Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Beste,
    Ik denk na heel veel opzoekwerk en veeeeel lezen dat ik eruit ben.
    Ik zoek namelijk een lens voor concertfotografie.

Ik heb gekozen voor de canon 70-200 f2.8 II IS
    Is dit een goede keuze voor concertfotografie?

Ik dacht hem eerst te huren hoe hij mij meevalt, is dit aan te raden
    en zoja waar kan ik hem regio limburg huren?

En even over de IS is dit echt nodig bij concertfotografie of niet, want
    iedereen zegt weer anders...

Re: Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Dat is een heel goede lens voor concertfotografie (die gebruik ik daar toch bijna altijd voor).

Als er heel weinig licht is, dan is beeldstabilisatie zeker nuttig, soms is het bijna onmogelijk om een sluitertijd te krijgen die korter is dan 1/100sec, en dan is de kans op bewogen foto's veel groter zonder beeldstabilisatie.
    Bij die lens kan je de beeldstabilisatie uitzetten als je dat wil, bij een lens zonder IS kan je die niet inschakelen als je toch beeldstabilisatie nodig hebt.
    Je zal ooit wel eens foto's moeten maken waarbij je de IS nodig hebt om scherpe foto's te krijgen.

Heb je al ervaring met concertfotografie?
    (Waarschijnlijk niet, anders zou je deze vraag niet stellen...)
    Verwacht niet dat je concertfoto's meteen allemaal perfect zijn als je de 70-200 f2,8 L IS II gebruikt, zo gemakkelijk is het niet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb ervaring in concertfoto's maar met mijn standaart 55-250 lens.
      Ik dacht ook dat hij idd nodig was maar omdat ik nog nooit zonder gewerkt
      heb was ik niet zeker omdat er ook mensen zijn die zeggen dat je ze niet nodig hebt! :P

Comment

Trouwens welke lenzen gebruik jij daar dan nog?

Comment

Trouwens nog een ding wat ik niet snap over de aantal stops

Op een website staat bv als tip dit:
          Stel je camera altijd in op tenminste - 1 stop onderbelichten omdat je meestal te maken krijgt met veel donker en verschillende lichtsterktes op het podium. Hiermee krijg je ook weer een snellere sluitertijd.

Maaruhmz ik weet niet wat stop is en waar ik het kan vinden?
          Iemand ? Help :P

Comment

Let me google stop onderbelichten for you.

Comment

OOh dus dat wil gewoon zeggen als ik het snap je diafragma samen met je sluitertijd aanpassen?

Comment

Gewoon goed belichten lijkt mij beter dan één stop onderbelichten. Als dit alleen waar is als het op een website staat, is dat nu gebeurd.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@ ts

ik heb sinds enkele weken de 70-200L f2.8 , zonder IS, ook vooral gekocht voor concerten...en portretjes

ik had eerst de versie met IS gehuurd voor één dag toen ik naar Keith Caputo ging in de Effenaar (bij konijnenberg in turnhout, 20euro, waarborg 300euro),
                  maar ik heb al bijna altijd lenzen zonder is gehad, en vond de meerprijs zeker niet verantwoord.

Je kan desnoods nog een 50mm f1.8/f1.4 of de 85mm f1.8 bijkopen, goed als de belichting echt slecht is, dan is f2.8 nog te véél...

groeten, Marc
                  1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                  www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Vooraleer ik me begin dit jaar mijn 70-200 2.8 IS II gekocht heb, ben ik die eerst eens voor een weekendje gaan huren. Je koopt ook geen auto zonder een proefrit te maken hé! Ik heb die gehuurd in de buurt van Eindhoven. Toegeven, 't is wel een stukje rijden maar de service is super en ze hebben heel wat materiaal liggen.

Linkje: http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html

/Beetje offtopic: ik zou mijn lens ook wel eens willen proberen op een concert. Enig idee hoe je aan een accreditatie komt? (mag via PM om dit topic niet te vervuilen)
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

@ Wicked : in sommige zalen mag je zonder accreditatie binnen met een dslr, bv VK, Arenberg, AB Club, Trix en natuurlijk in de meeste jeugdhuizen, concerten in cafe's, achterafzalen, jaarmarkten, gratis festivals ...

Natuurlijk niet in Vorst, Sportpaleis etc...

Ik hoop dus dat je van obscure muziek houdt.

Gisteren in Trix mijn 135 mm f2 gebruikt. Ik denk dat ik er met mijn 70-200 mm f 2.8 niet veel had kunnen doen, want nu had ik dikwijls al problemen op f2 (Iso 3200 en f2 zorgde zelfs voor sluitertijden van 1/30e sec !).

Met f 2 vang je dubbel zoveel licht als met f 2.8.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Gewoon goed belichten lijkt mij beter dan één stop onderbelichten. Als dit alleen waar is als het op een website staat, is dat nu gebeurd.
                        Veel fotograven doen toch aan onderbelichten hoor, erna wel terug corrigeren met software. Een onderbelichte foto corrigeren gaat ook meer details geven dan een overbelichte corrigeren, uiteraard ga je ook niet overbelichten op een concert.

Comment

Als je een onderbelichte foto achteraf lichter maakt, dan krijg je meer ruis. Als je bij concertfotografie op hoge iso werkt, dan is het niet de bedoeling om achteraf nog meer ruis in de foto's te krijgen...

Ik probeer in ieder geval de foto's juist belicht uit de camera te krijgen, een volle stop onderbelichten lijkt mij zeker niet de beste oplossing.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Veel hangt af van hoe dicht je bij het podium kunt komen. Eerlijk gezegd trek ik 80% van mijn concert werk dezerdagen met de 17-55 f2.8. Helemaal vooraan is de 70-200 een serieuze tele, zeker op een cropcamera ( XXXXD-XXXD-XXD). De 70-200 haal ik boven tijdens grotere concerten.
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                              heb was ik niet zeker omdat er ook mensen zijn die zeggen dat je ze niet nodig hebt! :P
                              Toen ik overschakelde van een 80-200 naar 70-200 VR ging het percentage onbewogen foto's van 40 naar 90%. Echt nodig hebben is niet direct noodzakelijk.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X