Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als je een onderbelichte foto achteraf lichter maakt, dan krijg je meer ruis. Als je bij concertfotografie op hoge iso werkt, dan is het niet de bedoeling om achteraf nog meer ruis in de foto's te krijgen...

Ik probeer in ieder geval de foto's juist belicht uit de camera te krijgen, een volle stop onderbelichten lijkt mij zeker niet de beste oplossing.

Wat heet onderbelicht. Is het 18% grijs probleem. Sneeuw overbelichten en zo, weet je wel. De laatste tijd werk ik (als het licht niet te hard varieert) met de M-stand en meestal met zelf ingestelde witbalans ipv AWB. Maar als je veilig wil spelen kan je met een gewogen lichtmeting idd. best wegkomen met de Av stand, groot diafragma en 1 stop onderbelichten. Of anders spotmeting maar dan moet je wel zorgen dat de meting op het gezicht van de artiest gebeurt of je gaat ook de mist in. Zomaar een "-1 stop" wegkegelen is ongenuanceerd en getuigt m.i. niet van veel praktijkervaring in donkere achterafzaaltjes...
    Gisteren in Trix mijn 135 mm f2 gebruikt. Ik denk dat ik er met mijn 70-200 mm f 2.8 niet veel had kunnen doen, want nu had ik dikwijls al problemen op f2 (Iso 3200 en f2 zorgde zelfs voor sluitertijden van 1/30e sec !).
    Ik heb het opgelost door al eens naar ISO 4000 te gaan, of door het licht wat mee te pakken (die achtergrondclips bvb.). Maar het was bij momenten wel lekker donker ja. En dan speelden ze nog "zwartzakkenmuziek" ook.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Mmh als ik hier zo alles lees is het dan echt een goede keuze die lens?
      Of beter mijn geld in iets anders steken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Of beter mijn geld in iets anders steken?
        Ja en dan mijn portemonaie.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Persoonlijke ervaring:

Ikzelf wou me ook meer toeleggen op concertfotografie, en dan meer de optredens van lokalere bands. Dus geen mega-zalen à la AB, Trix,... maar zo meer de zaaltjes tot een 300 man.
          Na enig twijfelen heb ik me een 70-200 f2.8 aangeschaft, werd me ook uit verscheidene hoeken aangeraden. Ik moet eerlijk te kennen geven: dikwijls met slechte(re) belichting te maken en daar schiet de f2.8 toch nog te kort in. Ook pal voor het podium is een 70-200 niet zo geschikt.

Ik vind het wel een zeer goeie portretlens en daar al veel plezier van gehad.
          Voor concerten (waar ik meestal pal aan het podium sta + weinig podiumlicht) zou ik uitkijken voor een lichtsterke prime zoals bijvoorbeeld 35mm/f1.4, 50mm
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Persoonlijke ervaring:

Ikzelf wou me ook meer toeleggen op concertfotografie, en dan meer de optredens van lokalere bands. Dus geen mega-zalen à la AB, Trix,... maar zo meer de zaaltjes tot een 300 man.
            Na enig twijfelen heb ik me een 70-200 f2.8 aangeschaft, werd me ook uit verscheidene hoeken aangeraden. Ik moet eerlijk te kennen geven: dikwijls met slechte(re) belichting te maken en daar schiet de f2.8 toch nog te kort in. Ook pal voor het podium is een 70-200 niet zo geschikt.

Ik vind het wel een zeer goeie portretlens en daar al veel plezier van gehad.
            Voor concerten (waar ik meestal pal aan het podium sta + weinig podiumlicht) zou ik uitkijken voor een lichtsterke prime zoals bijvoorbeeld 35mm/f1.4, 50mm
            Is het dan nuttig dat ik toch de 50mm 1.8 erbij aanschaf? Deze heeft wel geen IS

Comment

Want de 1.4 vindt ik toch iets te duur voor 35mm want dan moet je altijd goed kunnen staan wat bij mij niet altijd mogelijk is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Ook pal voor het podium is een 70-200 niet zo geschikt.
                Ik vind een 70-200 ook ideaal vlak voor het podium.

Ana Egge, 't Zwijnshoofd.
                D700 + 70-200 VR 200mm f3.5 1/100 op 4m.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                  Is het dan nuttig dat ik toch de 50mm 1.8 erbij aanschaf? Deze heeft wel geen IS
                  Heb nog geen ervaring met een 50/f1.8 of een 35/f1.4 in verband met concertfotografie, maar het zijn heel creatieve objectieven. Ik weet dat ik voor mezelf uitgemaakt heb dat ik uitkijk voor een Canon 35mm/f1.4 L om concerten mee te doen.

Een 50mm 1.4 is nog geen te duur objectief en op hetzelfde moment zeer inzetbaar om creatief te zijn op verschillende vlakken; qua lichtopbrengst, scherptediepte,...
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Ana Egge, 't Zwijnshoofd.
                    Net daarom!
                    www.brunodyserinck.be

Comment

@ ts

de 50mm f1.8 is prijs/kwaliteit dik in orde, 2dehands rond de 75euro, en ook nog goed te gebruiken voor portretjes

als je iets meer wilt/kunt uitgeven zijn de 50mm f1.4 of de 85mm f1.8 ook zalige lenzen
                      2dehands rond de 280 à 300euro

groeten, Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Ja de 50mm 1.4 komt 379€ dat is idd niet veel maar wel als je al 1900€ moet opleggen haha :P
                        Daarom want met die lens kom je niet toe voor foto's denk ik dus spaar ik liever eerst voor
                        de 70-200 f2.8

Comment

Je kan ook voor de 70-200L f2.8 zonder IS gaan, 2dehands rond de 750euro te vinden, en dan heb je nog wat budget voor 1 of meerdere primes...

het is natuurlijk wat je zelf wilt

groeten, Marc
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Ja idd maar iedereen raad me toch met IS aan voor concerten!

Comment

Ik gebruik die beide lenzen (70-200 2.8 en 35 1.4), en ook de 24-70 2.8.
                              Ik heb er ééntje van de 70-200 van gisteren (Neon Judgement in Trix): 135mm, ISO 5000, F3.2, 1/80s.
                              Met je 55-250 zit je dan ongeveer aan F5.0... en 1/30s.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

D700 = fullframe. Dat maakt een wereld van verschil. Op een crop zit je snel héél dicht bij en ben je beperkt tot portretten. Ik ga liever iets breder...
                                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                                X