Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trouw fotografie

Ik heb al een flits (430EX) ben daar zeer tevreden over. Is deze voldoende of is het echt noodzakelijk om een 580EX aan te kopen?

Ik heb reeds twee body's (400D én 5D). Stel dat ik in de kerk/stadhuis als volgt te werk zou gaan.

5D + 24-70 F2.8 + Flits (580EX ?)
    400D + 85mm F1.8 (x1.6 = 136mm) + Flits (430EX)

Kom ik er dan? Met die opstelling heb ik geen 135 F2.0 nodig... maar die 400D heeft toch al snel een onrustige ruis op ISO800-1600 .. Zou liever de 5D gebruiken voor die kritieke momenten.

mvg, Michiel.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

vergeet ook geen katapult, uittrekbare antennen of een of ander projectiel om naar het koppel te smijten als ze in al hun trouwgeluk vergeten dat de fotograaf zicht moet hebben op hun ringengedoe.

Ik heb ooit meegemaakt dat de bruid het boekje met de teksten voor heel dat gebeuren hield. Ik heb dat dan maar uit haar handen getrokken gelukkig stond ik dichtbij omdat ik dat graag met een middelgrote hoek doe (24mm op DX).
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Bij mij:

Op een FF: 24-70 f2.8 en op de andere mijn 80-200 draaizoom f2.8.
        Flitser op allebei. (90% van de foto's met de 24-70.)
        [Nikon materiaal]
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Ik binnenkort met enkel m'n 50f1.2 op de 1dsII zonder flits en op de 1v een 200f1.8 met flits

reden: zoveel mogelijk met beschikbaar licht kunnen werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
            Ik binnenkort met enkel m'n 50f1.2 op de 1dsII zonder flits en op de 1v een 200f1.8 met flits

reden: zoveel mogelijk met beschikbaar licht kunnen werken
            Nu is het op f4 soms al moeiijk de bruid en bruidegom helemaal scherp te hebben, succes om dit op 1.2 te doen. Dan is het 2de oog zelfs niet meer scherp.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Nu is het op f4 soms al moeiijk de bruid en bruidegom helemaal scherp te hebben, succes om dit op 1.2 te doen. Dan is het 2de oog zelfs niet meer scherp.
              men kan er ook frontaal voor gaan staan zodat ze in hetzelfde vlak liggen.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik schiet niet constant op f1.2 en werk met die 50 ook niet altijd op min. focusafstand hé..

Comment

Met mijn primes kon ik nooit boven de 2.0 hooguit 2.5...

Altijd alles scherp.

Jasmine Star en Jeff Ascough schieten zelfs veel op 1.2/1.4. Altijd goed scherp, mits je maar genoeg afstand hebt.

Op hun blogs kan je met een exif viewer de exif waarden aflezen.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                  X