Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 schuift zomaar uit ?!?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-55 2.8 schuift zomaar uit ?!?!

Betreffende lens is binnen geweest voor nazicht bij Canon, maar nu stel ik vast dat ze wanneer ik m'n toestel eventjes naar de grond gericht hou om op het LCD scherm te kijken dat ze vanzelf uitschuift....
    Ik weet dat het een zware lens is, maar is dit normaal ?? Anders werkt ze perfect, maar het is heel 'ambetant' telkens je op het schermpje hebt gekeken je mm terug te moeten instellen.
    Groetjes.

Re: Canon 17-55 2.8 schuift zomaar uit ?!?!

Neen, da's raar voor een 17-55.
    Bij een 100-400 is dat normaal en dan kan je de spanningsring regelen, maar hier ???
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Is inderdaad raar, heb het juist met de mijne geprobeerd, zelfs mee geschud, en die verdraait niet ze.
      7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Wordt dus nog maar eens binnen doen bij Canon.
        Is gelukkig nog onder garantie.
        Bedankt voor de reacties.
        Groetjes

Comment

De mijne heeft dat ook niet, zelfs niet met UV-filter en zonnekap erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Betreffende lens is binnen geweest voor nazicht bij Canon, maar nu stel ik vast dat ze wanneer ik m'n toestel eventjes naar de grond gericht hou om op het LCD scherm te kijken dat ze vanzelf uitschuift....
            Ik weet dat het een zware lens is, maar is dit normaal ?? Anders werkt ze perfect, maar het is heel 'ambetant' telkens je op het schermpje hebt gekeken je mm terug te moeten instellen.
            Groetjes.
            Het is zwaar, maar op den duur ga je er mee leren leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Het is zwaar, maar op den duur ga je er mee leren leven.
              Wat is dat nu weer voor een stomme reactie ?!? Ik zeg zelf dat ik weet dat het een zware lens is, en daar maak ik geen probleem van ! Het van zelf uitschuiven is het probleem. Eerst eens goed lezen eer je meent een antwoord te kunnen/moeten geven. Nu.... van jou zijn we meestal nietszeggende/suggestieve/beledigende/lacherige antwoorden gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wat is dat nu weer voor een stomme reactie ?!? Ik zeg zelf dat ik weet dat het een zware lens is, en daar maak ik geen probleem van ! Het van zelf uitschuiven is het probleem. Eerst eens goed lezen eer je meent een antwoord te kunnen/moeten geven. Nu.... van jou zijn we meestal nietszeggende/suggestieve/beledigende/lacherige antwoorden gewoon.
                Lezen blijft moeilijk..
                Zwaar=moeilijk
                Alvorens beledigd te zijn . luister naar de man met ervaring.
                Sommige lenzen schuiven uit (voornamelijk zware) en sommige niet, dat zit in de constructie/smeermiddel/ fabricagetoleranties.
                Je kan er niks aan doen en je moet er gewoon mee leven.

Wie is er nou stom.

Wie zich druk maakt over het vanzelf uitschuiven van een zware lens is naar mijn mening niet 100% goed bij zijn hoofd.
                Last edited by Keeskanon; 26 september 2010, 18:17.

Comment

Gij zijt de hollander, dusja, gij zeker?

Zoomcreep heet dat trouwens, mijn sigma 24-70 had daar ook last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Lezen blijft moeilijk..
                    Zwaar=moeilijk
                    Alvorens beledigd te zijn . luister naar de man met ervaring.
                    Sommige lenzen schuiven uit (voornamelijk zware) en sommige niet, dat zit in de constructie/smeermiddel/ fabricagetoleranties.
                    Je kan er niks aan doen en je moet er gewoon mee leven.

Wie is er nou stom.

Wie zich druk maakt over het vanzelf uitschuiven van een zware lens is naar mijn mening niet 100% goed bij zijn hoofd.
                    Mocht je eventueel kunnen lezen (anders aan iemand vragen die kan lezen), dan zul je zien aan de vorige reacties dat het niet normaal is. Wie is er dan niet goed bij zijn hoofd ?
                    Misschien bedoel je : luister naar de man met slechte ervaring.... dan begrijp ik je volkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Gij zijt de hollander, dusja, gij zeker?

Zoomcreep heet dat trouwens, mijn sigma 24-70 had daar ook last van.
                      Heb je het zo gelaten SandOr, of laten fixen ? Ik vind het nogal ambetant.
                      Enne.... dank voor je schitterende reactie
                      Groetjes

Comment

Ik had dit probleem ook al gehad met een sigma en een 70-300 van canon. Voor mij was het probleem niet ernstig genoeg om het een lange tijd te missen...

Persoonlijk zou ik ook eerst proberen ermee leven, maar natuurlijk als het niet erg is dat het lens een tijd weg zal blijven, opsturen éh Probleem blijft zoizo éh..
                        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Working...
                        X