Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor eens lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips voor eens lens

hallo,

Ik heb net een canon eos 50D gekocht ik twijfel tussen de
    of de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
    of de Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
    of de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Canon
    (DI II VC LD ) en wat willen deze afkortingen zeggen

mvg

Re: tips voor eens lens

welke lens heb je nu bij je 50d?
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

... en wat fotografeer je zoal? Superzooms zoals de 18-200 maar zeker de 18-270 zijn meestal niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van je foto's.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
        Superzooms zoals de 18-200 maar zeker de 18-270 zijn meestal niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van je foto's.
        Tamron 18-250 en zeker Sigma 18-250HSM presteren beter dan een Tamron 18-200 (en een Sigma 18-200 is zowat de minst goeie superzoom), dus meer mm is niet minder goed als je binnen die klasse van lenzen kijkt. De meest recente lens is over het algemeen de beste.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johaninge Bekijk bericht
          Ik heb net een canon eos 50D gekocht ik twijfel tussen de
          of de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
          of de Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
          of de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Canon
          Kijk eens naar de reviews op www.photozone.de en vergelijk de testresultaten even zou ik zeggen.

VC = IS = beeldstabilisatie
          DI ii = de Tamron-code voor een lens die enkel voor APS-C-sensor geschikt is.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Laten we eerlijk zijn:
            de motivatie voor de 50D die een heel goede amateurcamera is, verdient een gelijkwaardige lens met dezelfde motivatie.
            Die superzooms zijn redelijke lenzen maar zullen niet toelaten om echt de mogelijkheden van die 50D te benutten.
            Dat dilema is er bij alle merken camera's binnen de doelgroepen waarvoor ze de camera ontwikkelen.
            Een 50D - 7D - D90 - D300s - K7 - ... vormen de lijnen voor de amateurs die heel veeleisend zijn of zelfs als reservecamera voor de prof.
            Plaats er dan een objectief op die de meerwaarde versterkt en dus niet verzwakt als je dergelijke superzoom erop zet.
            Misschien wat langer sparen en twee kwaliteitslenzen die het zoombereik evenaren aanschaffen.
            Op langere termijn zal je het geduld niet beklagen.

mvg

Franky

Comment

Ik vind het wat zonde om zo'n superzoom te plaatsen op zo'n mooie body. Ondanks dat het ongelofelijke koopjes zijn momenteel. Denk ook even naar volgende lensjes, die zijn wel een pak duurder maar bieden je zoveel meer!
              17-55 F2.8 IS; 24-70 F2.8 L; 24-105 F4 L IS

Als je nog helemaal geen idee hebt wat al die mm's beteken dan is een superzoom inderdaad geen slecht idee om te ontdekken welke lengte je het meest nodig hebt.
              Last edited by MichielBrugge; 7 oktober 2010, 13:52.
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                Ik vind het wat zonde om zo'n superzoom te plaatsen op zo'n mooie body. Ik zou je aanraden om als standaardzoom te kijken naar een 24-70L of 24-105L.

mvg, Michiel.
                mee eens; al hoe wel het ook een beetje afhangt wat TS wil gaan fotograferen.
                TS wil een beetje breed, zie bij allen de 18mm
                TS wil ook ver, zie alles boven de 135mm.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het ligt er al maar aan wat a: je eisen zijn en b: wat je zoals wilt fotograferen. Indien
                  het voornamelijk op vakantie is, of kiekjes van kinderen bijvoorbeeld in een pretpark,
                  dan is zo'n superzoom niet zo'n slecht idee vind ik. Uiteraard zal dit kwalitatief niet het
                  onderste uit de kan halen, maar bij dergelijke gelegenheden is dat ook niet zo'n must,
                  lijkt me. Herinneringen hoeven niet per se kunst te zijn om er toch van te genieten.
                  Wil je het een beetje serieuzer aanpakken, en daar heb je met de 50D een hele goede
                  body voor, dan moet je op zoek gaan naar beter materiaal. Natuurlijk zou het prachtig
                  zijn om er een Canon 17-55 2.8 op te schroeven. Dit is een heel goed objectief, bij heel
                  veel gelegenheden inzetbaar en een welhaast perfecte mach met je 50D.
                  Maar ook met wat minder geld kun je bijvoorbeeld de Tamron 17-50 in huis halen. Die is
                  heel wat goedkoper, maar nog altijd zeer goed. Prijs/kwaliteit gezien dan. Van hier uit
                  kun je zien waar je belangstelling en interesses naartoe gaan.
                  Portret, sport, landschappen macro, noem maar op, voor al deze toepassingen heb je
                  min of meer specifieke lenzen. En dat is misschien wel het leukste aan een DSLR, en
                  misschien de reden om er zeer van in je hoofd te krijgen, zoals dat eigen is aan elke
                  een beetje fatsoenlijke hobby.

Comment

Wat een lijst zeg, koopt u daarvoor een spiegelreflex ?
                    Ik neem aan dat u een 50D kocht voor betere fotos ? Wel de beeldkwaliteit zit in de lens.

Als purist kan ik u maar 2 budgetvriendelijke prijs/kwaliteit lenzen voorstellen :
                    Tamron 17-50 2.8 + Canon 55-250 IS
                    Twee lenzen van rond de €200-€300 tweedehandsprijs tot nieuwprijs

Aan twee vrienden aangeraden, dit is hun basissetje.
                    Meer heb je niet nodig, goedkoop, superscherp, eerste lichtsterk, 2e massa's zoom, en de prijzen zijn subliem, forget the rest!
                    Last edited by PurePhotography; 9 oktober 2010, 08:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                      Wat een lijst zeg, koopt u daarvoor een spiegelreflex ?
                      Ik neem aan dat u een 50D kocht voor betere fotos ? Wel de beeldkwaliteit zit in de lens.

Als purist kan ik u maar 2 budgetvriendelijke prijs/kwaliteit lenzen voorstellen :
                      Tamron 17-50 2.8 + Canon 55-250 IS
                      Twee lenzen van rond de €200-€300 tweedehandsprijs tot nieuwprijs

Aan twee vrienden aangeraden, dit is hun basissetje.
                      Meer heb je niet nodig, goedkoop, superscherp, eerste lichtsterk, 2e massa's zoom, en de prijzen zijn subliem, forget the rest!
                      Inderdaad de voorgenoemde lenzen zijn zoveel beter dan u drie voorbeelden van superzooms en redelijk van prijs...de tamron 17-50mm2.8F is echt een toplens voor die prijs en verruit de beste kitlens voor je camera in zijn prijsklasse. De 55-250mm IS heb ik zelf vroeger ook gehad en dat was echt een zeer goede lens....super licht en zeer scherpe foto's. Dus ik zou zeker deze optie nemen i.p.v. één van die super zooms.
                      En als je echt niet graag wisselt van lens zou ik de canon nemen 18-200mm

succes

Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                      X