Beste,
ik ben een nieuweling in de wereld van de digitale fotografie
ik heb een CANON EOS 50D en ben op zoek naar lenzen
maakt een lens met een beeldstabilisator echt een groot verschil uit ? of is dat een luxe-optie
op wat moet ik letten bij de aankoop van een lens ?
wat betekent de L-lenzen van CANON ? waar staat dit voor ? en over welke lenzen gaat het dan concreet ? hoe kan ik L-lenzen erkennen ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor portretfotografie ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor insectfotografie/natuurfotografie ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor landschapsfotografie ?
wat is de waarde van lenzen met een vast brandpunt ? en wat is het verschil met zoomlenzen ?
ik spaar liever wat langere voor een goede lens dan dat ik een "mindere" lens heb waarbij je achteraf toch een andere, duurdere klasse moet kopen
koop ik dan beter geen SIGMA en/of TAMRON lenzen ? en blijf ik beter bij de CANON lenzen ?
welk software-programma kan u mij aanraden om mijn foto's bij te werken (RAW) ?
benieuwd naar jullie reactie
en bedankt aan al diegene die inhoudelijk reageren
Pieter
ik ben een nieuweling in de wereld van de digitale fotografie
ik heb een CANON EOS 50D en ben op zoek naar lenzen
maakt een lens met een beeldstabilisator echt een groot verschil uit ? of is dat een luxe-optie
op wat moet ik letten bij de aankoop van een lens ?
wat betekent de L-lenzen van CANON ? waar staat dit voor ? en over welke lenzen gaat het dan concreet ? hoe kan ik L-lenzen erkennen ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor portretfotografie ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor insectfotografie/natuurfotografie ?
koop ik best een afzonderlijke lens voor landschapsfotografie ?
wat is de waarde van lenzen met een vast brandpunt ? en wat is het verschil met zoomlenzen ?
ik spaar liever wat langere voor een goede lens dan dat ik een "mindere" lens heb waarbij je achteraf toch een andere, duurdere klasse moet kopen
koop ik dan beter geen SIGMA en/of TAMRON lenzen ? en blijf ik beter bij de CANON lenzen ?
welk software-programma kan u mij aanraden om mijn foto's bij te werken (RAW) ?
benieuwd naar jullie reactie
en bedankt aan al diegene die inhoudelijk reageren
Pieter
Comment