Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 F2,8 Pro (Canon).

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 11-16 F2,8 Pro (Canon).

Hallo allemaal,

Ik was van plan deze lens aan te kopen voor mijn Canon 400D.
    Wie heeft wat meer ervaring met deze lens? Een aanrader? Of misschien een ander merk?
    Graag meer tips aub.

Groetjes,
    boualy

Re: Tokina 11-16 F2,8 Pro (Canon).

Ik heb die in de 'Nikon'versie en ben daar heel content van. Heel scherp en erg lichtsterk. En natuurlijk, daar koop je hem ook voor, originele hoeken en standpunten ... (voorbeeldje op de Challenge hier van vorige maand : drie paarden in conversatie)
    groetjes,
    nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
    fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

Ik ben super tevreden van mijn tokina 11-16mm 2.8f zeer mooie breedhoek en goed scherp in de hoeken...kopen zou ik zeggen.

Grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

heb deze lens sedert begin dit jaar op de canon 40D
        Scherp, lichtsterk
        (storende) vervormingen zijn relatief gemakkelijk weg te werken

een aanrader !
        The future brings my best photo. Time is on my side.
        Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

Ook best tevreden van, erg scherp, goed gebouwd, wel wat ca. Kan je wel grotendeels wegwerken in nabewerking.

Comment

Heb je een speciale beschermfilter nodig bij een breedhoeklens?
            Is een gewone UV-filter goed genoeg als bescherming?
            Of bestaan er misschien aparte filters die vervormingen in de hoeken onderdrukt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
              Of bestaan er misschien aparte filters die vervormingen in de hoeken onderdrukt?
              best een slim bescherm filter (die zijn dunner dan gewone), bij gewone filters kan het zijn dat je de in de hoeken van de foto gaat zien.
              groothoeklens altijd nen slim filter pakke en best is eerst eens probere voor ge hem koopt
              normaal gaan ze zelf wel zegge of het gaat en anders in de winkel nen foto pakke en op nen pc bekijke in de winkel en dan wette het zeker
              en ze gaan er zeker geen probleem van maken om het eens te testen in de winkel.
              wel op de korste zoem die test foto nemen e ( best ene met filter en ene zonder filter) en dan ziede het wel of het nen goeien is.
              Last edited by fa914280; 5 november 2010, 23:39.
              nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

Comment

Hmm, ik heb die Tokina in Nikon mount, en een klassieke Tiffen 77mm UV protection filter kan je er perfect op gebruiken zonder vignettering.
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
                  aja best is nen beschermfilter nen uv filter ja da staat hier al 100 keer dat da nie echt nutig is enz (dus ik ga da nie herhalen )
                  ma kijk een link mee wa beschermfilters ze
                  Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

zoals ge gaat zien de prijzen verschillen wa voor de tokina ist een 77mm filter die ge moet hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas H Bekijk bericht
                    Hmm, ik heb die Tokina in Nikon mount, en een klassieke Tiffen 77mm UV protection filter kan je er perfect op gebruiken zonder vignettering.
                    vooral mee bv poli filters moede goe kijke ma het kan probere is wette e hangt wa van lens tot lens enz af
                    er zijn zelf heel speciale oversized filter van b+w voor groothoek
                    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
                    Last edited by fa914280; 5 november 2010, 23:55.

Comment

Working...
                    X