Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A33 Kitlenzen of wat anders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A33 Kitlenzen of wat anders?

Ik ga een Sony A33 aanschakken maar twijfel over de lenzen.
    Zou ik de kit 18-55 en 55-200 nemen of toch een alles in een van sigma of tamron
    18-200 omdat ik veel reis en niet zo graag van lens verwissel.
    Maar is er verschil in beeldkwaliteit merkbaar? En zullen alle functies evengoed werken met een ander merk van lens?
    Graag reactie.
    M.V.G

Re: Sony A33 Kitlenzen of wat anders?

In theorie zijn twee aanvullende objectieven beter dan een alles-in-één objectief.
    De 18-250mm (niet de 18-200mm, die is wat ouder en wat minder goed) van Tamron en Sony doet het echter meer dan behoorlijk. Bij weinig licht zal je wel tegen de beperkingen aanlopen, maar dat geldt ook voor de kitlenzen.
    about.me/stijnv

Comment

Ik zou sowieso het pakket met kitlenzen nemen, gezien de meerkost gewoonlijk beperkt is en je dus heel wat lens krijgt voor je centen.
      Wil je daarna met iets anders aan de slag, dan zijn je kitlenzen nog altijd interessant voor de minder goede omstandigheden, zoals foto's op het strand of iets dergelijks. Als er daar dan een zandkorrel tussen geraakt, is het geen ramp .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik zou de 18-55 er zowiezo bijnemen en dan later uitkijken voor een kwaliteitszoom.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bedankt voor de reactie. Ik heb uitgekeken naar de tamron 18-250 voor sony maar zie ze nergens staan , wel voor nikon en canon. Waar zijn deze dan te koop?
          Ik had gekeken bij Konijnenberg & digicamshop.

Comment

De Tamron 18-250mm is onder andere te koop bij CameraNu. Ik dacht dat Kamera Express'm ook had, maar hun site is momenteel onbereikbaar.
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
              Bedankt voor de reactie. Ik heb uitgekeken naar de tamron 18-250 voor sony maar zie ze nergens staan , wel voor nikon en canon. Waar zijn deze dan te koop?
              Ik had gekeken bij Konijnenberg & digicamshop.
              Kijk ook eens naar de sigma 18-250 HSM OS...naar mijn mening een betere koop! (ook bij cameranu.nl)

Comment

Denk ook eens aan de Beercan. (70-210 F4 Minolta)
                Voor een prikje haal je een kwaliteitslens in huis! Je vind ze zeker op eBay.

Als standaardzoom is de 17-50 mm 2.8 van Tamron een dikke aanrader!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Kijk ook eens naar de sigma 18-250 HSM OS...naar mijn mening een betere koop! (ook bij cameranu.nl)
                  Inderdaad
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    wel opletten dat je de laatste gemodificeerde versie hebt als je een Sigma-lens koopt voor jouw a33; zie http://www.sigma-photo.co.jp/english...nfo_100910.htm (of http://forum.belgiumdigital.com/f35/...55-329825.html)
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
                    X