
    Last edited by Black B@ndit; 9 oktober 2010, 21:45.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

prijs is wel van belang, en ik wil een onopvallende geen witte :-)

het prijsverschil in de laatste 2 snap ik niet zo goed :-)

Comment

De eerste is de 55-250, dat is een EF-S lens die alleen bruikbaar is op een 1,6x crop camera, die kan je dus niet gebruiken op een 5D.

De tweede is de "gewone" Canon 70-300 IS, en de derde is de nieuwste Tamron.
        Volgens Tamron zou die heel erg goed moeten zijn, maar ik zou toch ook maar afwachten hoe die presteert in de tests.
        Die Tamron is ook niet echt goedkoop in vergelijking met de Canon, maar als die optisch veel beter is dan zou je ze misschien moeten vergelijken met de nieuwe 70-300 L IS. De Canon is wel spatwaterdicht, en de AF zal bij de Canon ook wel sneller zijn, maar misschien heeft de Nieuwe Tamron ook een snelle AF (ik heb zelf nog geen Tamronlens gehad met een supersnelle AF).

Aanpassing:

Ik heb net een review gevonden van de nieuwe Tamron, en dat ziet er zeker niet slecht uit:
        Last edited by Black B@ndit; 9 oktober 2010, 22:57.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          prijs is wel van belang, en ik wil een onopvallende geen witte :-)
          Paparazzi spelen?
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

yup :-) Nu heb/had ik veel te vaak voor dat ik leuke shots zie maar dat ze te ver van me vandaan zijn. Kom je dichterbij dan val je op doe je het met een bredere lens dan gaat de essentie verloren.

Comment

Kwaliteit, compactheid, kleur, dit alles kan je vinden in de EF 135mm F2 L USM, perfect voor op de 5D, en kan ook gerust een converter 1,4X hebben, wat je bijna een 200mm F 2.8 geeft.

MVG, Jeff C.
              Last edited by Digipics357; 11 oktober 2010, 12:12.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bijna perfect idee Jeff, maar de prijs: auw auw

Comment

Bijna perfect idee Jeff, maar de prijs: auw auw

Voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij hoor!
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Misschien de Sigma 70-300 4-5.6 OS? Die kost rond de 350 en ik ben er heel tevreden over. Het enige nadeel is de ontbrekende HSM-motor die ze een beetje luider maakt bij het scherpstellen, voor de rest heel goede prijs-kwaliteit verhouding en vrij kompakt.

Comment

En als je nu je 70-200 f/4 ook houdt en er een Lenscoat voor koopt? (Link) Met de zwarte cover heb je direct een minder opvallende lens.

Ik heb zelf de Realtree versie voor de 70-200 2.8 IS, en ben daar heel tevreden van. De belangrijkste reden om hem te kopen was de extra bescherming. Ik leg mijn toestel nogal vaak op de grond, en dan geeft zo'n cover toch wel wat extra zekerheid. Bovendien is er de bedekking (stuk doorzichtig plastic) van de knoppen aan de zijkant. Telkens ik wisselde tussen portret en landschap oriëntatie, dan zette ik de IS en AF uit. Vrij vervelend

En om eerlijk te zijn vond ik dat het er ook cool uitzag

Comment

ge kunt ook gewoon een zwarte kous over uw lens omdoen zenne, goeikoop
                        Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Ik heb de 70-300 DO, en één van de leuke eigenschappen is dat die inderdaad voor dat bereik heel onopvallend is. En ik heb er toch al scherpe plaatjes mee geschoten hoor :

http://www.flickr.com/photos/bert_be...7611177065309/
                          Je mag deze foto's gerust op volledige grootte bekijken hoor.

Deze portretjes zijn getrokken zonder dat de betrokkene het wisten.

Blijkbaar woon je in omgeving Mechelen, ik in Wilrijk, als je wilt spreken we wel eens ergens af als je deze eens wilt uittesten.

EDIT : Misschien ben ik wel bereid van ze te verkopen, want ik gebruik ze eigenlijk wel hééél weinig
                          Last edited by stapperke; 11 oktober 2010, 15:43.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

yup :-) Nu heb/had ik veel te vaak voor dat ik leuke shots zie maar dat ze te ver van me vandaan zijn. Kom je dichterbij dan val je op doe je het met een bredere lens dan gaat de essentie verloren.
                            De EF800mm is daar prima voor. Je kan zo ver weg gaan staan dat ze je lens nog niet zien
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Hier nog een stem voor de 135mm F2.0 L, zalig lensje.

Maar als je een telezoomlens zoekt met groot bereik, relatief compact is en niet wit.. kijk dan niet meer naar de lenzen met rode ring maar naar de groene ring.. 70-300 DO IS USM
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Working...
                              X