Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm 1.8 van Sony de moeite om te kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50mm 1.8 van Sony de moeite om te kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
    De Sony 1.4 lens is niet wat. Ik zou zeggen lees de testen en raak overtuigd!
    Ik hoor nochtans dat die vanaf f/2 heel erg goed is...de f/1.8 zou vanaf f/2.2-2.8 lekker scherp zijn. De 1.4 heeft ook een metalen mount en afstandsschaal en is een stuk lichter dan de Sigma (die 77mm als filtermaat heeft trouwens). Van de kwaliteitscontrole van Sigma hoor ik ook regelmatig minder goede dingen (backfocus of frontfocus vooral)

SLRgear:
    "The Sigma 50mm is a fair bit more expensive than any of the Sony options, but is a fair bit sharper than the Sony ƒ/1.8 when used wide open at a comparable aperture (eg., ƒ/2). Stopping down further, this is always a bit of corner softness with the Sigma, while the Sony becomes tack-sharp. CA is also much better handled by the Sony, though the Sigma distorts less."

En de TS heeft ook al beslist...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
      De Sony 50mm f/1.8 is besteld!
      Hopelijk heb ik er even goede ervaringen mee...
      Mvg,
      Tom
      Veel plezier ermee! Je gaat die lens echt fijn vinden!
      Vergeet niet dat je scherptediepte nu veel dunner wordt, correct scherpstellen is iets wat wel wat tijd vraagt!

Comment

Hallo allemaal,

ik zal inderdaad nog even moeten leren werken met deze lens want vroeger was het nogal veel "point and shoot" met mijn Tamron 18-250 mm. Maar omdat het een prime is zal dat waarschijnlijk ten goede komen aan mijn leerproces.
        Na enige tijd zal ik met plezier mijn bevindingen hier even nalaten.
        De Sigma en Sony 1.4 zijn zonder enige twijfel nog betere lenzen maar dit zie je ook aan hun prijs. Momenteel zal ik al heel tevreden zijn met mijn 1.8 van Sony!
        Mvg,
        Tom
        Canon

Comment

Hallo allemaal,

Zoals belooft mijn bevindingen van mijn nieuwe 50 mm 1.8 prime van Sony.
          Ik heb zonder twijfel geen spijt van mijn aankoop! Het is een prachtige lens om binnenshuis zonder die harde (en soms onnatuurlijke) flits mooie en scherpe foto's te nemen onder slechte lichtomstandigheden. De lens is ook uiterst geschikt om personen te fotograferen met een onscherpe achtergrond. Alleen mis ik soms de zoomfunctie want ik heb 2 jaar met een bridge toestel en 2 jaar met de 18-250 mm van Tamron gewerkt. Wel positief is dat je meer nadenkt over de compositie door het verlopen van plaats om het juiste beeld te hebben. Een lichtsterk zoomobjectief ligt niet in mijn budget (die maar voor hobby is) en dit gaat ook niet veranderen in de toekomst dus als besluit kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze budget vriendelijke lens.
          Mvg,
          Tom
          Canon

Comment

heb zelf ook een 50mm f/1.8 v Sony & is idd plastic fantastique
            mooie beelden voor weinig geld. Is een zeer aangenaam allround lensje

Comment

Inderdaad zeker een goeie keuze als je niet voor de nogal wat duurdere f/1.4 wil gaan.
              Veel mogelijkheden en goeie beeldkwaliteit voor weinig geld .

Veel plezier ermee !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
              X