Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor macro

Hoi
    Ik heb een canon eos 550 gekocht en ik zou graag een macro lens willen kopen van sigma of tamron (de iets goedkopere)
    Ik wil dus fotos hebben van echt dichtbij,welke lens moet ik daarvoor kopen en wat bepaald dat de lens goed is voor macro ?

Groeten
    kristoff

Re: Welke lens voor macro

Tamron 90 mm f2.8

Sigma 105 f2.8

Zijn de zowat de beste ideeen.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daywalker06 Bekijk bericht
      Hoi
      Ik heb een canon eos 550 gekocht en ik zou graag een macro lens willen kopen van sigma of tamron (de iets goedkopere)
      Ik wil dus fotos hebben van echt dichtbij,welke lens moet ik daarvoor kopen en wat bepaald dat de lens goed is voor macro ?

Groeten
      kristoff
      Op de eerste vraag geef je zelf het antwoord! De tweede vraag: eigenlijk zijn alle macro lenzen wel goed, maar met google en de zoekfunctie hier vind je genoeg info.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

de tamron is een zeer goede keuze .
        en met 90 mm ook een goede potret lens

Comment

Ik heb de sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm en leverd goede foto's , en je kan iets verder van de insecten staan .Zodat ze von het gedrocht achter de lens niet zo schrikken.

Comment

Wat wil je hoofdzakelijk gaan fotograferen; insecten, bloemen of insecten? Voor insecten kun je het beste kijken naar een naar een objectief met een brandpuntsafstand van langer dan 100 mm, voor de overige onderwerpen is korter ook heel geschikt...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Zelf bezit ik de Tamron SP AF DI LD (IF) 180mm f3.5 Macro 1:1.
              Dit is, zoals je hierboven kan zien, een 1 op 1 Macro opjectief.
              Ik ben hier zeer tevreden over en gebruik het objectief samen met een 50D.

Door de langere brandpuntafstand heb je een comfortabele afstand tussen vb. de vlinder en je lens waarbij het makkelijker werken is dan met een kortere brandpuntafstand.
              Indien je echter macro's wil maken van vb. bloemen, détails van sommige onderwerpern, kortom, iets wat statischer is dan levende dieren dan kan je ook kiezen voor kortere brandpuntafstanden.
              Canon heeft een nog een Macrolens van 5:1.
              Veel succes met uw keuze.
              Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Working...
              X